Jullie verhalen met ervaring ICSI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Chann1992, 5 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chann1992

    Chann1992 Bekend lid

    22 jan 2015
    623
    55
    28
    Vrouw
    goede avond,

    Gisteren hebben wij de uitslag gehad van het bloed en zaad onderzoek van mijn man. En helaas zoals wij al dachten is het niet goed, net zoals 5 jaar geleden kregen wij te horen dat mijn man veel te weinig zaadcellen heeft. Wij gaan beginnen met ICSI, 3 september hebben wij de intake en krijgen we allemaal uitleg en kan ik mijn medicijnen ophalen. Wat ik begreep is dat ik dan moet bellen als mijn menstruatie is begonnen. Ik vind het enorm spannend, maar heb er ook veel zin in! Mijn arts was wel heel erg positief, hij zei dat de kans groot is dat wij zwanger worden via icsi om dat bij mij alles er goed uit ziet en om dat er een oorzaak is gevonden. Laten we hopen dat hij gelijk heeft, ik word er wel hoopvol van maar ik ben enorm bang dat het bij ons niet gaat lukken, ik kan mij niet voorstellen dat ik ooit zwanger mag zijn. Misschien is het ook zelf bescherming na zoveel jaren proberen en hopen. En tuurlijk is er een kans dat het niet gaat lukken, dit houd ik in mijn achterhoofd.
    Hoe is het bij jullie gegaan, man met te weinig zaadcellen en bij de vrouw alles goed? Ik ben heel benieuwd naar jullie verhalen?

    Veel liefs!
     
  2. LaLaS

    LaLaS Fanatiek lid

    13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Bij ons was dit het geval. Bij mij was er niets aan de hand. Cyclus was ook ‘perfect’ 28 dagen. Het ging echt enkel om de zaadcellen van mijn man. Ik was bij de verse terugplaatsing van onze eerste behandeling direct zwanger en dat is mijn zoon! De eerste ingevroren embryo die werd teruggeplaatst is m’n dochter.

    succes! Welk ziekenhuis loop je?
     
    Chann1992 vindt dit leuk.
  3. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Hier ook een succesverhaal!
    Mijn man ook slechte zaadkwaliteit, bij mij alles goed. Wel heel lang ontregelde cyclussen gehad na stoppen met de pil maar kwam uiteindelijk goed.

    Eerste cryo tp (dat is een ingevroren embryo) was ik zwanger van mijn zoon. Recent weer een terugplaatsing gehad en bij eerste keer al zwanger.

    je krijgt straks vanuit het ziekenhuis een medicatieschema. Dat verschilt per ziekenhuis, dus lastig iets van te zeggen. Doel is in ieder geval om zoveel mogelijk eicellen bij jo te laten rijpen. Dat traject duurt 1-2mnd. Als er voldoende eicellen zijn krijg je een punctie om ze weg te halen. Diezelfde dag levert jou man zaad in en dat wordt in het lab samengebracht. Je hoort dan binnen enkele dagen hoeveel bevruchtingen er zijn.
    Meestal plaatsen ze 3-5 dagen na de punctie een embryo terug. Wat over blijft wordt ingevroren voor een volgende poging.

    mocht de eerste poging mislukken moet je een maand wachten en dan mag je door voor terugplaatsingen. Die duren 1 maand en dat mag je iedere maand opnieuw proberen, tot je zwanger bent of je embryo’s op zijn. hopelijk is het bij jullie snel raak!
     
    Chann1992 vindt dit leuk.
  4. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Hier meerdere oorzaken: verminderde zaadkwaliteit, ik had PCOS en er trad uit zichzelf ook nog eens geen bevruchting op. Eerst IUI gedaan, helaas niet blijvend zwanger geworden. Daarna overgestapt op IVF. Maar liefst 26 eicellen, maar niet één bevrucht, dus geen terugplaatsing gehad. Toen overgegaan op ICSI, daar kwamen een paar mooie embryootjes uit, meteen zwanger en inmiddels uitgegroeid tot een grote dochter van 12 jaar.

    De hoop dus zeker niet opgeven, succes alvast!
     
    Chann1992 vindt dit leuk.
  5. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Bij kans ook verminderde zaadcellen, en bij mij alles goed. Hierdoor ook icsi gedaan. Helaas ging dit minder vlot dan de verhalen hierboven.. ik werd pas zwanger van de 9e terugplaatsing. Deze zwangerschap ging t gelukkig een stuk sneller en werd ik de 2e cryo tp al zwanger.
     
    Chann1992 vindt dit leuk.
  6. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.150
    1.943
    113
    Hier ook een succesverhaal! Na 7x iui bleek het zaad van mijn man niet goed genoeg voor ivf. Eerste ics: 3x een terugplaatsing zonder resultaat. De tweede icsi was bingo. Ik raakte zwanger van de eerste terugplaatsing, en een jaar later van de eerste cryo terugplaatsing. Na 5 lange jaren hebben we ons eerste kind mogen verwelkomen en 20 maanden later de tweede. Heel veel succes!!!
     
    Chann1992 vindt dit leuk.
  7. Arwen86

    Arwen86 Actief lid

    29 nov 2016
    304
    206
    43
    Vrouw
    Hier nog een succesverhaal, zelfs dubbel succes...

    Eerste zwangerschap wilde maar niet lukken, ruim een jaar zelf geprobeerd incl ovulatie testen etc maar niets. Uit onderzoek bleek inderdaad dat de zaadcellen niet goed kunnen zwemmen. Dus we gingen het ICSI traject in.

    Ik reageerde nogal hevig op de hormonen dus ik maakte 30+ follikels aan. Poging afgebroken en nieuwe poging gedaan. Omdat er geen punctie plaatsvond telde het niet mee als poging. Nogmaals gestimuleerd met de laagste dosis. Weer 30+ follikels. Arts toch doorgegaan met punctie. Dit leverde uiteindelijk 17 goede embryo’s op. Verse tp mocht niet ivm kans op overstimulatie. We hebben 4 tp gehad van een cryo, omdat ze niet allemaal goed ontdooien zijn er in totaal 7 embryo’s ontdooid.
    Nummer 7 begint nu z’n eerste stapjes te zetten.

    Omdat wij toch niet op de natuurlijke manier zwanger konden worden, geen anticonceptie gebruikt... met het idee van misschien dat er over 2 jaar een spontane zwangerschap komt en zo niet hebben we nog 10 embryo’s in de diepvries.... na 6 maanden was ik spontaan zwanger!

    Heel veel succes met jullie poging. Ik hoop dat het goed en snel verloopt. Ik heb hele fijne steun gehad van m’n naaste familie en directe collega’s. De rest heb ik t niet verteld.
     
    Chann1992 vindt dit leuk.
  8. Chann1992

    Chann1992 Bekend lid

    22 jan 2015
    623
    55
    28
    Vrouw
    Wat fijn om te lezen dat het gelukt is!
    Wij lopen bij het Maasstad ziekenhuis.
     
  9. Chann1992

    Chann1992 Bekend lid

    22 jan 2015
    623
    55
    28
    Vrouw
    Wat fijn dat het bij jullie is gelukt!
    En bedankt voor je uitleg, ik ben heel benieuwd!
     
  10. Chann1992

    Chann1992 Bekend lid

    22 jan 2015
    623
    55
    28
    Vrouw
    Wat super fijn om te lezen dat het is gelukt! Ik krijg zeker hoop van dit soort fijne berichten!
     
    Jippie vindt dit leuk.
  11. Chann1992

    Chann1992 Bekend lid

    22 jan 2015
    623
    55
    28
    Vrouw
    Dat is inderdaad een lange weg voor jullie geweest, heel fijn dat het toch nog gelukt is! Het blijft een klein wondertje.
     
  12. Chann1992

    Chann1992 Bekend lid

    22 jan 2015
    623
    55
    28
    Vrouw
    Wat fijn om te lezen dat het gelukt is!
     
    rijo vindt dit leuk.
  13. Chann1992

    Chann1992 Bekend lid

    22 jan 2015
    623
    55
    28
    Vrouw
    Wat bijzonder! Ik lees wel vaker dat vrouwen na een lang fertiliteit traject spontaan zwanger raken! Wat een wondertje
     
    Arwen86 vindt dit leuk.
  14. khloe877

    khloe877 Fanatiek lid

    18 nov 2013
    1.453
    565
    113
    Vrouw
    NULL
    noord Holland
    Heey

    Onze 1e zwangerschap lukte spontaan na 2.5 jaar, helaas is onze dochter te vroeg geboren en na 4 dagen afscheid moeten nemen.
    Daarna 1e ronde zwanger van onze zoon.
    Nu waren we inmiddels weer 2jaar bezig en lukte niet.
    Zaadonderzoek was de1e keer goed maar 2e keer minder.
    Onderzoeken bij mij is niks uit gekomen alles was goed.
    We zouden iui traject doen.. maar na de3e x was zaad zo slecht dat de kans van slagen met lui minimaal zou zijn en moesten we over op het icsi traject.
    Alleen moesten we 3 maanden wachten, want ik moest de lange protocol beginnen en dat was aan de pil.
    Voelde heel contra.
    Intussen tijd heeft mn man opgelet op zn levenstijl kwa eten en is gaan sporten.
    Toen de 1e icsi was, viel de punctie mij mee, had erger verwacht.
    Terwijl mn man zn zaad had in geleverd en terug kwam, werden we op de hoogte gebracht dat zn zaad nog nooit zo goed was dus werd het geen icsi maar ivf.
    Als wij toestemming geven.
    Wonder boven wonder 1e terugplaatsing zwanger.

    Hou hoop wijffie.
    Xxx
     
    Chann1992 vindt dit leuk.
  15. catlady

    catlady Bekend lid

    26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Hier nog geen succes. Er is bij ons geen reden gevonden waarom het niet lukt. We denken uit te wijken naar het buitenland. Wij willen weten waarom onze bevruchting en niet goed doordenken en waarom wij geen kinderen hebben. We hebben nog 1 poging die vergoed wordt.
     
    Chann1992 vindt dit leuk.
  16. Arwen86

    Arwen86 Actief lid

    29 nov 2016
    304
    206
    43
    Vrouw
    Het grootste wonder vind ik toch m’n icsi zoontje die uit een ingevroren, ontdooide, 7 cellige embryo komt.
     
    Chann1992 en Littlegirl1989 vinden dit leuk.
  17. Lafayette

    Lafayette Fanatiek lid

    13 okt 2012
    1.377
    1.562
    113
    ICSI was hier succesvol nadat twee eerdere IVF pogingen niet succesvol waren. Ik had ook nog maar heel weinig eitjes. ICSI (en ook IVF) kan heel goed werken, maar een poging is zo voorbij als er dingen tegenzitten. En je hebt maar drie pogingen vergoed uit de basisverzekering. Dus mijn advies is om als het nodig blijkt, niet alle drie de pogingen in hetzelfde ziekenhuis te doen. Wij zijn voor de derde poging naar Duitsland gegaan en die frisse blik was nodig. Mijn ziekenhuis in Nederland had dolgraag mijn laatste kans vergooid met nog een keer precies hetzelfde kunstje dat eerder al niet werkte, omzet is omzet.

    En als je nou in november er nog niet erg goed voor staat, orienteer je dan op een uitgebreide zorgverzekering die meer pogingen vergoedt. Dat moet je dan voor januari aanmelden namelijk.
     
    Chann1992 en catlady vinden dit leuk.
  18. Kimm17

    Kimm17 Fanatiek lid

    10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Wij hebben precies hetdelfde verhaal als jullie.
    Ook mijn vriend heeft te weinig zaadcellen en was ICSI onze enige optie om kinderen te kunnen krijgen. Bij mij is ook verder niks aan de hand, ik ben jong en gezond zeide ze tegen mij.

    Maar 1 nadeel vond ik omdat ik zo jong en gezond ben, reageerde ik veelste heftig op de hormonen die ik moest spuiten.
    Ik moest beginnen met prikken om vervolgens na 2 weken te stoppen door overstimulatie. 2e keer ook en 3e keer op aandringen van mijzelf om andere hormonen te gebruiken, lukte het wel. Kreeg ik een punctie en verse terugplaatsing en die was meteen goed. Meteen zwanger :)

    Bij de 2e hadden we nog een cryo. Die bleef helaas niet zitten, weer opnieuw het traject in.
    Kreeg weer andere hormonen en weer werkte die niet goed. Moest 2x het afbreken precies hetzelfde zoals het bij de eerste ging.
    3e keer op aandringen van mij weer andere hormonen gebruiken en toen lukte het wel.
    Kreeg een punctie en verse terugplaatsing, alleen deze bleef niet zitten...
    Maar we hadden nog 1 cryo. Die hebben we in een natuurlijke cyclus terug laten plaatsen.
    En wonder boven wonder bleef deze zitten :)
    Dat wondertje is 2.5 maand geleden geboren :)


    Er is dus heel veel hoop dat het goed gast lukken bij jullie :)
    Ik wens je alle geluk toe en ga duimen dat het bij jullie mag gaan lukken!!
     
    Chann1992 vindt dit leuk.
  19. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Hier was er in eerste instantie bij mij niks gevonden maar man had icsi-kwaliteit zaad (nooot de 1 miljoen gehaald, laat staan de vereiste 2 miljoen). Alsnog begonnen met iui, bij de 2e poging raak maar bbz toen bleek ik zware endometriose te hebben. Na 4 iui over gestapt op icsi, eerste 2 keren voldoende eitjes en bevruchtingen maar uiteindelijk ging het met delen steeds fout en hebben we in totaal slechts 2 verse terugplaatsingen gehad. 3e icsi poging met andere medicatie te laag gestart waardoor ik poor response had (te weinig eitjes) dit werd een escape-iui welke tegen alle verwachtingen en statistieken in resulteerde in onze dochter, zaad was onder de 100.000.
    Nu waren we wederom gestart met iui (normaal zouden we gelijk moeten starten met icsi maar vanwege onze eerdere ervaringen zijn ze akkoord gegaan met iui) eerste poging mislukt, toen een maand pauze genomen om daarna een nieuwe poging te doen maar bleek wederom tegen alle statistieken en verwachtingen in spontaan zwanger te zijn geraakt. Een nieuwe poging had hier als we niet zwanger waren uitgesteld geweest vanwege de corona.
     
    Chann1992 vindt dit leuk.
  20. Chann1992

    Chann1992 Bekend lid

    22 jan 2015
    623
    55
    28
    Vrouw
    Bedankt allemaal, ik krijg hoop van al deze verhalen! Ik kan niet wachten om te beginnen, de tijd gaat veel te langzaam haha. Maar ik denk als ik het zo lees dat ik nog heel veel geduld moet hebben in het traject. Ik hoop op het beste, en ik ga duimen dat het jullie ook allemaal gaat lukken voor de gene die nog bezig zijn!
     

Deel Deze Pagina