Juni/Juli 2020 MMM Mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Snoepjes, 23 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.342
    3.628
    113
    Vrouw
    Zijn er hier meiden die uitgerekend zijn in juni/juli 2020 en die zwanger zijn via IUI/IVF/ICSI? :)

    Ik ben zwanger dmv IVF, van mijn tweede kindje. De vorige cryo was ook raak maar ging al vroeg mis. Nu is het dus weer gelukt en hebben we afgelopen week een kloppend hartje gezien. Uitgerekend rond 11 juni.

    Zwanger zijn is al spannend, maar helemaal als je al zo'n lange weg hebt bewandeld. Misschien fijn om ervaringen uit te wisselen? Merk dat ik wel behoefte heb om te kletsen met dames die een beetje in hetzelfde schuitje zitten. Misschien zijn er al juni mama's en binnenkort juli mama's?
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  2. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Hé memmie,
    Ik heb geen iui/ivf/icsi gedaan, maar weet wel wat wachten is door m’n miskramen en daardoor is mijn beleving van zwanger worden en blijven ook veranderd.
    Ik ben dankbaar voor elk moment met m’n dochter (nog steeds, dat blije gevoel gaat (gelukkig) maar niet weg) en nu super verbaasd dat ik zo snel zwanger ben ben nummer twee, ik ben nog nooit zo vlot zwanger geraakt. Ik wilde al een tijdje zwanger worden maar geen cyclus door de borstvoeding en nu dus ronde 2 raak.

    Ben ik ook welkom?
     
    Snoepjes vindt dit leuk.
  3. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.342
    3.628
    113
    Vrouw
    @Frummels zeker ben je welkom! Ik ken je verhaal inderdaad nog. Wat super fijn dat het nu zo snel is gelukt. Hopelijk een plakker!
     
  4. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Dank je wel!
    En wat heerlijk dat je een kloppend hartje hebt gezien! Dat is zo’n opluchting.
    Ik doe het nu al in m’n broek als ik aan m’n eerste echo denk....brrrrr
    Wanneer mag je weer? Hoe voel je je? Beetje vertrouwen?
     
  5. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.342
    3.628
    113
    Vrouw
    Ja was echt zo'n opluchting. Was zo nerveus maar echt al duidelijk te zien. Vrijdag mag ik weer even spieken. En volgende week donderdag ook. Regelmatig een echo geeft me iets meer vertrouwen.
    Die eerste weken zijn zo killing...

    Heb jij al kwaaltjes? Blij te lezen dat het zo goed gaat met jullie :).
     
  6. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Dat is zeker fijn, dan kan je beetje leven van echo naar echo.
    Ik wil m’n eerste echo met 6+3 plannen en dan de drie weken erna ook (7,8 en 9). Dan heb ik met 10 weken de termijn echo en vanaf dan mag ik vast ook af en toe bij m’n vk spieken, die heeft ook een echo apparaat.

    Ik heb minder kwaaltjes dan bij m’n dochter, maar wel die ik duidelijk herken als horende bij zwangerschap: lage rugpijn, pijnlijke steken bovenop m’n borsten, gevoelige tepels en borsten, steken in m’n buik en af en toe steken als ik opsta. En slecht slapen als in continu wakker worden. Dat laatste heb ik niet gemist haha...

    Hoe oud is jouw eerste kindje? Jongen/meisje?
     
    Snoepjes vindt dit leuk.
  7. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.342
    3.628
    113
    Vrouw
    Haha herkenbaar die kwaaltjes. Ik slaap ook slecht, heb veel dromen en zweet me snachts een ongeluk.

    Ik heb een zoon die al op de basisschool zit. Dus die gaat echt een trotse grote broer worden :D.

    Willen jullie het geslacht weten? Wij wel, denk dat we een pretecho gaan plannen rond de 15 weken.
     
    Frummels vindt dit leuk.
  8. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Ook (al) last van misselijkheid? Die vind ik het meest intens, al was ik bij m’n dochter alleen maar blij, hoe meer symptomen ik had, hoe rustiger ik was. Want symptomen was altijd goed nieuws. Heb 1x hyperventilerend het ziekenhuis gebeld voor een echo omdat m’n borsten de hele dag niet gevoelig waren. Pfff wat een tijd was dat!

    Wat leuk! Die zal trots zijn!

    Ja wij willen het ook weten. Uit mijn hoofd hebben wij bij m’n dochtertje een echo gehad met 14+6 en toen was het ook al goed duidelijk zichtbaar.
     
  9. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Mag ik mee kletsen? Zelf vind ik het echt moeilijk geloven dat het nu toch echt gelukt is. De afgelopen 4 jaar maar ook de zwangerschap van onze zoon heeft zijn sporen na gelaten. Ik heb 0.0 vertrouwen in mijn lijf.

    Ik heb volgende week op exact 6 weken een echo bij de gyn die ik ook had tijdens de zwangerschap van onze zoon. Vind het super eng want warschijnlek is er nog geen hartje te zien.


    De maandag er na op 6+4 een echo bij de verloskundige die doen scheinbaar tegenwoordig de intake en daar na de informatie over de nipt combinatie test en 20 weken echo en de na controles.

    En dan 12-11 bij het centrum waar we de icsi deden.
     
  10. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.342
    3.628
    113
    Vrouw
    @Frummels ja zenuwslopend hè. Kwaaltjes die komen en gaan maken je zo onzeker.

    @Maan14 welkom, tuurlijk mag je mee kletsen! Ik herken heel erg wat je zegt. Het vertrouwen is gewoon weg. Eerste echo is ook superspannend. Maar je kan al best een hartje zien hoor! Was hier ook. Ik duim voor je.

    Jullie gaan de nipt doen? Wij twijfelen nog maar denk van niet.
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  11. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Welkom @Maan14. Wat een heftige periode heb jij meegemaakt zeg. En nu dus ook nog eens kans op een tweeling! Wat zou je daarvan vinden?

    Ik heb zelf een keer startende hartactie gezien met 6+0, maar het ligt er erg aan hoe goed de apparatuur is, waar het vruchtje zich heeft genesteld en de ervaring van degene die de echo doet, heb ik gelezen of je een hartje gaat zien. Je kan er denk ik het beste van uitgaan van niet, dan kan het als er wel wat knippert alleen maar meevallen en dan maandag in ieder geval wel een hartje!

    wij hebben het er nog niet over gehad. Bij m’n dochter wel gedaan, wist ik ook meteen. Nu twijfel ik. Ik vond wachten op de uitslag erg zenuwslopend maar ergens vond ik het ook wel fijn om te weten dat het waarschijnlijk goed zat. Ik zat erg in dubio wat ik zou doen bij een slechte uitkomst omdat een vlokkentest kans heeft op een mk en dat risico wilde ik niet nemen. Gelukkig hoefde ik toen die keuze niet te maken.

    Hebben jullie het al met iemand uit jullie omgeving gedeeld?
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  12. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Hoihoi, hebben geen kans op een tweeling hoor. Bij icsi plaatsen ze gewoon een Emmy terug tot je 35ste.

    @Memmiee bij ons zoontje zagen we idd met precies 6 weken ook al een hartje. Maar ze gaven nu aan dat er mischien niks te zien zou zijn.

    Wij doen geen nipt ook geen combinatie test alleen de 20 weken echo.

    Onze zoon was gezond tot hij te vroeg kwam dus ik weet uit ervaring dat een gezond kindje krijgen niet vanzelfsprekend is al is het tijdens de zwangerschap wel gezond.
     
  13. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    De bovenste is van zondag en de onderstaande van vanochtend. Ik stop nu dus ook met testen.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  14. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.342
    3.628
    113
    Vrouw
    Heel duidelijk hoor!! Nu in spanning de echo afwachten. Komt vast goed.

    Ik heb soms wat lichte menstruatie krampen. Zo eng! En dan ineens zakt het weer...
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  15. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Je buik gaat ruimte maken nu. Banden pijn zal vast ook al gouw komen.
     
    Snoepjes vindt dit leuk.
  16. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.342
    3.628
    113
    Vrouw
    Ja bandenpijn heb ik soms al last van. Ben vandaag ook weer heerlijk misselijk, dus dat betekent vast iets goeds. :thumup:

    Morgen weer even een kijkje nemen!
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  17. Elfi

    Elfi Bekend lid

    17 dec 2014
    551
    65
    28
    Hoi allemaal,

    Ik mag na 5 jaar vanalles geprobeerd te hebben voor het eerst zeggen dat ik zwanger ben!!
    We hadden de hoop al opgegeven, maar nu blijkt het toch te kunnen!! :D
    Ik klets dus graag mee.

    Ben extreem onzeker en bang merk ik. Laatste icsi ronde en na deze hebben we nog 2 redelijke cryos over. Ik hoop zooo erg dat het allemaal goed gaat! Durf me bijna niet te bewegen... stom he

    Heb nog vrij weinig kwaaltjes eigenlijk.
    Voornamelijk kramp in mijn buik en sinds vanochtend steeds meer lage rugpijn.
    Straalt nu door naar mijn billen en stuitje. Vind het beide heel vervelend merk ik.
    Krijg liever wat meer andere kwaaltjes :rolleyes: (Tot ik ze krijg, waarschijnlijk, haha)

    Ben morgen 5 weken zwanger en heb dan 2 weken later de eerste echo.
     
    Maan14 en Snoepjes vinden dit leuk.
  18. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.342
    3.628
    113
    Vrouw
    Welkom! Poeh wat hebben jullie veel geduld moeten hebben. Super dat het gelukt is. Die onzekerheid is naar hè. Maar dat gaat vast beter naarmate de zwangerschap vorderd.
     
  19. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.342
    3.628
    113
    Vrouw
    Hier weet de naaste familie het. En een goede vriendin. Maar komt omdat ze ook van het traject afwisten.
     
    Frummels vindt dit leuk.
  20. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.342
    3.628
    113
    Vrouw
    Juni/juli 2020 MMM Mama's

    Uitgerekende datum:
    Memmiee - 27 jaar - 2e kindje - rond 11 juni

    Jongen (0) / meisje (0) / verrassing (0) / onbekend (1)


    Afspraken:
    25 okt: Memmiee - Echo
    31 okt: Memmiee - Echo
     

Deel Deze Pagina