juni mama's deel 2

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by AHzondag, Mar 31, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. WeEsJe24

WeEsJe24 Bekend lid

Jun 20, 2010
    599
    0
    0
    heb je hyves mamalijntje? Dan kan je foto's zien. Doe liever geen foto's op een forum plaatsen namelijk..

Wat rot dat je zo'n last hebt!Je kan ook gaan bellen naar de verloskundige of gyn ervoor?
    Ikzelf heb eigenlijk ook te lang gewacht met bellen, had al een paar dagen last van voorweeen waardoor ik ook niet kon slapen en daardoor al moe was voor de bevalling begon!

Hier nog mijn bevallingsverhaal, had ik jullie beloofd;)
    Zoals jullie weten al een aantal dagen flinke last van voorweeen, harde buiken met menstruatiekrampen.
    Eindelijk begon het maandag dan door te zetten, rond 11uur kwamen de weeen elke 6,7 minuten en duren net geen minuut. Toen ze elke 5,6 min. kwamen de verloskundige gebeld om 16u. Maar helaas, geen ontsluiting. Alleen de bm was wel verweekt. Strippen lukte niet want bm lag te ver. Dus zo maar door met als advies proberen uit te rusten. Maar als ik ook maar even ga liggen, lijkt de wee juist heftiger te zijn. Ik blijf dus maar rondlopen en zit bijna de hele avond onder de warme docuhe om de weeen op te vangen. Om 1 uur s'nachts maak ik mijn vriend wakker dat ik echt niet meer kan, de weeen zijn sinds een half uur echt heftiger en voel ze nu ook onder de douche goed. Ze duren nu 1 a 1,5 minuut en komen elke 3-5 min. De verloskundige gebeld en ze komt. Ze denkt aan mij te zien dat de ontsluiting nog niet ver gevorderd is, en verteld me dan een slaaptablet te zullen geven als dit ook echt het geval is aangezien ik al zo lang bezig ben en niet kan rusten.
    Dan blijkt bij controle dat ik 3cm ontsluiting heb!Pff gelukkig, al het werk niet voor niks geweest! In overleg gaan we naar het ziekenhuis om de vliezen te breken om het wat sneller op gang te laten komen. Om 2 uur worden de vliezen gebroken op de verloskamer, dan ga ik weer de warme douche onder. Om 3 uur worden de weeen en de vermoeidheid me te veel en er wordt gekeken hoe ver het nu gevorderd is. Nog maar 4 cm! Ik vraag om pijnstilling en moet dan aan de ctg. Dan volgt er een flinke weeenstorm, de pijnstilling kan (nog) niet gegeven worden omdat het hartje van de kleine niet goed reageert op de heftige ween en moet daarom op mijn zij liggen. pff wat waren die weeen heftig, binnen een uur tijd ben ik van 4 naar 9 cm gegaan! Om 4 uur mag ik dan persen en om 4.37 is ons meisje er dan!En wat is ze moooi!3715 gram weegt ze. Geen knip of scheur nodig gehad. Vlk vond dat ik het erg goed had gedaan:)

2. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

Feb 11, 2009
    6,050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Jee heftig Weesje! Die weeenstroom schijnt heel erg te zijn... Die kan je gewoon niet wegpuffen toch want je blijft erin hangen?
    Maar wat heerlijk gewoon!!!! En geen knip! Helemaal top! Daar tekenenen heel veel vrouwen voor! (waaronder ik want ik ben zo bang om van voor naar achteren en terug te scheuren
    hier ben ik: Marjolijn Profiel - hyves.nl

3. WeEsJe24

WeEsJe24 Bekend lid

Jun 20, 2010
    599
    0
    0
    die weenstorm was ook heeel heftig, nauwelijks pauzes tussen de weeen door dus heel moeilijk op te vangen. Daarbij moest ik ook op mijn zij blijven liggen waardoor ik ze helemaal niet op kon vangen. Vreselijk. Maar goed helemaal geen knip of scheur, best knap vond de verloskundige voor een eerste en dan ruim 7,5 pond!Maar gooed geluisterd naar instructies volgens haar en daarbij goede bekkenbodemspieren die hebben geholpen.
    Ik ga je toevoegen!

4. dees1985

dees1985 Fanatiek lid

May 16, 2009
    2,112
    0
    0
    almere
    @adorble lekker he shoppen!
    @nachtzon lekker hoor zo’n dag niks doen hier ook alleen verveel ik me nu te pletter.
    @saskia vervelend dat hij/zij zo lekker ligt tegen je rib!
    @weesje fijn dat alles zo goed gaat!
    @mamalijntje hoop dat de vk de antwoorden heeft!
    @weesje das best heftig maar wel fijn zonder knip of scheur!

hier vandaag een rustig dagje maar verveel me te pletter en heb heel weinig geslapen vanacht!
    heb trouwens nog even die wikkeldoek gehaald van de kruidvat maar daarna was ik het alweer zat

5. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

Nov 12, 2009
    4,847
    2
    0
    Wervik- België
    bwah vervelen :p heb nog mn internet e :p
    kheb zin om te shoppen... hoop dat ventje ook wil...

6. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    hey meiden:)

@weesje wowwww al 1 weekje oud is ze.. gaat best wel hard nu toch.. heerlijk zeg de laatste dag kraamhulp;) en een mooi verhaal meiss super geen knip of scheur van best wel een flink meissie...

@saskia auwww hier drukt ze s`avonds vooral op mijn linker rib haha is idd niet zo`n prettig gevoel nee..
    gelukkig was alles weer goed bij de vk

@mamalijntje idd ff navragen over het niertje maar als ze er niks over gezegd hebben dan is het mischien wel weg??

@hier vandaag bij de c1000 een ananas gekocht whaha was maar een euro ben benieuwd:)
    ga ff kijken wanneer ik eraan begin denk morgen...

7. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

Feb 11, 2009
    6,050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Haha dat wordt een hele lading ananas!!! Ben benieuwd ;)

8. dees1985

dees1985 Fanatiek lid

May 16, 2009
    2,112
    0
    0
    almere
    Ga je hem in 1 keer opeten?:D

9. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    whahah maybe:) hoop wel dat ie niet te zuur is maar lekker zoet hahahha

10. Adorable

Adorable Fanatiek lid

Dec 20, 2008
    2,601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Hihihi eet smakelijk Babyhope!:p

@Weesje: heerlijk om bevallingsverhalen te lezen van andere!:p Ben blij dat het uiteindelijk toch nog vlot is gegaan en dan ook nog zonder scheuren, Super!

Ik heb de hele dag staan poetsen blegghh, was ik eindelijk klaar met alles, komt manlief met 2 andere mannen een nieuwe kraan met beter watersysteem aansluiten, tuurlijk komen ze allemaal met schoenen naar binnen en was het op het einde een moddelpoel hier in huis grrrrrr kon ik dus weer helemaal opnieuwd beginnen *zucht*, nja ben blij dat ik het af heb en lekker op de bank kan zitten, hoef gelukkig ook niet te koken want schoonzus heeft eten gemaakt.
    xxx

11. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    hahaha adorable hier vanmorgen ook wakker geworden, met in mijn hoofd bah wat een rotzooi hier???? terwijl ik gister nog alles heb gedaan hier beneden en vandaag dus weer hahaha

hoezo neee geen nesteldrang?? hahahahaha nu dus wel he...

12. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

Feb 11, 2009
    6,050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    whaha die nesteldrang begint nu echt bij iedereen hihi!

13. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

Feb 11, 2009
    6,050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Hier is het weer behoorlijk aan het rommelen.. Steeds harde buiken en krampen.
    Nu vanaf 19:00 harde buiken die steeds regelmatiger komen... Bah.. Ik duik mijn bed in en hopelijk wordt ik morgen ochtend wakker met die kleine meid nog veilig waar ze moet wezen ;)

14. dees1985

dees1985 Fanatiek lid

May 16, 2009
    2,112
    0
    0
    almere
    Hoop ook voor je dat ze nog even op haar plekje blijft zitten. Zodat je haar als ze komt. Gelijk mee naar huis mag nemen

15. Adorable

Adorable Fanatiek lid

Dec 20, 2008
    2,601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Spannend mamalijntje!, Hoop dat het weer een beetje afzwakt en je kleine meid nog even mooi in je buik blijft zitten.

Nee ik heb niet zo'n erge nesteldrang, tenminste als we het over poetsen hebben haha, want daar is enthousiastme ver te zoeken, ma mssn komt het ook wel omdat ik de standaard van het wiegje nog niet thuis heb en de wandelwagen en nog steeds niet het gevoel heb dat het af is, dus mssn komt dat nog wel die nesteldrang:p

Net wel nog even de keuken gedaan met chloor, want vond het nogal vies ruiken ( bleek dus niet mijn keuken te zijn ma de put buiten op het terras.....de raam staat altijd open in de keuken dus dat komt naar binnen die lucht:p ) njaa ruikt nu in elk geval weer wat beter en tis nog eens schoon ook haha:p

Slaap lekker iedereen! xxx

16. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

Nov 12, 2009
    4,847
    2
    0
    Wervik- België
    kijk maar eens naar de tijd, heb zo pijn in mn bekken dat ik opgestaan ben en beneden ben gaan liggen, mn schatje ligt op de grote bank, ik op de kleine :) vind t wel lief dat ie meegaat :)

17. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

Feb 11, 2009
    6,050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Goeiemorgen!

Hier een rotnacht gehad.. Tot 2 uur wakker gelegen.. Harde buiken en misselijk.. Gelukkig daarna in slaap gevallen.

Nu rustig aan.. Maar lijkt afgezakt gelukkig. Zal het vanmiddag aankaarten bij de Gyn.. Komt mij allemaal erg bekent voor met Jamie.. Maar die kon er niet uit maar wilde wel.

18. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

Nov 12, 2009
    4,847
    2
    0
    Wervik- België
    idem hier, WAT EEN ROTNACHT... kben zoooo vaak wakker geworden... kzie het dus echt niet meer zitten, hoe in godsnaam moeten wij uitgerust zijn tegen dat de kleine komt???...

19. dees1985

dees1985 Fanatiek lid

May 16, 2009
    2,112
    0
    0
    almere
    Meiden heel vervelend die nachten. Maar ik heb eindelijk een nachtje door geslapen, ik dacht ook al bij mij zelf hoe moeten we uitgerust zijn als ik elke nacht 30 keer wakker word!

20. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

Nov 12, 2009
    4,847
    2
    0
    Wervik- België
    30 keer? hahaha was het maar zo... reken bij mij het dubbele :p vannacht record.. in 10 min tijd 4 keer op de uur gekeken...

Share This Page