Juniorbed welk maat deken etc.?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Sugarblossom, 24 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sugarblossom

    Sugarblossom VIP lid

    23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Hoi! Onze dochter gaat voor het eerst (als het bed volgende week binnen komt) in een Juniorbed van Bopita Belle 70 x 150 slapen. Nu heb ik er verder weinig verstand van maar welk maat deken/kussen en dekbedovertrek heeft ze nodig? Ik heb wel alvast een hoeslaken bij de Hema gezien van 70 x 150 of zou dat te krap zijn?

    Alvast bedankt! :)
     
  2. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Peutermaat dekbed, hoeslaken inderdaad zelfde maat die je noemt, kussen heb je nog niet nodig bij een kind van 2, kan je beter een paar jaar uitstellen maar anders een kinderkussen van hema/ikea/beddenwinkel, die zijn ongeveer 2-3 cm dik. Dekbed is de helft van een 1 persoonsdekbed dus ik heb zelf een dekbed gemaakt door dekbed te knippen en dekbedhoes te knippen ne naaien, had ik 2 dekbedden en 2 dekbedhoezen. Maar ik heb er dan ook 2 in een peuterbedje nu.

    Hema etc hebben gewoon goed formaat beddengoed voor een peuter/juniorbedje. Ikea heeft ook zn eigen junior maat.
     
  3. Sugarblossom

    Sugarblossom VIP lid

    23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Dank je wel voor je antwoord Suusjeuh, ;)

    Dus 150 x 120 cm? en die 1 persoonsdekbedovertrek zou dan eigenlijk te groot zijn...

    Ik had er over gelezen dat de bedjes bij Ikea 10cm groter zijn, dacht ik.
     
  4. Tessy1985

    Tessy1985 Actief lid

    6 apr 2013
    398
    0
    16
    vlakbij Rotterdam
    Wij hebben ook peuterbed van IKEA, maar met hoeslaken van HEMA, past maar net. Als hij er net vers omzit staan de hoeken een beetje omhoog :D

    Dekbedovertrek en deken hebben wij ook van de HEMA, 120x150 idd.
    Bestel snel vandaag nog online, krijg je 15% korting ;)

    Wij gebruiken XXL hydrofiel doeken als 'kussen', meer voor het idee.
     
  5. Lisa2005

    Lisa2005 Actief lid

    14 apr 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben een peuterbedje van ikea met een kinderkussen (zelfde maat als een gewoon kussen maar een stuk dunner en van ademend materiaal) en een eenpersoons dekbed. Je stopt een stuk onder het matras en je bent klaar. Scheelt straks weer een ander dekbed kopen.
     
  6. Janneke00

    Janneke00 Fanatiek lid

    16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Wij hebben voor de oudste pas sinds een week of 2 een kussen. We hebben deze aangeschaft, omdat hij met zijn hoofd op zijn knuffel ging liggen. We hebben het kussen gekocht hij babydump.
    Toen we een peuterbed hadden aangeschaft hebben we bij babydump een duodeken gekocht. Hier heeft hij dus bog steeds geen dekbed, maar een duodeken en daar een hoeslaken omheen. (Formaat peuterbed)

    Maar een kussen zou ik echt mee wachten tot je merkt dat je kindje daar aan toe is!
     
  7. miepje

    miepje Actief lid

    24 okt 2010
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden het peuterbedje van Ikea en het peuterdekbed van Ikea. Dit ging vrij lang goed, maar merkte wel toen ze wat ouder werd en dus groter dat het dekbed eigenlijk iets te klein werd. Het is ook niet voor niks dat een 1-persoonsdekbed breder is dan het bed zelf en dat is bij het peuterbedje niet.
     
  8. Duda

    Duda Actief lid

    13 nov 2009
    408
    8
    18
    utrecht
    Wij hebben hier ikea peuterbedden, maar met 1 persoonsdekbedden. Ze vinden het heerlijk om ingestopt te kunnen worden. op deze manier liggen ze nog lekker strak. Bij mij liggen ze ook altijd met hun hoofd tegen het hoofdbord aan. Er wordt weinig deken onder het voetenend gestopt. we hebben voor alledrie de kinderen een dun hoofdkussen, maar ze gebruiken het niet allemaal. De buikslapers slapen nog zonder kussen.
     
  9. Sugarblossom

    Sugarblossom VIP lid

    23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Bedankt voor al jullie reacties!
     
  10. Sugarblossom

    Sugarblossom VIP lid

    23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Volgens mij heb ik dat ook gezien!
     
  11. Sugarblossom

    Sugarblossom VIP lid

    23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Ja ;) ik dacht maandagavond ga ik even doen... helemaal vergeten! & is nu meteen duurder. Grrrr :D
     
  12. Gentle

    Gentle VIP lid

    10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Wij hebben er gewoon een eenpersoonsdekbed op. Kan nog langer mee (wij hebben een uitschuifbedje) en kan ook lekker ingestopt nu.
     
  13. username

    username Fanatiek lid

    7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Juniorbed met eenpersoonsdekbed.
     

Deel Deze Pagina