juridisch advies nodig, erkenning.

Discussie in 'Samengesteld gezin' gestart door b0llen, 30 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. b0llen

    b0llen Lid

    21 jan 2020
    57
    80
    18
    Hi meiden,

    ik kan niet echt een duidelijk antwoord vinden en hoop dat iemand hier misschien kaas hiervan gegeten heeft! Anders bel ik uiteraard de gemeente/juridisch loket maar krijg het nu ineens op mijn heupen en zit op het werk..

    Enfin,

    Ik lig al ruim een jaar in scheiding met mijn ex. In het begin is alles extreem moeizaam gegaan en heeft hij alles behoorlijk tegengewerkt. Sinds korte tijd komt er eindelijk schot in de zaak maar we zijn er nog niet en ik blijf altijd een beetje op mijn hoede vwb zijn gedrag en of hij zn kont weer in de krib gaat gooien.

    Nu ben ik zwanger van mijn nieuwe partner en vroeg me af hoe dit zit met erkennen.. Kunnen wij gewoon samen voor de erkenning gaan ondanks dat ik officieel nog in een geregistreerd partnerschap zit? Zo nee, iemand bekend met wat er dan allemaal nog geregeld moet worden?

    Dankjulliewel alvast! Liefs.
     
  2. Forumnaam

    Forumnaam Bekend lid

    19 okt 2019
    736
    1.505
    93
    Je ex zal dus als wettelijke vader gezien worden. Ik zou als ik jou was bij hem aangeven dat het belangrijk is dat hij meewerkt om vaart achter de ontbinding te zetten, omdat hij anders onderhoudsplichtig wordt voor het kind dat geboren gaat worden en dus alimentatie moet gaan betalen :oops:
     
  3. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.407
    3.964
    113
    noord holland
    Ja precies dit, ik neem aan dat hij ook niet zit te wachten op een kind onder zijn naam die niet van hem is en waar hij vervolgens onderhoudsplichtig voor is. Misschien dat hij dat toch meer vindt opwegen dan het tegen kunnen werken om jullie dwars te zitten.
     

Deel Deze Pagina