Kado meester of juf voor einde schooljaar

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Gymgirl, 20 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.847
    888
    113
    Vrouw
    Nog even en de zomervakantie is begonnen. Ergens in de laatste weken vieren ze bij de kinderen op school meester- en juffendag. Door de jaren heen heb geen inspiratie meer. Wat is leuk om te geven? Wil er niet meer dan 5,- per leerkracht aan uitgeven.

    Liefst met foto's. :D
     
  2. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.457
    3.313
    113
    Geen foto maar een puzzelboekje met pen een blikje of flesje fanta en een noten/muesli/chocolade reep en of nog een mini zonnebrand.

    En dan een tekst erbij bedankt voor het FANTAstische jaar of een FANTAstische vakantie gewenst.

    Vorig jaar had ik in een prijsmepper winkel echt puzzelboekjes en mini stiftjes voor bijna niks en houd het leuk.
     
  3. JongetjeM

    JongetjeM Bekend lid

    28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Ik geef niets wat geld kost.. Laat de kinderen zelf wat maken als ze dat willen.. Maar bovenstaande optie vind ik zeker leuk!
     
    Felice vindt dit leuk.
  4. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.847
    888
    113
    Vrouw
    Dit heb ik de eerste jaren ook gedaan. Ze maakten dan een mooie tekening of knutselwerkje voor de juf. Vorig jaar heb ik een veldboeket geplukt uit de bloementuin van mijn vader. (deze heeft hij nu niet meer)
    Nu is hij op een leeftijd dat er niet meer geknutseld wordt. Dus zal ik iets anders moeten bedenken.

    Kwam dit tegen.
    bbb7f96bb4b91db1650e36e4c58c3779.jpg
    Zag er wel leuk uit. Maar niks voor de meester. Eigenlijk moet ik voor 3 leerkrachten iets hebben. 2 juffen (waarvan 1 al een paar maanden met verlof is) en een (inval)meester.
     
    Athina en owly vinden dit leuk.
  5. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.637
    2.373
    113
    Vrouw
    Hier in het dorp kan je bij de italiaanse ijsboer een kadobon voor 5 euro kopen, kan de meester of juf lekker met zijn of haar partner een ijsje halen (of twee) in de vakantie!
     
    Wij2018 vindt dit leuk.
  6. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.502
    6.204
    113
    zuid-holland zuid
    Ik ga deze doen
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Wij2018, Lisa280887, GroeneBomen en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Wen86

    Wen86 Fanatiek lid

    12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    In ieder geval geen chocolade.

    Bij de Hema hebben ze bijv een vlinderbom.
    Potje met zaadjes, waar vlinders op af komen
     
  8. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.127
    1.926
    113
    Vorig haar heb ik een zeeppompje gekregen met daarbij de tekst 'bij jou WAS ik in goede HANDEN'. Dat vond ik erg leuk! Ook het potje met dropjes ('het zit d'rop') vond ik leuk bedacht. Maar hou het klein hoor. Het hoeft ook niks te kosten inderdaad, een knutsel of een zelfgemaakt kaartje zijn het allerleukst!

    Edit: voor de juffen van mijn zoon heb ik ook zeeppompjes gehaald, voor het einde van het schooljaar.
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  9. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.801
    8.666
    113
    Hier spraken de ouders vorig jaar dat iedereen 1 bloem mee nam.
    1 ouder zorgde voor een vaas en bij binnenkomst kreeg ze van iedereen een bloem.

    Hij zat er net 3 maanden op dus vond het prima zo. Wel nog een leuk kaartje laten knutselen.

    Dit jaar nog niks gehoord maar doen we het uitgebreider. Hij is van Gr 1 naar 2 gegaan. Ze hebben heel veel gedaan dit schooljaar.

    Ik naai een hoesje voor om je Theemok (die ik koop) met in en midden een tekening van hem er op. Daar in waarschijnlijk thee.

    Voor de klas een spelletje of boek. (Spel was afgeprijst bij de Kruidvat, blijft het wel leuk)
     
  10. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.637
    2.373
    113
    Vrouw
    Hier krijgt 1 gr niets, ze hebben 4 leraren in 1 jaar gehad, ben er wel klaar mee.

    Mijn zoon zijn juf wel, hele jaar 5 dgn voor de klas gestaan, en geen makkelijke klas!
     
  11. fl01

    fl01 Actief lid

    28 jun 2011
    277
    24
    18
    NULL
    NULL
    Ik zit in dubio. Bij de juffen en meestersdag verzinnen ze meestal op school iets gezamelijks, dit ook ipv de verjaardagen van de juffen en meesters. Maar aan het einde van het jaar zijn er ook een heleboel die de leerkracht nog een bedankje geven. Van de ene kant vind ik het onzin, uiteindelijk is het gewoon hun werk, van de andere kant fijn dat ze er dagelijks voor je kind zijn. Tevens zitten de kinderen 2 jr in dezelfde klas, dus ik overweeg om het dan eens in de 2 jr te doen. Maar wil het inderdaad ook het liefst bij knutsels houden of iets heel kleins...dus ik lees in dit topic even mee...
     
  12. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Mijn dochter maakt een tekening van de juf en doe er iets lekkers bij, een kanjer koek oid.
     
  13. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.708
    42.542
    113
    Ik heb zo gauw even geen foto's maar wat ik o.a. door de jaren heen gedaan heb:

    - Een pakket voor appeltaart (dienblad met appeltaartmix, paar appels en kaneel stokje erop
    - een "verwen" pakket voor de vakantie: tijdschrift, zonnebrandtubetje, flesjes water met een smaakje
    - m&m pot (bv geel is voor alle lieve knuffels, rood is voor het helpen met rekenen, blauw is voor jouw vrolijke lach iedere dag enz enz
    - bijna koekjes pot: weckpot met alle ingredienten voor koekjes, netjes per laag aangestampt en het receptje erbij
    - bloeipotlood met notitieboekje met naam van de juf erop.
    - klein teiltje met bloemzaadjes erbij.
     
  14. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.556
    3.458
    113
    Zulke teksten kan ik inmiddels niet meer zien, vooral het potje drop met ‘het zit d’rop’. Net als een gietertje ofzo met ‘bedankt dat je mij liet groeien’. Allemaal van de Action fanpagina gehaald enzo.

    Zeeppompjes heb ik ook wel gegeven, handig voor in de klas.

    Dit jaar kwam ik bij de Makro in de koopjeshoek van die grote koffiebekers met deksel en thermolaagje tegen voor 30 cent per stuk. Stop er nog een zakje oploscappuccino in en ik hang er een kaartje aan en klaar.
    Ik moet zeggen dat ik dit jaar ook het nodige met school heb meegemaakt waar ik niet tevreden over ben, dus ik ga er ook niet teveel meer insteken.
     
  15. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.737
    734
    113
    Ik zou kiezen voor iets dat op kan en wat bij de leerkracht past.
    Voor de meester van Q weet ik het nog niet. De juf spreek ik vaker, ze heeft pas een jacuzzi in de tuin laten plaatsen en gaat naar Italië op vakantie. Waarschijnlijk daar dus iets mee.
    Aangezien deze leraren Q zó hebben laten opbloeien dit jaar mag het wel iets meer kosten (als het zo uit komt).
    Andere jaren gaf ik meestal een klein doosje bonbons van de plaatselijke chocolaterie.
     
  16. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.036
    15.045
    113
    Ik weet niet of ik wat ga geven, 5 juffen totaal.
    Ma maakt jam van aardbeien etc uit eigen tuin. Misschien dat ik zelf etiketjes maak en ze dat dan laat geven
     
  17. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.474
    3.153
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    haha verschrikkelijk he :-D ik vind het ook zo moeilijk.. wij hebben best een stoere juf. Denk dat het gezamelijk met elkaar een bioscoop bon word - of een lunch bon ofzo voor 2 personen. Of misschien karten zoiets.. en dan dit erbij voor de leuk: https://nl.aliexpress.com/item/32975490524.html?spm=a2g0o.cart.0.0.5c6b3c00cHsUDt kan ook zijn dat we nog iets doen met de kinderen die uit de klas gaan - (jenaplan, groep 3/4/5) , dus alleen de 9 groep 5 kinderen.. maar dat wordt wel echt iets 'persoonlijks' .
     
    Jo79 en peg vinden dit leuk.
  18. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.047
    3.479
    113
    Ik heb vorig jaar voor de juffen van mijn dochter zelf een pakketje gemaakt. Lekkere thee, bonbons, kaarsje en even leuk ingepakt op een dienblaadje. Voornamelijk action dus kostte bijna niks. Was eigenlijk afscheid van haar kleuterjuffen want ze ging naar groep 3. Mooie kaart erbij met bedankt voor de fijne kleutertijd. Werd erg gewaardeerd!
     
  19. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.904
    393
    83
    Vrouw
    Vorig jaar heb ik een hammandoek gegeven met een leuk ijsblokjes vorm erbij, beiden van de Action. Je kunt er ook een magazine bijdoen of zonnebrand ofzo. Volgens mij vond ze het een heel leuk kado! Inpakken in folie met confetti, kaartje er aan en klaar!
     
    miepje77 vindt dit leuk.
  20. miepje77

    miepje77 Fanatiek lid

    25 mei 2008
    1.849
    423
    83
    Leuk idee! Alleen met twee kinderen en meerdere juffen wel prijzig cadeau.
     

Deel Deze Pagina