kadootjes voor mamma met kanker

Discussie in 'De lounge' gestart door zilvervosje, 28 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zilvervosje

    zilvervosje Fanatiek lid

    30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hoi allemaal,

    Mijn moeder is kortgeleden gediagnosticeerd met borstkanker en gaat volgende week het traject van scans, chemo, operatie en bestralingen in. Ik wil haar graag steunen door te laten weten dat we aan haar denken en haar regelmatig met kleine dingetjes verrassen om haar blij te maken of iets waar ze wat aan heeft. Ik heb nog nooit kanker van dichtbij meegemaakt, maar weet wel dat mensen met chemo last krijgen van allerlei bijwerkingen. Bijv. misselijkheid (dus wil ik graag gemberthee kopen, dat helpt op een natuurlijke manier tegen misselijkheid). Maar ook andere dingen, haarverlies, slechte nagels....

    Ik vroeg me af of jullie mensen dichtbij met kanker hebben gehad en of jullie weten wat mijn moeder zo'n beetje tegemoet gaat en of er dingen zijn die ik kan geven - naast emotionele steun - die haar echt helpen?

    Alvast bedankt!
     
  2. lentebloempje

    lentebloempje Fanatiek lid

    23 nov 2009
    1.411
    0
    0
    bejaardenverzorgende
    zuid holland
    Meis heel veel sterkte.
    Ik weet wat je doormaakt. Mijn moeder is nu 2 jaar kankervrij.
    Had lymphklierkanker. Was heel heftig om je moeder zo ziek te zien. Ze kreeg chemo en bestralingen. Vooral bestralingen waren heftig.

    Heb mijn moeder nooit echt speciaal een kado toen gegeven.
    Wel eens bloemen. Verder haar gewoon veel geholpen.
    Huishouden en haar verzorgen als ze weer een kuur had.

    Wat mijn moeder wel leuk vond waren mooie sjaaltjes en hoedjes.
     
  3. LovelyDK

    LovelyDK Niet meer actief

    Lentebloempje bedoel je niet dat de chemo heftig was?

    TS heel veel sterkte, mooi idee! Mijn moeder heeft een aantal jaar terug ook borstkanker gehad... Heavy!
     
  4. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Mijn moeder heeft ook borstkanker gehad voor 4 jaar geleden. Ik gaf haar af en toe bloemen maar deed niet te veel speciaal voor haar omdat ze dit helemaal niet zo leuk vond. Ze had het idee dat het dan alleen om de kanker draaide en niet om haar zelf. Ik hielp haar wel waar het kon in de huishouding omdat ze van de chemo gewoon erg ziek werd. De bestraling werd ze niet ziek van maar het deed haar na een aantal keer wel erg veel pijn.

    Als je iets wilt weten roep maar.
     
  5. 1234

    1234 Niet meer actief

    @ Zilvervosje. Vreselijk he? Hier precies hetzelfde. :(
    Bij mijn moeder is zo'n 2 weken na de begrafenis van onze dochter ook kanker ontdekt. Ze blijkt longkanker te hebben (een kwab van de rechterlong) met uitzaaiingen in de lymfeklieren tussen de longen.

    Zij gaat net als jouw moeder ook ongeveer volgende week aan de chemo's en bestralingen.

    Ik lees graag mee. Ben ook wel benieuwd eigenlijk wat ons en vooral haar allemaal te wachten staat.

    Sterkte ermee!
     
  6. Sensea

    Sensea Niet meer actief

    mijn moeder is 10 jaar geleden gestorven aan ( long) kanker. ik heb haar zelf verzorgd wat ze hel prettig vond. ze wilde het liefste zo weinig mogelijk in het ziekenhuis verblijven en ook graag thuis sterven. ze vertelde altijd dat hetgeen zij het belangrijkste vond was dat mensen niet om haar heen liepen. ze lag thuis voor het raam en mensen keken wel meelijwekkend naar binnen maar kwamen niet meer binnen om een kopje koffie te halen. dat vond ze vreselijk. ik haalde dan weleens letterlijk de mensen van de straat om te zeggen dat ze haar niet zo vol medelijden door het raam moesten aankijken maar gewoon binnen moesten komen vragen hoe het ging.of dat ze gewoon konden zwaaien in het voorbijgaan ofzo.

    ik wens jullie veel sterkte
     
  7. Vagans

    Vagans VIP lid

    13 aug 2010
    8.491
    0
    0
    Zwijndrecht
    mijn s-moeder is ongeneselijk ziek
    toch proberen wij haar zo min mogelijk speciaal te behandelen, dat wil ze JUIST niet. Gewoon zo normaal mogelijk doen, tuurlijk met extra steun en af en toe een opkikkertje, maar niet bij alles overduidelijk de boodschap: omdat je kanker hebt...

    maar dit is 1 persoon he, miss is jou moeder heel anders!
     
  8. Zussie

    Zussie VIP lid

    10 mrt 2011
    5.963
    1
    0
    Verpleegkundige
    In mijn omgeving is een moeder met leukemie (niet mijn moeder).
    Zij heeft van haar zus een ketting gekregen waar je van die kralen aan kunt doen. Hier spaart die vrouw nu kralen aan voor ieder belangrijk moment wat gebeurt tijdens de ziekte (eerste chemo, haar er af, etc.), mensen kunnen ook een kraal doneren als ze iets willen geven (je hebt die kralen in allerlei prijsklassen). Ze heeft er dan een boekje bij waar ze in bijhoudt welke kraal ze van wie heeft gekregen en wat de gedachte er achter is.
    Ik vond het echt een super mooi idee, zo houdt ze aan het eind van het ziekteproces (in de hoop dat het allemaal weer goed komt) een bijzondere ketting met allerlei herinneringen over.

    Alle meiden met moeders met kanker, super veel sterkte. Moet er niet aan denken dat er iets met mijn moeder zou gebeuren! Helaas kan ik niks tegen jullie zeggen of voor jullie doen wat het minder erg maakt, maar ik leef met jullie mee!
     
  9. Marijke B

    Marijke B Actief lid

    20 jul 2005
    409
    0
    16
    Rotterdam
    Dat heb ik ook is bij iemand gezien. Zij had een armband met soort van pandora bedels of het waren pandora bedels weet ik niet meer en elk bedel stond voor iets. Heel veel sterkte met alles.
     
  10. zilvervosje

    zilvervosje Fanatiek lid

    30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hoi meiden,

    Wat een lieve reacties. Dank jullie wel. Ik vind het wel goed, hoor, te blijven onthouden dat er niet alleen kanker is , maar ook mijn moeder en oma voor Fay. Toch zijn er vast dingen die helpen. Mooie sjaaltjes vind ik een mooi idee, en die kralenketting echt prachtig!

    We wonen niet in de buurt, werken allebei en hebben een dochter van 4,5 maand. Dus dagelijks langsgaan gaat niet lukken. Vandaar dat ik haar soms dingen wil sturen om te laten weten dat ik wel aan haar denk. Ik kan er mss niet bij zijn als ze chemo heeft omdat ik dan les moet geven, dus heb ik een sluetelhanger met heel veel kleuren linten en een good luck charm gegeven. Haar sleutels/tas heeft ze altijd bij zich, dus dan ziet ze hem en weet ze dat we aan haar denken. (Naast de telefoontjes en bezoekjes enzo, natuurlijk!). Tja, mss dat ze haar nagels een keer kan laten doen (of juist niet?)? Een mooie BH als de borstoperatie voorbij is, of juist niet...?

    L4ever: Meis, wat ga je een ontzettend moeilijke tijd door! Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, het lijkt me echt erg moeilijk! Veel sterkte ook met jouw moeder! Ik hoop dat het met beide mamma's volgend jaar een stuk beter gaat. Dikke knuffel, het is virtueel maar niet minder gemeend.
     
  11. sweetamber

    sweetamber Fanatiek lid

    6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Wat lief dat je op die manier iets extra's wil doen voor je moeder.

    In de apotheek waar ik werk kun je een kikkeropfleurdoos aanvragen.
    Je kan voor meer informatie ook kijken op www.kikkeropfleurdoos.nl (volgens mij kan je het daar ook aanvragen).
    Misschien is dat een idee???

    Heel veel sterkte voor je moeder, jou en natuurlijk de rest van de familie.
     
  12. Daantje1

    Daantje1 Fanatiek lid

    19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    heel veel sterkte en wat een mooi idee.
    Ik lees mee voor tips want vind het zelf ook moeilijk om mee om te gaan:
    Mijn vader weet sinds vlak voor kerst dat hij kanker heeft..het is uitgezaaide longkanker..helaas niks meer aan te doen. de chemo met pillen die zijn leven zouden kunnen verlengen kan helaas niet,dus nu twijfelt hij of hij dan gewone chemo (infuus) wil doen..dit verlengd zijn leven nl niet en hij wordt er ontzettend ziek van...ze hebben 9-12 maanden gezegd..
    misschien dat ik ook bloemen,zonnebloemen, ga geven met een mooi gedichtje van ons (hij houdt heel veel van bloemen en tuinieren,doet ie erg graag)

    schoonvader is ook al ongeneeslijk ziek, hij kreeg dit 3 maanden voor mijn vader te horen...

    ik vind het een mooi idee van je om af en toe iets te geven, want zelf weet ik ook niet altijd goed hoe ik moet laten merken dat ik heel veel aan hem denk.
     
  13. Kruimel2010

    Kruimel2010 Bekend lid

    8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Lief idee! Je zou aan een mand kunnen denken met allerlei kadootjes, waarvan ze er dagelijks eentje uit mag pakken? Dan is er elke dag iets om naar uit te kijken (en ik kan uit eigen ervaring vertellen dat dat echt wel leuk is).

    Je zou kunnen denken aan bijvoorbeeld tijdschriften (echt boeken heb je geen energie voor vaak), lekkere snoepjes (even afwachten wat ze nog wel lust), wat lekkere badolie voor in bad of onder de douche, goeie bodylotion (je huid heeft ook veel te lijden), idd bv een armbandje ofzo...

    Koop in elk geval niet iets wat sterk ruikt! Ook als je bv bloemen koopt!
     
  14. 1234

    1234 Niet meer actief

    De kralen vind ik ook een mooi idee. En de Kikkerfleuropdoos ga ik ook aanvragen, had er nog nooit van gehoord.

    Zilvervosje, ik hoop ook dat we onze beide moeders nog lang bij ons kunnen houden. Jij ook een knuffel!

    Daantje1, jij ook heel veel sterkte met je vader en schoonvader.
     
  15. Vagans

    Vagans VIP lid

    13 aug 2010
    8.491
    0
    0
    Zwijndrecht
    Ik wil ook iedereen die dit doormaakt even heel veel sterkte wensen! Ik zie vooral ook bij mijn vriend hoeveel verdriet het hem doet! Zeker de wetenschap dat onze kleine meid straks haar oma niet leert kennen. Tis verschrikkelijk rot!

    heel veel sterkte voor jullie en jullie geliefde met deze verschrikkelijke ziekte!
     
  16. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.474
    3.153
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Misschien kun je hier eens kijken?

    Home - Look good feel better

    verder misschien een digitale-foto-sleutelhanger waarin ze foto's kan zetten van familie of juist van haar kleinkind(eren) .

    een kaartje is natuurlijk altijd leuk, via hallmark (o.a) kun je foto kaarten versturen - foto van je dochter erin verwerken en een berichtje namens je dochter sturen (wordt hier ook altijd wel gewaardeerd).
     
  17. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.474
    3.153
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dat hoeft niet. Het verschilt een beetje per persoon, per chemosoort en per plaats van de bestraling/plaats van de tumor denk ik...
     
  18. lentebloempje

    lentebloempje Fanatiek lid

    23 nov 2009
    1.411
    0
    0
    bejaardenverzorgende
    zuid holland
    Nee van de bestralingen was ze veel zieker , was veel heftiger.
    Komt misschien ook omdat ze rond de maag werd bestraald.
     
  19. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.474
    3.153
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    :( daar doelde ik op met de plaats... Lijkt me érg heftig. Fijn dat ze nu alweer 2 jaar kankervrij is!

    ts: vergeten te zeggen maar: Sterkte in elk geval meid!!!
     
  20. lentebloempje

    lentebloempje Fanatiek lid

    23 nov 2009
    1.411
    0
    0
    bejaardenverzorgende
    zuid holland
    Wat me opvalt is dat er echt zoveel mensen kanker hebben. Vreselijk gewoon.

    Aan alle meiden met moeders schoonmoeders etc. met kanker heel veel sterkte. Ik weet wat jullie doormaken.
     

Deel Deze Pagina