Kalmeringsmiddelen

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door koolmeesje1990, 14 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. koolmeesje1990

    koolmeesje1990 Nieuw lid

    14 mei 2019
    1
    1
    3
    Vrouw
    Goedenavond dames,
    Ik ben er sinds afgelopen weekend achter gekomen dat ik zwanger ben..
    Hartstikke leuk! Alleen slikte ik nog lorazepam. Nu probeer ik deze onder controle van de huisarts af te bouwen maar ik heb op het moment zulke paniekaanvallen en mis hele nachten slaap... ga wel doorzetten met afbouwen maar misschien aangeven of het wat langzamer kan. Anderzijds wil ik er natuurlijk zo snel mogelijk vanaf aangezien er zo weinig bekend is over kalmeringsmedicatie tijdens de zwangerschap. Ik hoor graag ervaringen van jullie dames die dit ook geslikt hebben en vanaf wanneer tot wanneer en hoe dit uitgepakt heeft. Maak me zon zorgen dat het kindje er last van gaat krijgen.
     
    lamisha1980 vindt dit leuk.
  2. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.790
    7.123
    113
    Vrouw
    Goed dat je toch probeert af te bouwen. Ik heb een tijdje oxazepam geslikt, en toen ik in behandeling ging voor mijn angstklachten moest ik daar van de therapeuten meteen mee stoppen. Ik heb geen ervaring met kalmeringsmiddelen tijdens de zwangerschap. Maar zou het geen optie zijn om over te gaan op antidepressiva? Ik slik sertraline en die mag gewoon gebruikt worden tijdens de zwangerschap.
     
  3. NEH

    NEH Actief lid

    1 mrt 2019
    140
    242
    43
    Vrouw
    Dag koolmeesje,

    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Ik heb in het begin van mijn zwangerschap wat klachten ervaren en heb toen valeriaan gebruikt in overleg met de verloskundige. Dit is op natuurlijke basis en ik gebruikte het alleen op momenten dat het heel slecht ging, het feit dat ik wat mocht innemen heeft me al veel geholpen toen...
     

Deel Deze Pagina