Hai wij gaan drie weken kamperen en onze meid is dan bijna 1 jaar. Maar wie weet wat je zoal in de supermarkt in Frankrijk (dordogne) kan kopen? Ze eet nog weinig dingen met stukjes dus de staafmixer gaat mee. Kan je daar potjes kopen want drie weken voeding mee is niet zo'n super idee. En hoe ga je om met een kleintje bij de tent? Ze tijgert nu al van een kleedje af. Leggen jullie iets op het gras? of zet je een strandtentje neer? O o wat een hoop vragen. Tips over kamperen en wat mee te nemen en wat niet let me kwow!
De supermarkten (zeker die groten) hebben heel erg veel op baby gebied. Je kunt er allerlei potjes kopen met varianten die hier niet bestaan. Dochter vond het met 7,5 maand erg lekker. Luiers etc zijn er ook gewoon te koop (pampers zijn wel duurder, maar de franse luiers bevielen bij dochter ook prima). Melk zou ik wel meenemen of is ze dan al over op gewone melk? In Frankrijk kennen ze alleen houdbare melk en die smaakt heel anders. Koekjes/papjes etc hebben ze ook genoeg. Lekker makkelijk, je hoeft alleen eten mee te nemen voor de eerste dagen. We hadden voor dochter een zwembadje mee genomen als box, alleen had dochter na een halve week al door hoe ze eruit kon klimmen. Dochter vond tijgeren door het gras geen succes en heeft op vakantie leren kruipen. Ze zat wel vaak op een boxkleed te spelen. Maar het allerleukst was toch de andere kinderen bekijken en roepen naar ze (zeker als het ook nog aandacht opleverde). Dochter vond het kamperen erg leuk! Mee neem tips: deryanbedje of campingbedje met muskietennet om overdag in te slapen! Tent is overdag veel te warm om in te liggen en zo kan ze in de schaduw slapen en kunnen er geen beesten bij haar komen. Babybad of iets dergelijks om te douchen, onze ene camping had mooi babysanitair, maar de andere niet. Onder de douche met papa of mama vond dochter niet leuk en het is vaak ook te koud voor ze. Onze dochter ging in de afwasteil bij gebrek aan iets anders (ze was toen 1,5).
In zo'n grote Franse supermarkt hebben ze over het algemeen meer dan in de NL supermarkten, dus daar zou ik me geen zorgen om maken. Ik weet dat mijn ouders altijd zelf filterkoffie meenemen (mijn moeder vindt de Franse niet lekker) en snelkookrijst. (Geen idee wat er mis is met de Franse rijst ) Zelf neem ik altijd wel een pak hagelslag en pindakaas mee. Maar ik koop ook altijd heerlijk broodbeleg in Frankrijk zelf hoor! Houd er verder rekening mee dat ze geen brood hebben zoals we dat in NL kennen. (Begin alsjeblieft niet aan die zakken 'amerikaans brood' in de supermarkt. Bwegh!) Stokbrood heeft misschien nog wel wat harde korstjes voor zo'n kleine meid.