Kamperen in Mei

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door LadyKikker, 2 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.829
    1.677
    113
    Vrouw
    In de Meivak. gaan we een weekje kamperen.
    Onze eerste kampeer ervaring was vorig jaar precies tijdens de heetste weken van de vakantie.

    Nu dus in Mei... Zal vast een stuk kouder zijn.
    Waar moet ik rekening mee houden? En dan vooral s nachts....
    Slaapzakken voor kamperen op de Noordpool?
     
  2. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    In een tent met een bedje op de grond? Dan moet je er iets onder leggen tegen de optrekkende koude en ook iets erop zodat je warmte niet verloren gaat. Plus het hoeft niet lekker te zijn in de avonden, dus dat je binnen kan zitten met een kacheltje. Wij deden weleens de waterkoker aanzetten en dan in een deken wikkelen en op schoot houden :roflmao: Ik zeg het eerlijk, we hebben de grootste lol gehad, maar ik hoef niet meer :|:roflmao: Ik ben echt te oud :D Allemaal kaplaarzen mee voor de zekerheid en veel plezier gewenst!
     
    LadyKikker en Youtan vinden dit leuk.
  3. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.614
    3.990
    113
    Waarmee kamperen jullie?

    hou er rekening mee dat je misschien vaker binnen zit. Met bijvoorbeeld het (ontbij/avond-)eten dat je dan in je caravan of tent zit. Maar ook met vermaak, dat je binnen spelletjes mee hebt. Een kacheltje is ook fijn. Warmere kleding voor de ochtend en avond.
    Voor snachts heb je vaak optrekkende kou vanaf de grond. Dus een isolerend laagje tussen de grond en je bed zijn fijn.
     
    LadyKikker vindt dit leuk.
  4. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.466
    1.650
    113
    Brabant
    Ik heb een keer 2 weken met de meiden gekampeerd(kamperen=tent).
    Het was prachtig weer(dat was mijn voorwaarde)
    Overdag dus lekker buiten. Graad of 20-23. Ook avondeten.
    Savonds als de kinderen naar bed gingen, ging ik ook vaak naar binnen.
    Vroeg de slaapzak in:)
    We hadden nog nachten erbij met vorst aan de grond. Ja dat was koud.
    Ik had een klein camping kacheltje en dat zette ik in de slaapcabine.haalde net de kou eraf
    Verder zelf allemaal laagjes aan.

    We hebben genoten. Veel plezier!
     
    LadyKikker vindt dit leuk.
  5. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Waar kampeer je in? Wij hebben nu een caravan met grote voortent, kachel in de caravan en een elektrisch kacheltje in de voortent. We hebben ook twee weken meivakantie geboekt, maar met privesanitair.
    Vroeger hadden wij een (grote) tent, dus wij konden ook binnen zitten met een kacheltje. Ik heb het weleens echt koud gehad hoor ‘s nachts. Ik heb toen voor mezelf aangehouden dat ik niet meer op de grond wilde slapen bij nachttemperatuur van minder dan 10C.
    Onder mijn luchtbed legde ik een fleece-dekentje en op mijn luchtbed ook. Ik gebruikte later de wollen ledikantdekens van mijn dochter op het luchtbed, dit werkte goed. Wij hebben wel altijd onze eigen dekbedden gebruikt, nooit slaapzakken.
    Overdag is het al snel prima, daar kan je je op kleden. Kinderen spelen sowieso de hele dag en hebben er geen last van.
    Leuk hoor, veel plezier! Waar ga je heen?
     
    LadyKikker vindt dit leuk.
  6. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.829
    1.677
    113
    Vrouw
    @mamameer en @Youtan We hebben een tent. Een grote. Dus binnenruimte genoeg!
    Kacheltje hebben we ook (zo eentje die warme lucht blaast, maar misschien kopen we een keramische. Ik lees dat die de boel sneller opwarmen.

    Laten jullie snachts de kachel aan?
    Nee toch?

    Voor de kids koop ik slaapzakken. Ik dacht aan slaapzakken voor 10graden. Maar ik lees dat het dus veel kouder kan zijn???
     
  7. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.829
    1.677
    113
    Vrouw
    @Cindy1977 Ik zie me al helemaal zitten met die waterkoker :roflmao:
    Maar, ik denk dat ik gewoon wat kruiken meeneem ;)
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  8. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.829
    1.677
    113
    Vrouw
    @Youtan We gaan trouwens naar camping Heino. Schoonouders wonen daar, leuk om ze een weekje vaker te zien. (Normaal hebben we reistijd van 2uur)

    En mochten de temperaturen syberisch zijn, hebben we in ieder geval een warm bed bij hun :D;)
     
    Youtan vindt dit leuk.
  9. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    In onze caravan kan de kachel aan ‘s nachts, maar dat durf ik niet. In de tent vroeger stookte we het warm, gingen dan slapen. De kachel dus uit.

    https://www.bol.com/nl/p/westfalia-halogeenverwarmer-3-standen-1200w/9200000107399061/?Referrer=ADVNLGOO002029-G-117697575484-S-1187608491753-9200000107399061&gclid=CjwKCAjwpKCDBhBPEiwAFgBzj99gsDZ6wBkmMA1vt_3oGt-DT3ch6Hol4UAvrOWgsvAtdpExMlM0ZBoCKzMQAvD_BwE

    Dit vind ik een heel fijn kacheltje.
     
  10. DisneyMama

    DisneyMama Bekend lid

    7 nov 2013
    727
    372
    63
    Ik zit nu op de camping in m'n tent.. Dus snachts is het koud . We hebben in de avond een kacheltje aan in de binnentent voor de warmte en drinken lekker thee. Onder de slaapmattten hebben we isolerend folie tegen de kou en dan de mat erop, in de slaapzak (tot - 5 kan die geloof ik) en zelf twee lagen aan. Mijn man en de oudste van 7 vinden dat prima. Ik lig met de jongste van 4 samen, we zijn echte koukleumen, met nog een fleecedeken, muts op en een warme kruik in bed.. En vanacht had het oprecht niet koud op m'n handen na. Dus iedereen has lekker geslapen.. In mei kan dat dus ook prima!
     
    LadyKikker, mamameer en Youtan vinden dit leuk.
  11. linda84

    linda84 Fanatiek lid

    3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    wij zijn.in september nog een weekend geweest met de tent. Ik had een kacheltje lekker warm aanstaan. En die liet in de nacht ook aanstaan, Er zit een beveiliging op als hij te heet wordt en voor als hij omvalt. Ik liet de slaapcabines open zodat de warme onze kant op kon komen. Houd er wel rekening mee dat de nachten vaak klam zijn. Door de kachel aan de houden bleven onze kleding gewoon droog in de tent. Ook had ik voor iedereen een fleecedeken mee. Ik als koukleum had het heerlijk warm met de kachel aan !
     
    LadyKikker vindt dit leuk.
  12. Mien30

    Mien30 Fanatiek lid

    6 jul 2015
    1.605
    431
    83
    Vrouw
    Zorg dat er iets onder je matje/luchtbed ligt wat de kou tegen houd. Wij leggen er altijd picknick matjes en een wollen deken onder. Fleece dekens mee en persoonlijk vind ik een dekbed warmer dan een slaapzak.
    En zorg dat je warm onder de wol gaat, scheelt al de helft.
     
  13. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Warm je slaapzak in is inderdaad een belangrijke! En als het echt koud / klam is, kan ik je aanraden om je kleding bij in je slaapzak te leggen. Dan kun je de volgende ochtend lekker warme kleren aan.
    Een warme slaapzak doet veel, maar als je al 10 graden slaapzakken hebt, zou je bijvoorbeeld ook voor iedereen een flanellen pyjama kunnen kopen. En er is ècht niks mis mee om met sokken aan te slapen!

    Als je op een matje of luchtbed op de grond slaapt, leg er dan iets onder. Een foliedeken scheelt echt enorm. En dan bedoel ik niet zo'n goud/zilveren reddingsdeken. Al scheelt dat vast ook een hoop, maar dat lijkt me irritant. Ik heb wat dikkere, beetje zoals je ook op de voorruit van je kunt doen. Dat kraakt en ritselt ook niet zo. Ik zal hieronder een linkje zetten. Ik weet niet of je dat nog op tijd binnen hebt als je het nu via Ali besteld, maar dan zie je wat ik bedoel:
    Grote foliemat voor onder een luchtbed:
    https://nl.aliexpress.com/item/32614383191.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.37095317hmXyYN&algo_pvid=2b3f37fa-a996-4267-8d81-cfd9486c0023&algo_expid=2b3f37fa-a996-4267-8d81-cfd9486c0023-2&btsid=2100bdca16175768000642655e524e&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_

    Oh ja: denk ook even na over je stoelen. Wij hebben van die gepolsterde stoelen. Die zijn van zichzelf al wat warmer. Heb je stoelen met een enkele laag stof of stoelen van plastic, dan kunnen die vrij koud aanvoelen. Zorg dan dat je een fleecedeken of badlaken ofzo hebt om op je stoel te leggen voordat je erop gaat zitten.
    Ik heb trouwens van die foliematjes ook in het klein. Ik gebruik ze niet op de camping, onze stoelen zijn warm genoeg. Maar wel als we gaan wandelen om even ergens op te zitten. Het scheelt echt verrassend veel!

    https://nl.aliexpress.com/item/4000850016220.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dq7dehf

    Verder vind ik het met een kacheltje in een tent en verschillende laagjes aan gewoon goed te doen, zelfs als het 's avonds flink afkoelt. Ik ben echt een koukleum (zit nu thuis op de bank in een fleecedeken gewikkeld). Maar met kamperen heb ik daar op de één of andere manier minder last van. Het scheelt volgens mij toch dat je de hele dag al buiten bent.

    Wij zijn vorig jaar pas weer echt begonnen met kamperen met onze eigen vouwwagen. Maar een paar jaar daarvoor al wel een paar keer met Pinksteren in een huurtent. Daar stonden veldbedden in, dus dat scheelt ook wel dat je van de grond af ligt. Maar we hebben toen een keer nachtvorst gehad. Ik maakte me best zorgen om de kinderen (jongste was toen een jaar of 3). Maar die hebben genoten (het was gelukkig wel droog). En als wij naar bed gingen en ik even in de slapende nekkies voelde, waren ze gewoon lekker warm.

    Wat dat betreft vind ik langdurige regen eigenlijk vervelender dan kou. Op kou kun je je toch beter kleden. In geval van regen: zorg voor een plasemmer zodat je in ieder geval de keuze hebt als het 's nachts een keer zeikt van de regen en jij of je kind natuurlijk precies dan moet plassen.
     
    LadyKikker vindt dit leuk.
  14. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.936
    1.664
    113
    Vrouw
    Als je warm beddengoed zoekt en je wilt er iets aan uitgeven optidee
    Lekker warm voor juist koudere nachten

    verder een isolatie matje onder je luchtbed.... kou trekt snel op
     
    LadyKikker vindt dit leuk.
  15. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.641
    2.377
    113
    Vrouw
    En zorg dat je voordat je je slaapzak ingaat het warm hebt, dus een paar jumping jacks en dan hup erin!
     
    LadyKikker vindt dit leuk.
  16. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.829
    1.677
    113
    Vrouw
    Ik denk dat we voorbereid zijn.

    Vandaag nog een heerlijk lamswollen deken op mp gekocht. Lekker warm!

    En, ik denk dat best wel goed gaat komen met de temperaturen
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  17. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.614
    3.990
    113
    Wat fijn nog een deken! Lamswol is heerlijk warm! De nachten worden nog maar zo’n 3-5 graden. Best koud! Dus vooral goed warm je bed in kruipen!
    Wij gaan in de caravan kamperen komende week. Ik hoop dat het overdag lekker zonnig is! Dan kunnen we opwarmen van de koude nachten!
     

Deel Deze Pagina