Kamperen met baby

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Loes23, 4 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loes23

    Loes23 Actief lid

    23 jul 2013
    410
    365
    63
    We willen dit jaar gaan kamperen met de tent in Duitsland. Nu hebben we twee kindjes, eentje van 5 jaar en eentje van net 1 jaar. De jongste kan nog niet lopen. Wel staan, kruipen. Daarnaast zit hij overal aan en stopt alles in zijn mond.. Nu begin ik toch te twijfelen.. is kamperen in de tent wel zo handig? Of valt het allemaal best mee en zie ik alleen maar veren op de weg. Wie heeft er ervaring met kamperen en jonge kinderen/babies??
     
  2. Loes23

    Loes23 Actief lid

    23 jul 2013
    410
    365
    63
     
  3. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.482
    1.717
    113
    Valt echt wel mee! Gekampeerd met een kind van 6,7 bijna 8,9,en 11 mnd en met 14 mnd.
    Met 6 mnd kon ze nog niet veel en lag ze in de kinderwagenbak of op een boxkleed. Maar de andere leeftijden waren ondernemende baby’s. Met 7 bijna 8 mnd had ze een missie om uit het badje te klimmen. Ik had een opblaasbaar zwembad als box, maar madame had daar andere plannen mee. Dat werkte niet bij dochter.
    Zoon kon met 9 mnd en 11 mnd staan en kruipen.
    Ik had een campingbedje kinderwagen en een kinderstoel als we even niet op konden letten/bezig waren met eten of dochter ofzo. en op de camping met 11 mnd hadden ze Bobby cars. Hij vond het geweldig en reed daar steeds mee rond. Gewoon goed opletten net als thuis in de tuin. Als man wat wilde kezen of luieren dan lette ik op en andersom man. Ik vond het heerlijke vakanties.
     
    Loes23 vindt dit leuk.
  4. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.494
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier kamperen we al jaren met mijn nicht. Ook toen haar nu bijna 4 jarige dus 11 maanden was. Slapen deed ze in zo'n tentje en verder - tja, goed in de gaten houden. Ikea kinderstoel mee. Toendertijd ging er best wat speelgoed mee. Het was leuk om te zien dat ze zich uiteindelijk optrok aan het opstapje van de caravan ;) . En oja- tent dicht en ze kon niet naar buiten. Eventueel de ritsen vanaf de bovenkant open, zodat de tent een soort grote box was.
     
    Loes23 vindt dit leuk.
  5. Ellen1989

    Ellen1989 Bekend lid

    21 dec 2009
    635
    264
    63
    Vrouw
    Militair
    Tilburg
    Wij kamperen al vanaf baby af aan met onze kinderen. Ze waren allebei ongeveer 6 maanden toen ze de eerste keer mee gingen en sindsdien gaan we elk jaar met de tent. Wij namen altijd een camping bedje mee, wat tevens ook diende als box. De tent konden we dicht ritsen en dan konden ze er niet uit. Hier nooit problemen gehad.
     
    Loes23 vindt dit leuk.
  6. Loes23

    Loes23 Actief lid

    23 jul 2013
    410
    365
    63
    Dankjewel voor jullie reacties! Onze twijfel is weg genomen door jullie en we hebben besloten lekker te gaan!
     
  7. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.482
    1.717
    113
    Fijn! Heel veel plezier gewenst!

    Weet je schiet me nu te binnen, regenbroek van de hema 86/92 was erg handig met kruipen in het gras. Gras blijft nog een tijd nat, daar hebben we veel plezier van gehad. We hadden af en toe een bui en anders is kind zo drijfnat.
     
  8. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Heel veel plezier, hier ook van baby af aan gekampeerd met de kinderen. Heerlijk juist. Hier liep het allemaal vanzelf eigenlijk.
     
  9. Lomo

    Lomo Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Gewoon doen! Net terug van een week kamperen met ons kindje van net 1. Die vond het juist heel leuk dat hij zo veel vrijheid had op het veldje. Stond de hele dag bij het kraantje.

    tip om alvast een wat groter rond zwembadje te kopen. Daar legde ik een kleed in en speelgoed en daar speelde hij even rustig in. Of het campingbedje even buiten de tent als box met wat speelgoed. Zo heb je zelf ook echt even rust.
     
  10. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Weet niet hoe groot je auto is of als jullie een imperial hebben is een playpen is ook optie.

    Zorg verder dat hij een polsbandje met naam en telefoonnummer heeft mocht ie als er een haas vandoor gaan.

    Tuigje kan bij sommige kinderen werken.

    En inderdaad een overall of regenbroek aan. Of paar goedkope broeken van de zeeman.
     
  11. Loes23

    Loes23 Actief lid

    23 jul 2013
    410
    365
    63
    Bedankt voor jullie tips!! Hier heb ik zeker wat aan! Ben benieuwd hoe het gaat zijn, maar heb er nu wel heel wat meer vertrouwen in!!
     

Deel Deze Pagina