Kan deze naam

Discussie in 'Babynamen' gestart door Hiemtie, 3 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miloutje

Miloutje Lid

7 jul 2009
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het zelf persoonlijk ook niet doen. Als je het een hele mooie naam vindt, zou ik het als tweede naam gebruiken. Het is inderdaad niet echt leuk lijkt mij om twee kindjes te hebben met dezelfde naam, ook al is Michelle er niet meer, het is toch wel je tweede kindje........

2. KleinWondertje

KleinWondertje Niet meer actief

Al heb ik zelf niet in deze situatie gezeten, gek genoeg denk ik er nu zelf weleens over na. Stel dat er iets mis gaat met mijn kindje bij de bevalling zal ik haar dan anders noemen? Want ik wil deze naam graag uitspreken en dan kan ik hem gebruiken bij een eventueel volgend kindje. Misschien hele stomme gedachte, maar snap dus wel wat je bedoelt. Je kiest een naam met veel zorg en jullie kindje was nog niet geboren. Als ze er geweest was en daarna was overleden had je het misschien nu niet gewild.

Kiezen waar je je goed bij voelt. Het kan zoals je man zegt een eer zijn voor je kindje later dat ze de naam draagt, maar ze kan zich er ook ongemakkelijk bij voelen. Je weet van te voren niet hoe dat zal uitpakken dus doen waar jullie je nu het beste bij voelen.
    Misschien zou je zoals eerder gezegd kunnen gaan voor een afleiding van de naam zodat het toch net wat meer eigen is voor je 3e kindje. Schrijf het anders (Michell, Mychelle Michèlle) of spreek het net wat anders uit en geef er iig een hele eigen/orginele tweede naam.

Succes!

3. nique

nique Actief lid

27 feb 2006
    197
    1
    0
    Het is jullie persoonlijk gevoel. Ik zou inderdaad dit als tweede naam kiezen.

4. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    Al 2de naam vind ik het heel mooi, als eerste naam zou ik het persoonlijk zelf nooit doen

5. mamastarlight

mamastarlight Niet meer actief

ik zal voor een andere naam kiezen, is toch wel fijn dat je je vlinder dochter kan herdenken met haar eigen naam.

6. Afina80

Afina80 Actief lid

17 mei 2007
    270
    0
    0
    Groningen
    Ik zou het ook niet doen

7. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ben het met Petra eens, zou Michelle aals 2e of 3e naam kiezen.

Succes!

Deel Deze Pagina