Ik zou het zelf persoonlijk ook niet doen. Als je het een hele mooie naam vindt, zou ik het als tweede naam gebruiken. Het is inderdaad niet echt leuk lijkt mij om twee kindjes te hebben met dezelfde naam, ook al is Michelle er niet meer, het is toch wel je tweede kindje........
Al heb ik zelf niet in deze situatie gezeten, gek genoeg denk ik er nu zelf weleens over na. Stel dat er iets mis gaat met mijn kindje bij de bevalling zal ik haar dan anders noemen? Want ik wil deze naam graag uitspreken en dan kan ik hem gebruiken bij een eventueel volgend kindje. Misschien hele stomme gedachte, maar snap dus wel wat je bedoelt. Je kiest een naam met veel zorg en jullie kindje was nog niet geboren. Als ze er geweest was en daarna was overleden had je het misschien nu niet gewild. Kiezen waar je je goed bij voelt. Het kan zoals je man zegt een eer zijn voor je kindje later dat ze de naam draagt, maar ze kan zich er ook ongemakkelijk bij voelen. Je weet van te voren niet hoe dat zal uitpakken dus doen waar jullie je nu het beste bij voelen. Misschien zou je zoals eerder gezegd kunnen gaan voor een afleiding van de naam zodat het toch net wat meer eigen is voor je 3e kindje. Schrijf het anders (Michell, Mychelle Michèlle) of spreek het net wat anders uit en geef er iig een hele eigen/orginele tweede naam. Succes!
ik zal voor een andere naam kiezen, is toch wel fijn dat je je vlinder dochter kan herdenken met haar eigen naam.