Gestopt met de pil maar....

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Minaatje, 29 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minaatje

    Minaatje Lid

    29 sep 2014
    91
    0
    0
    Lerares
    Antwerpen
    Hallo dames,

    Ik zit met iets vervelend. Ik ben een pilstrip begonnen maar heb ze maar 7 dagen ingenomen en toen ben ik gestopt. De laatste (7e) pil was 9 September. Daarna heb ik 13 september een bloeding gekregen maar dit duurde maar een kortere periode dan ik normaal mijn regels zou krijgen.

    Mijn man en ik hebben het weekend daarna (20-21 September) 3x seks gehad. In de loop van die week ben ik mij heel raar beginnen voelen en nu nog steeds! Enkele kwaaltjes die ik heb:

    - Harde en opgezwollen buik (Lichte, te verdragen pijn)
    - Steken in de onderbuik en liesstreek
    - Pijn in de onderrug
    - Krampen in de buik
    - Pijnlijke/gevoelige tepels

    Ik heb steeds het gevoel dat ik zwanger ben, kan dit wel? Ik denk dat het nog te vroeg is om te testen en aangezien ik maar 7 dagen de pil heb genomen ben ik zelf volledig in de war over mijn cyclus! Ik had nooit aan de volgende strip mogen beginnen. Stoppen met de pil wou ik sowieso doen.

    Mijn laatste normale menstruatie na een volledige strip was op 31 Augustus begonnen.

    Iemand die zich hierin herkend? Of iemand die mij wat duidelijkheid kan brengen omtrent mijn cyclus?

    Alvast bedankt dames!
     
  2. Leeuwtje83

    Leeuwtje83 VIP lid

    8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Gezien wat ik zo lees, lijkt het mij bijzonder sterk dat je zwanger bent. De klachten zullen nog eerder door het ontpillen komen, dan door iets anders.

    Als je klachten blijven, zou je over zo'n 2 weken een zwangerschapstest kunnen proberen. Ergens rond 13 oktober (een maand na je bloeding).
     
  3. Beeb87

    Beeb87 Niet meer actief

    Ik denk dat de kans zeer klein is.

    Een week na de menstruatie een eisprong hebben is zo wie zo vrij snel.
    Zelfs bij mensen met een korte cyclus.

    Daarbij is de innesteling gemiddeld 9 dagen na de bevruchting.
    Na de innesteling word het hormon hcg pas aangemaakt dus dan zouden ook pas de kwaaltjes moeten komen.

    Het kan best zijn dat je je een tijdje vreemd voelt doordat alle hormonen uit je lijf verdwijnen.
    Ontpillen kan maanden duren en het kan ook maanden duren voordat je een regelmatige cyclus hebt.

    Als je toch twijfelt zul je nog even geduld moeten hebben en dan kan je wel een test doen.
     
  4. Nephthys

    Nephthys Fanatiek lid

    9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Je hebt geen normale laatste menstruatie na een pil; dat is een onttrekkingsbloeding. Symptomen horen bij het ontpillen.
     
  5. Coach

    Coach Actief lid

    8 feb 2014
    240
    0
    0
    België
    Bij een vroege eisprong zou het eventueel kunnen, maar de kans is klein.
     
  6. Minaatje

    Minaatje Lid

    29 sep 2014
    91
    0
    0
    Lerares
    Antwerpen
    Oke bedankt voor jullie reacties dames.

    Ik vind het wel heel naar hoe mijn lichaam doet nu, hoop dat dit snel voorbij gaat!

    Maar van welke dag moet ik nu beginnen rekenen? Van die bloeding die begon op 13 september of die van 31 augustus?

    Ik weet dat er een kans is dat ik zwanger ben aangezien ik dames ken die meteen zwanger zijn geraakt in de familie maar ik ga er vanuit dat het niet zo is. Dan is de teleurstelling niet zo groot. Vind het wel jammer voor mijn man want hij liep al op wolkjes.

    Ik ga sowieso eind deze week nog eens testen en dan wachten op mijn ongesteldheid als die al dan niet komt..
     
  7. Aiseria

    Aiseria Bekend lid

    22 jul 2014
    876
    3
    16
    Je moet uitgaan van de (korte) onttrekkingsbloeding op 13 september, want tussendoor heb je gewoon nog de pil gehad en is er zeker geen eitje 'aangespoord' om te rijpen.

    Weet je ook hoe lang jouw cyclus voor de pil was? Anders gewoon eerst uitgaan van 28 dagen, maar niet raar opkijken als het langer wordt.
    Sowieso heeft het voor jouw nod van 11 oktober geen nut om te testen zo in deze eerste cyclus.
     
  8. Loutje86

    Loutje86 Actief lid

    3 aug 2014
    216
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat had ik ook toen ik net gestopt was met de pil. 3 maanden lang die symptomen, hoort echt bij ontpillen!
     
  9. lorreke

    lorreke VIP lid

    10 sep 2013
    5.211
    355
    83
    Helaas hoort dit allemaal bij het stoppen van de pil.hoelang het duurt is per persoon verschillend, de een heeft er geen last van, bij de ander duurt het een jaar
     
  10. Minaatje

    Minaatje Lid

    29 sep 2014
    91
    0
    0
    Lerares
    Antwerpen
    Dames hier ben ik weer... Ik heb vandaag een hele lichte bloeding gehad deze morgen.. Sinds de ontrekkingsbloeding die begon op 13sep is dit de eerste keer. Ik dacht dat ik ongesteld ging worden maar nog steeds niets, heb ook last van wat bruinverlies.. Ik zit nu op dag 23. Is dat niet wat te vroeg? Vanwaar zou dit kunnen komen? Toch een teken dat ik ongesteld ga worden?

    Sinds ik met de pil gestopt ben, ben ik zo in de war!
     
  11. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    De kans is groot dat je eerste natuurlijke menstruatie in aantocht is en nee, dat is niet vroeg. De eerste cyclus na pilstop kan korter of veel langer duren dan 28 dagen. Je lichaam moet het immers weer zonder pilhormonen doen.
     
  12. Minaatje

    Minaatje Lid

    29 sep 2014
    91
    0
    0
    Lerares
    Antwerpen
    Oke, bedankt... Zo vanalles zitten lezen op het internet is niet altijd goed voor een vrouw die zwanger wil worden.. Ik lees overal ook dan innestellingsbloed 5 dagen voor de menstruatie kan komen (Dus hoe je het kan berekenen) en dat is nu dus het geval. Ik heb ook wat krampen in de onderbuik. Maar wss maak ik mezelf maar wat wijs en is het gewoon de menstruatie die komt, ik moet dringend met mijn voeten op de grond komen denk ik!

    Wie heeft dit ook? Bij het minste denken dat je zwanger bent? Ik praat er nu niet meer over met mijn man want wil hem niet voor het minste laten denken dat ik zwanger ben en hem dus blij maken voor niets.
     
  13. Roodkapje88

    Roodkapje88 Actief lid

    18 mrt 2014
    146
    0
    16
    Afwachten tot je overtijd bent en dan pas testen, is het beste wat je kan doen. Je lichaam kan je goed voor de gek houden. En als je zwanger bent, word je van afwachten echt niet minder zwanger ;)
     
  14. Minaatje

    Minaatje Lid

    29 sep 2014
    91
    0
    0
    Lerares
    Antwerpen
    Ja indd, sinds ik gestopt ben met de pil heb ik al vaak gedacht dat ik zwanger was haha, en ik ben nog maar net gestopt! Ik ben gewoon nieuwsgierig en benieuwd wat dat lichtroze bloed was dat ik verloren had op dag 23/24. Ik heb al dagen het gevoel dat ik mijn menstruatie ga krijgen maar nog steeds niets.. Normaal krijg ik mijn regels zaterdag, dus dat zal even afwachten worden.. Ik vind het wel spannend :)
     

Deel Deze Pagina