Kan het goed gaan met laag HCG

Discussie in 'Miskraam' gestart door MariaC, 18 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MariaC

    MariaC Fanatiek lid

    4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Afgelopen week hield de arts wegens verdenking buitenbaarmoederlijke zwangerschap mijn HCG goed in de gaten. Ik bloedde al 8 dagen ondanks positieve testen. Mijn hcg verdubbelde iedere twee dagen tot afgelopen weekend. Toen ging het van 117 naar 124 in 48 uur.
    Ik begon vanmorgen weer te bloeden.
    De één na onderste test is van zondag en de onderste van vanmiddag. Ik dacht het zal wel lichter geworden zijn omdat ik nu ook weer bloed, maar het is dus weer donkerder die tweede streep

    Ik ben bang dat het toch buitenbaarmoederlijk is ofzo. Omdat het wel oploopt maar zo laag blijft.
    Volgens mij bestaan er geen succesverhalen met zo'n casus.
    Wie heeft ervaring met een soortgelijk verhaal? En hoe liep dat af?

    Ik ga morgen weer naar het ziekenhuis.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Meissie1001

    Meissie1001 Fanatiek lid

    6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    Nee sorry dit kan echt niet.

    Het moet echt minimaal in 3 dagen verdubbelen.
    Anders gaat er iets niet goed. Zeker met een verdenking buitenbaarmoederlijke zwangerschap zou ik maar op passen en aan de bel trekken, dan ben je langer van huis. Hebben ze een plan de campagne? Heel veel sterkte al dit spannende geeft veel stress .
     
  3. MariaC

    MariaC Fanatiek lid

    4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Eerst was het plan iedere 2 dagen bloedprikken. Toen verdubbelde het steeds netjes tot afgelopen zondag.
    Morgen dus weer prikken en weer kijken maar denk wel dat het opgelopen is als ik zie hoe donker die streep is.
     
  4. Meissie1001

    Meissie1001 Fanatiek lid

    6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    Opgelopen is helaas niet genoeg. Een gezonde en goede doorgaande zwangerschap verdubbeld. Oplopen is helaas altijd teken aan de wand van iets anders en dit zullen ze je ook gaan melden.
    Sterkte.
     
  5. Lisa890

    Lisa890 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Bah wat rot dit... ik vrees ook dat ik niet veel positiefs kan vertellen.
    Heb vorig jaar hetzelfde gehad, de start was netjes, maar vanaf weeķ 6 bloedingen gekregen en toen langs verschillende bloednames gezien dat er geen verdubbeling meer was.
    Erg triest om mee te maken.. Veel sterkte gewenst.
     
  6. Lisa890

    Lisa890 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Sorry, wilde tekstje bewerken maar heb iets misgedaan zie ik..

     
  7. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Ik had een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Mijn hcg steeg door tot 6000+ . Ook bloedverlies (en ik dacht toen nog fout gelopen innesteling), maar paar dagen na bloedverlies een knaltest en zei gelijk: dit is een buitenbaarmoederlijke zwangerschap (gevoelsmatig). Op de dag van de operatie hcg dus 6000+. Toen was de eierstok al 2,5 weken al inwendig aan het bloeden

    Ik had dus bij 14dpo ook nog geen knaltest.

    Je hcg verdubbelde wel in het begin maar wel met hele lage waardes. Te laag.
    Ik duim vooral nu dat het op de goede plek zit, een goede zwangerschap verwacht ik niet. Maar als t in de baarmoeder zit is het minder gecompliceerd dan bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.

    Sterkte :(
     
  8. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    He wat naar... hier helaas geen goede ervaring met laag hcg.

    ik had afgelopen zomer een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Op nod een negatieve zwangerschapstest en werd ook ‘ongesteld’. Ik wist dus niet dat ik zwanger was omdat alles wees op een mislukte poging.

    In het ziekenhuis bleek mijn hcg 1169 ofzoiets te zijn, te laag voor een gewone zwangerschap. Paste wel ongeveer bij 6 weken, de termijn waarbij ik de vreselijke krampen kreeg. Maar dus wel aan de lage kant. Mijn verhaal staat op dit forum, ergens half/eind aug een topic erover geopend.

    ik duim voor je dat het iig op de goede plek zit.
     
  9. MariaC

    MariaC Fanatiek lid

    4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Heyy meiden hartstikke bedankt voor het reageren.

    Mijn HCG is nu 140 en omdat het niet zakt maar gestaag doorstijgt willen ze een MTX injectie toedienen.
    Maar een eileider gaat toch niet scheuren met een HCG van maar 140?
    Ze zien pas iets op de echo bij een HCG van 2000 dus dan is een HCG van 140 toch nog geen bedreiging?
     
  10. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Klopt, kans is kleiner maar ze kunnen met een dergelijk laag hcg ook geen locatie bepalen (kan immers ook op eierstok zitten en daar was t bij mij echt super slecht te zien. Pas de derde gyn die erbij werd gehaald zag iets zitten). Zolang hcg gestaag blijft stijgen is afwachten ook niet gunstig. T is het risico niet waard als ze 0,0 in de baarmoeder zien.
     
  11. MariaC

    MariaC Fanatiek lid

    4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Ik vind het zo eng die injectie
     
  12. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Snap ik, t is ook geen griepprik.

    Maar een opengebarsten buitenbaarmoederlijke zwangerschap is echt veel enger en gevaarlijker. Ik zal vervroegd in de overgang komen omdat er eicellen verloren zijn gegaan door t openbarsten en weer dichtbranden. Buiten dat ik in levensgevaar was ook nog

    Je kan ook voorstellen om nog af te wachten tot een bepaalde datum, als hcg gestaag blijft stijgen dat je dan toch voor de injectie gaat,
     
  13. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    bij mij zagen ze al wel wat... hcg van 1169 ofzoiets. Mijn eileider was toen al geknapt... maar als het knapt voel je dat echt wel! Eigenlijk moet je dat echt voor willen zijn... hoe eng dat ook is.
     
  14. MariaC

    MariaC Fanatiek lid

    4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Maandag gaan ze weer bloed prikken en dan weet ik hopelijk meer.
    Hoop zo dat het uit zichzelf minder wordt
     
  15. MariaC

    MariaC Fanatiek lid

    4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Echt heel erg bedankt voor het reageren meiden
     
  16. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik hoop met je mee❤️ Sterkte!
     
    MariaC vindt dit leuk.
  17. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Ik hoop hard met je mee! Hartstikke sh#t die onzekerheid nu.
     
    MariaC vindt dit leuk.
  18. MariaC

    MariaC Fanatiek lid

    4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Update; gister avond kreeg ik erge buikpijn. Kon niet meer rechtop lopen. Duizelig...
    Enfin... bloed werd geprikt. Hcg minder dan de dag ervoor maar HB ook veel lager dan de dag ervoor... Echo, inwendige bloeding zichtbaar in de buikholte en stolsel/zwangerschap (?) in buurt van rechter eierstok, terwijl links juist erg zeer deed, maar dat kwam kennelijk van het bloed in de buikholte. Twee uur later weer bloed prikken, HB nog iets afgenomen maar niet alarmerend dus geen operatie. Moest blijven voor de nacht en nuchter blijven. Weer bloed prikken, hb gelukkig weer hoger dus inwendige bloeding gestopt. Echo liet ook minder vrij bloed zien dus mocht naar huis.
    Hopelijk blijft het nu goed gaan.
     
    Akka vindt dit leuk.
  19. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Ach meis wat heb ik het met je te doen :( wat een bak ellende! Hoop keihard dat hcg nu ook blijft dalen en dat het nu ook gewoon goed is
     
    MariaC vindt dit leuk.
  20. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Oh meid wat een onzekerheid... ik hoop heel hard dat het beter zal gaan en er niks geks zit. Die pijn komt toch ergens vandaan...
     
    MariaC vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina