Kan het met een knaltest snel misgaan?

Discussie in 'Miskraam' gestart door vlinderCN, 13 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Lieve dames, ik loop echt tegen de muur van angst. Had eergisteren nog een knaltest maar sindsdien zijn de symptomen ineens bijna verdwenen. Ik voelde me echt al 4 dagen goed zwanger (lees; ellendig van darmkrampen, moe, winderigheid etc) en nu al 2 dagen alles weg. Laatste MA had ik dit ook, ik heb geen ervaring met vroege miskramen. Maar als je goed oplopende testen hebt en eergisteren knal dan kan het net zo goed vandaag of morgen alsnog mis gaan? of moet dan toch eerst nog meer hcg uit je lichaam verdwenen zijn? Tips hoe om te gaan met de alles overheersende angst zijn ook welkom. Wil morgen de HA vrageb of ik niet met iemand kan praten want slaap gewoon niet.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Niet wat je wilt horen maar de intensiteit van je test zegt niks over het al dan niet goed gaan, net als wel of geen symptomen. Het enige dat je kunt doen is afwachten en er het beste van hopen. Je bent NU zwanger en hebt nu geen miskraam, dus probeer ook in het nu te zitten en niet te gaan overanalyseren
     
    MissMorrow vindt dit leuk.
  3. LadyH88

    LadyH88 Bekend lid

    12 mei 2015
    800
    274
    63
    Helaas inderdaad, een knaltest geeft geen garantie..
    Je kunt niks doen dan af wachten.
    Probeer je niet teveel zorgen te maken over kwaaltjes. De termijn waarin je zit hebben denk ik meer vrouwen nog geen kwaaltjes dan al wel kwaaltjes..
     
  4. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Ja had ze vorige keer ook pas bij 6wkn maar juist het nu wel al vroeg kwalen hebben en nu dus weer niet meer vind ik zo verontrustend.. :(

    Jullie zien dan zeker ook geen toegevoegde waarde in hcg test bij HA vragen morgen en dan weer paar dagen later?
     
  5. SophieSoHappy

    SophieSoHappy Bekend lid

    18 apr 2016
    696
    629
    93
    Vrouw
    Ik zou gewoon afwachten. Dat kwaaltjes verdwijnen is normaal. Ik heb zelf helemaal geen kwaaltjes gehad :) voelde me pas zwanger na 18 weken, toen mijn buik begon te verschijnen.
     
  6. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Nee niet doen, het is een schijnveiligheid. Echt, doe jezelf dat niet aan. Probeer te vertrouwen op je lijf
     
    Juffie26 vindt dit leuk.
  7. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Ik snap je onzekerheid heel goed, maar zoals de anderen zeggen: meer dan afwachten kun je helaas niet doen..

    Probeer wat afleiding te zoeken, ga met vriendinnen leuke dingen plannen, ga wat meer bezig met een bepaalde hobby.. het hielp mij toen ook om op die manier afleiding te zoeken.

    Succes en sterkte de komende tijd! Opnieuw zwanger zijn na een miskraam/missed abortion blijft gewoon enorm spannend. Ik ga heel hard voor je duimen.
     
  8. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Ja het kan misgaan. Een knaltest zegt niks. Wisselende symptomen heb ik nu ook en ook vreselijk onzeker.
    Ja je kunt de huisarts om hcg testen vragen. Als dit stijgt iedere 48-72 uur is dat een heel goed teken. Ik heb dit bij mn dochtertje en ook nu laten doen.
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  9. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Waarom is hcg testen een schijnveiligheid? Dat is juist het enige wat vrij betrouwbaar is in de erste weken. Hierna moet je het van echo’s hebben.
    Niks geeft zekerheid maar dit kan echt wel door de eerste weken heen helpen
     
  10. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Oh en hier ook nul kwaaltjes gehad
    mijn hcg steeg fantastisch maar het was toch echt een missed abortion
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  11. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Misschien bedoelt ze dat het ook niks zegt voor de tijd erna? Het kan dan natuurlijk alsnog de dag erna misgaan. Dat besef ik me ook heel goed maar dan weet ik nu i.i.g. dat het niets met die kwalen te maken geeft die ineens weg zijn en geeft me iets meer vertrouwen dat het goed kan gaan. dat niet weten vind ik zo killing. En ook liever dat ik deze week weet dat het niet goed zit dan dat ik er over 2wkn+2dgn achter kom.. :(
    Deed de HA bij jou niet moeilijk?
     
  12. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Dank je wel, lief! Het zijn vooral de nachten die ik niet doorkom :(
     
  13. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Hier ook! Goed stijgend HcG en toch een missed abortion. Naar mijn mening heeft dat dus ook echt geen meerwaarde, idd schijnveiligheid.
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  14. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw

    Dat is precies inderdaad wat ik bedoel. Ik denk dat je er heel goed aan doet om er veel
    Over te praten. Op YouTube staat ook een hypnose filmpje voor dames die angstig zijn tijdens hun zwangerschap, misschien heb jij er wat aan, mij hielp dat enorm
     
  15. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  16. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Snap ik heel goed.. het is ook allemaal zo onzeker en spannend! Vind het ook zo vervelend voor je, maar ik denk echt dat er op het moment niet anders opzit dan afwachten helaas.. verder testen geeft geen garanties, maar ook die bloedtesten. Soms zou je willen dat je even een luikje in je buik had dat je naar binnen kon spieken. Wanneer heb je jouw echo? Heb je hem iets vroeger gepland staan?
     
  17. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Dank je die ga ik even googelen! Had daar ook best wat aan voor bevalling bij mijn dochter.
    Ik ken niemand in mijn omgeving met deze ervaring dus dat maakt het best lastig, snappen het toch niet echt, net als partner..
     
  18. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Met 6+6mag ik. Zou m liever al met 6+2 doen maar dat kon planningtechnisch niet in zknhs (daar mogen we 1e echo doen omdat we al onderzoeken hadden gehad)
     
  19. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    @vlinderCN misschien ook "fijn" om te weten, mijn vorige zwangerschap had ik heel veel kwaaltjes vanaf het begin.. werd een missed abortion.

    Deze zwangerschap had ik op het begin geen kwaaltjes, alleen wat gevoelige borsten.. de echte kwalen kwamen bij mij deze zwangerschap pas vanaf 6 weken (en bij veel andere vrouwen ook pas later). Het hebben van minder of meer kwaaltjes zegt echt niks, meis. Elke zwangerschap is anders. :) heel veel vrouwen die bij een eerste kindje super veel kwaaltjes hadden en bij hun tweede kindje nergens last van hadden.
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  20. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Ga m vanavond voor t slapen gaan luisteren, dank je wel lief!
     
    Izzie7676 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina