welke week het beste een termijnecho?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by grootstewens, May 7, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. grootstewens

Apr 19, 2008
    61
    0
    0
    hallo allemaal, volgende week woensdag heb ik mijn intake gesprek bij de verloskundige, ik ben dan denk ik 7 weken en 4 dagen, mijn vraag is wanneer kun je het beste een(termijn) echo laten maken dat je ook het hartje al kunt horen, en mag je dan rond een week of 12 nog eens? anders zit er wel een heel gat tussen naar de 20!
    ik ben namelijk best wel een beetje onzeker nog, of alles het wel doet :rolleyes: dit gevoel zal er vast wel bij horen en ik heb verder ook wel een positief gevoel...maar in onze omgeving is het best vaak misgegaan in het begin daarom probeer ik mezelf nog een beetje te beschermen, eerst zien en dan echt genieten! :D zouden jullie me tips willen geven of moet ik gewoon afwachten? alvast bedankt! groetjes 8)

2. Anna1978

Anna1978 Actief lid

Oct 7, 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    Met 7 weken en 4 dagen kan je al het hartje zien kloppen. Wanneer je kiest voor een combinatietest, voor het opsporen van bijv. down syndroom etc. krijg je met 12 en 13 weken weer een echo.
    Succes bij de verloskundige!

3. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    ik heb vandaag een echo gehad en een kloppend hartje gezien :)
    ik had medische reden om eerder te komen. mocht je die niet hebben krijg je meesta echo tussen 8 en 12 weken

4. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Meestal krijg je maar 2 echo's vergoedt. Dus de termijn echo en de 20-weken echo (tenzij je een medische indicatie hebt). Ik zou persoonlijk de termijnecho tussen de 10 en 12 weken laten doen, dan zie je het meest (want tot die tijd is het een 'blobje' met een knipperlichtje erin).

Je kunt de combinatietest laten doen, maar dat kost je ongeveer 160 euro (tenzij je tot de risicogroep behoort) en weet dat dit geen test is die je voor de lol doet! Je kunt erg zenuwachtig worden als de uitslag ongunstig is! Als je dan toch je kleine wil zien, dan zou ik een pretecho laten maken.

5. Anna1978

Anna1978 Actief lid

Oct 7, 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    Ik behoor niet tot de risico groep maar mijn verkering vergoedde de combinatietest wel, ik zit bij /vgz, he wel een uitgebreid pakket.

6. Vlinder84

Ok, das lekker. Die van mij vergoed 'm ook, maar dat omdat ik wel tot de risicogroep behoor. Maar ik wilde 'm dus niet. Dan liever een pretecho, das veel leuker!

7. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    ik krijg hem ook vergoed ik zig bij groeneland pakket 3
    ik ga hem denk ik wel doen wil het toch wel weten

8. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Een termijnecho is rond de 12 weken. Eerder is de termijn niet goed vast te stellen. Een eerdere echo krijg je meestal alleen als er duidelijk een reden voor is. Maar dat heet dan geen termijnecho.

9. ourwish

ourwish Actief lid

Feb 17, 2008
    130
    0
    0
    Ik zou ook wachten tot 11-12 weken net wat Vlinder84 zegt, je ziet dan toch wat meer. Ik ben gisteren voor de echo geweest (was vervroegd :D) met 11wkn + 2 dagen en dan kun je alles mooi zien.
    Geniet van je zwangerschap!

10. Vlinder84

Maar wat wil je dan precies weten? De combinatietest zegt helemaal niets, dus dan weet je nog niets. Of wil je daarna (bij een negatieve kansberekening) alsnog een vlokkentest of vruchtwaterpunctie doen?

Share This Page