kan iemand me uitleg geven van ovu testen?!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door bo2008, 31 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bo2008

    bo2008 Niet meer actief

    hallo ik had al een temp meter besteld hier van de site aangezien die er nog niet is en het me iets ingewikkelder lijkt dan ovu testen lijkt me dat makelijker
    ik ga ze dus maar bestellen en als ik een posi ovu test heb moet ik dan klussen? want heb ik dan me ei? iemand er zijn hier veel ervaren ovutesters dus wacht af en wanneer moet je zon test doen?
     
  2. Miepie80

    Miepie80 VIP lid

    6 mei 2007
    8.101
    3
    0
    Hoi Fiona,
    Er staat ook een uitleg van in de bijsluiter, maar hier vast in het kort:

    De ovu-testen testen het hormoon LH. Dat hormoon zorgt ervoor dat de follikel waar je eitje in zit springt, en heeft een 'piek' ongeveer 24-48 uur vóór je daadwerkelijke eisprong.

    Je begint op de aangegeven dag met testen (welke dag hangt af van de lengte van je cyclus). Je kan het best midden op de dag of vroeg in de avond testen, omdat het hormoon meestal pas in de loop van de dag aan zijn piek zit.
    Je krijgt 1 of 2 streepjes te zien. Bij 1 streepje is er geen LH waargenomen in je urine. Bij 2 streepjes moet je kijken of het teststreepje lichter/even donker of donkerder dan de controlestreep is. Als ie even donker of donkerder is, zit je in je LH piek en heb je dus binnen 48 uur je eisprong. Klussen dus!
    Als je daarna nog doortest, zal je zien dat de streep weer steeds lichter wordt.

    Als je vragen hebt hoor ik 't wel!
     
  3. bo2008

    bo2008 Niet meer actief

    okay dan miep harstikke bedankt meid ik snap het maar moet ik het gemiddelde van mij cycles nemen of 28 dagen kijk ff naar mijn dagen wat zal jij dan doen
     

Deel Deze Pagina