Kan ik mijn melk vetter/voller maken?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door dolfijn1982, 2 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolfijn1982

    dolfijn1982 VIP lid

    1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Hoi Teddy,

    Bestaat er een mogelijkheid om mijn BV weer wat voller en vetter te krijgen?
    Beau deed het altijd super op BV, was erg licht bij geboorte maar kwam al snel heel goed aan (zie handtekening)
    maar sinds ongeveer 2mnd gaat het helaas niet goed :( Hij is ziek geweest en daardoor was hij amper aangekomen.
    Maar nu hij al weer een poosje opgeknapt is blijft hij afvallen :$ Hij eet slecht vast voedsel en vind het allemaal niet interessant.
    Hierin al verschillende dingen geprobeerd, maar niets werkt..

    We gaan hier mee naar de HA, maar voordat iedereen kunstvoeding gaat roepen wil ik al het mogelijke gedaan hebben.

    Kun je mij wat tips geven?

    Hij drinkt gemiddeld nog zo'n 5x overdag en 2x 's nachts momenteel.. dus meer aanleggen gaat niet lukken..

    Ben zelf ondertussen sinds bevalling zo'n 25kg afgevallen.. kan dit er nog iets mee te maken hebben?

    Alvast bedankt!

    xx
     
  2. Teddy

    Teddy Bekend lid

    20 okt 2011
    695
    0
    0
    Wat kan helpen is om tijdens het voeden borstcompressie toe te passen. Hij krijgt dan per saldo meer (vette) melk binnen.

    Verder denk ik dat het afvallen niet aan jouw melk ligt, maar aan zijn constitutie. Ik ben benieuwd wat de huisarts zegt. Het ligt niet aan jouw melk. Ik kan niet garanderen dat hij op kunstvoeding wel gaat groeien.

    Zorg goed voor jezelf en eet voldoende gezonde vetten (vette vis, olijven, vlees, noten enz.)

    Sterkte.
     
  3. dolfijn1982

    dolfijn1982 VIP lid

    1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    dank je! ik ga in elk geval weer wat meer noten, olijven en vlees gaan eten.. vis is helaas niet mijn ding ;)

    compressie werkt hier helaas niet omdat hij dat te interessant vind: mama wat ben je aan het doen?? en stopt met drinken :p

    ik zal je even laten weten wat HA heeft gezegd zodra we daar zijn geweest.

    Fijn om in elk geval bevestigd te krijgen dat het niet aan mijn melk ligt! dank je hiervoor!
     
  4. dolfijn1982

    dolfijn1982 VIP lid

    1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Bij de HA geweest: hij ziet vanaf de 8e maand al een afwijkende groei. Dus een langdurig probleem :(
    Hij weet alleen de oplossing niet dus heeft ons door verwezen naar de kinderarts..
    Hopelijk kan die ons verder helpen: 21 maart afspraak, dus we zullen nog even geduld moeten hebben.
     
  5. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

    fijn dat je ons op de hoogte houdt, slim van je huisarts om je door te verwijzen. Net als Teddy kan ik me niet voorstellen dat het aan jouw melk ligt. Dat kan bijna niet. Ik ben benieuwd wat de kinderarts zegt. Als je geen vis lust kun je ook visoliecapsules nemen, dan heb je toch die gezonde vetten binnen die je via je BV weer doorgeeft aan je kindje. Super trouwens dat je zo lang BV geeft, je geeft hem heel waardevolle voedingsstoffen mee, zeker nu hij nog zo weinig ander voedsel neemt. Houd je ons op de hoogte?

    Mirjam
     
  6. dolfijn1982

    dolfijn1982 VIP lid

    1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Hoi Mirjam,

    Ja, natuurlijk hou ik jullie op de hoogte.

    De capsules zijn zeker nog een idee :)
    en natuurlijk bedankt voor het compliment! Doe het graag en zou niet moeten denken in elke situatie we hadden gezeten als ik geen BV meer had gegeven ;) dus ga er nog lekker mee door :D
     
  7. dolfijn1982

    dolfijn1982 VIP lid

    1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Vanmorgen in het zh geweest bij de KA..
    De arts kwam ook snel tot de conclusie dat hij te veel achterblijft in groei :( Gelukkig was hij wel weer aangekomen: 7920 gram en 74cm :) Dus dat gaat op zich wel goed!
    Eerst bloedgeprikt om te kijken of er ontstekingen zitten of allergieën zijn.. Achtelijke idioten hebben 5!!! buisjes bloed uit zijn middelvingertje geknepen met z'n tweeën! Was zo sneu :(

    Nu twee weken geduld hebben en dan telefonisch consult om uitslagen te bespreken. Op hand daarvan gaan we verder kijken of er misschien met de diëtiste gekeken moet worden wat we verder kunnen geven.

    Dus, echt veel duidelijker is het nog niet maar we zitten in het systeem.. Nu eerst maar eens bezig met zijn 1e verjaardag! :D


    xx
     
  8. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

    dank voor je bericht. Fijn om te horen dat hij toch weer is gegroeid. Ben benieuwd of er nog iets uit die testen komt.
    Veel plezier op zijn eerste verjaardag!

    Mirjam
     
  9. dolfijn1982

    dolfijn1982 VIP lid

    1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Hier weer bij CB geweest.. maar helaas niet zo goed :(
    Beau is weer afgevallen: 135 gram in 9 dagen tijd.. Meteen doorgereden naar het ziekenhuis om daar ook nog even te wegen (misschien had het aan de weegschaal gelegen) maar helaas.. het is waar..

    Moeten de bloeduitslagen echt even afwachten (die krijgen we woensdag) en dan verder kijken.. maar dit kan zo niet heel lang meer doorgaan..
    Hij weegt nu 7805 gram bij 73cm (ja, ook weer gekrompen ;))

    Pff... heb het even helemaal gehad! Wil zo graag weer eens echt genieten!
     
  10. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

    wat vervelend zeg, dit is echt niet fijn.
    Sterkte met wachten op de uitslagen, houd je ons op de hoogte?

    Mirjam
     
  11. dolfijn1982

    dolfijn1982 VIP lid

    1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Bloeduitslagen waren allemaal prima: geen ontstekingen en geen allergieeën ;) op zich heel fijn natuurlijk!
    Wel een licht te kort aan ijzer maar dit kon geen kwaad zij de Kinderarts..

    Gisteren weer heen geweest om te wegen en te overleggen wat te doen....
    Is meneer ineens 400 gram aangekomen! :D
    Hij weegt nu 8200gram, en begint weer in zijn oude lijn te komen :)

    Eten gaat beter dus er zal toch wat zijn geweest, voor de zekerheid wordt zijn ontlasting nog na gekeken (volgende wk uitslag) en moeten we 08 mei terug komen om opnieuw te wegen.. hij zou dan 8500gram moeten wegen om weer volledig op zijn lijn te zitten..

    Dus ben benieuwd! maar het lijkt dat we het ergste hebben gehad.

    Ben in de tussentijd van 6 voedingen overdag naar max 4 voedingen te gaan, dus blijkbaar dronk hij nog te veel bij mij en at hij daardoor te weinig.
    Krijgt hij alleen met 4 voedingen overdag en 1 's nachts wel voldoende binnen? of moet ik er nu koemelk bij gaan geven?

    Hij drinkt 's middags een tuitbeker roosvicee, dus voldoende drinken krijgt hij volgens mij wel...

    xx
     
  12. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

    nou wat fijn dat er niets aan de hand blijkt te zijn en bovenal; dat hij weer gegroeid is!
    Of het nou komt door minder borstvoeding en meer ander eten, ik weet het niet, maar fijn dat hij beter eet en nog lekker bij jou drinkt, ideale combinatie!
    4 keer per dag is prima, dan hoef je geen koemelk bij te geven. Roosvicee mag, met elkaar heb je dan wel voldoende te drinken.

    Mirjam
     
  13. dolfijn1982

    dolfijn1982 VIP lid

    1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    fijn om te horen :)
    dan gaan we daar maar gewoon mee door en ik hoop nog lang te kunnen voeden.. en hopelijk blijft hij gewoon doorgroeien!

    moeten 08 mei terug naar de Kinderarts dus ik zal het dan nog even laten weten!

    bedankt voor de reactie weer! xx
     

Deel Deze Pagina