Hoi dames, Ik ben samen met mijn schoonzus (ik noem haar even Anna) zwanger erg leuk natuurlijk alleen er is ook een probleem of misschien zie ik die alleen? Zij is zwanger van nr. 5 en ik van nr. 1 We verwachten allebei het zelfde geslacht. We schelen 3 weken Anna is eerder uitgerekend als ik en bij alle kinderen is ze 2 weken eerder dan de uitgerekende datum bevallen. (medice bevalling) Dus ik durf er gif op in te nemen dat Anna ook dit keer eerder bevalt. Op zich geen probleem natuurlijk alleen ben ik bang dat we staks de zelfde naam kiezen voor ons kindje..... En ik weet dan van me zelf dat ik die niet meer ga gebruiken omdat haar kindje dan al zo heet. En zijn al dubbele namen in de fam. haar man (Kees) heet net zo als mijn man (kees) en mijn schoonzus(Kima) heet net zo als ik (Kima) dus om dan ook nog 2 kinderen de zelfde naam te geven....... nee.... zie ik niet zitten. Zou ik dit gewoon met haar overleggen? En vertellen hoe ik er over denk... of gewoon afwachten hoe ze hun kind gaan noemen en maar hopen dat het niet onze naam word (die we overgens nog steeds niet gevonden hebben) Graag jullie meningen advies...
zou me niet zo druk maken. als jullie nog geen naam hebben is de kans zeer klein dat t dezelfde is. als jullie nu al een indicatie hadden dat jullie mogelijk dezelfde naam hebben zou je kunnen gaan vragen. maar nu zou ik t gewoon los laten en op zoek naar een super naam! en eventueel een reserve naam?
Mijn schoonzusje was destijds tegelijk zwanger met mij en we waren ongeveer gelijk uitgerekend. Toen niet aan gedacht om namen te checken, maar toen 6 dagen voor onze bevalling hun zoon werd geboren en zij voor hem de naam hadden gekozen die ik gewild zou hebben voor een zoon, (we wisten toen al wel dat we een meisje kregen), was dat wel even van: Nou, maar goed ook! We hebben toen voor alle zekerheid nog wel even nagedacht over een nieuwe jongensnaam, (maar kwamen daar helemaal niet uit). Dus toen wel gezegd dat als we nog eens samen op zouden lopen met iemand, we even voorletters zouden checken, zodat je op basis daarvan dan kunt kijken of je eventueel niet dezelfde naam gekozen hebt. Is daarna niet meer nodig geweest, maar goed, ook ik zou het erg vervelend vinden als zo dichtbij iemand dezelfde naam zou kiezen...
Misschien eens heel luchtig brengen?! Zo van "stel nou toch, het zou wat zijn al we ons kind allebei dezelfde naam willen geven..." Ze zal er vast op inhaken en dan bespreek je dit met haar!
Hmm..... lastig idd. En hoe zit het met de stijl van voornamen van hun kindjes? Ligt hun stijl ook in dezelfde richting als jullie smaak? Kijk zijn zij van "jantje, pietje, klaasje" en jullie van de jennifers en priscilla's om het maar even zo te zeggen. Dan lijkt het me niet erg logisch dat zij nu ineens ook voor een jennifer of priscilla zullen gaan. Maar zoals rozemarijke aangeeft, voorletters checken??? En evt het aantal letters?
Ik ben ook gelijktijdig met mijn schoonzus zwanger, zij is ook mijn beste vriendin. Dus we hebben hier openlijk over gepraat. Zij weet onze naam, maar goed ook want zij had in eerste instantie dezelfde naam maar met een andere beginletter in gedachten. Als zij nu een naam gekozen heb krijg ik hem ook alvast te horen, wel zo eerlijk he! Maar verder houden we uiteraard onze mond!
Hun andere kinden hebben namen waarvan ik zeg erg leuk dus waarschijnlijk liggen daar wel op 1 lijn in. Dus het idee van letters noemen is wel een supper idee zonder dat we beide de gehele naam gelijk verklappen. Mocht het nu wel over een komen denk ik dat ik onze naam indd gewoon zeg en vraag of ze het voor haar wilt houden, want d'r mond houden kan ze goed En we gaan gewoon goed met elkaar om dus zie ik geen grote beren op de weg. Maar goed doe het liever voorkomen eigenlijk.
Wat je zou kunnen doen is haar vragen hoeveel letters de naam van het kindje zal hebben of wat de eerste letter is zodat jullie rekening met elkaar kunnen houden.
Het moet wel heel toevallig zijn dat jullie exact dezelfde naam in gedachten hebben. Ik zou me er zelf niet druk om maken. Maar je zou het er gewoon een keer met haar over hebben.
Dat van die voorletters checken lijkt me wel een goeie! Dan hoef je t nog niet helemaal te vertellen maar je weet wel meteen of je save zit. Mochten het dezelfde voorletters zijn kan je altijd kijken wat je verder doet. maar dan zou ik het idd checken! maar goed jullie hebben nog geen naam he? Dan kan dat ook nog niet... Of je moet eerst aan haar de naam vragen maar of ze die geeft???
Bij onze oudste heb ik met n vriendinnetje voorletters gecheckt en deze zwangerschap met n vriendinnetje en met schoonzusje, gewoon voor de zekerheid...
hier scheelden mijn schoonzusje en ik 3 weken en ik wist dat ze gingen vernoemen wij ook, allebeide vonden we dit niet erg hun zoon heet fokke en onze zoon heeet fokke jelle en we noemen hem jelle. omdat mijn vader is overleden tijdens die zwangerschap wou ik hem graag vernoemen. bij mijn man zijn klant hebben meerdere dezelfde naam of zo ie zo wat er op lijkt.
Wij hebben ook alleen de voorletter gechecked bij vrienden van ons. Zij is 4 weken eerder uitgerekend en had zelf het idee dat we dezelfde naam zouden hebben. Maar bleek dus niet zo te zijn
Ik was tegelijk zwanger met mijn aangetrouwde nicht, beiden van de tweede. Onze uitgetekende data scheelde 1 dag. Omdat zij een ks geeft geëist wist ik al dat zij eerder ging bevallen. We hadde al afgesproken dat als we dezelfde naam hadden, degene die eerst beviel de naam mocht hebben. Prima regeling vond ik. Uiteindelijk had zij haar ks 1 dag voor ik beviel (ze stuurde het smsje terwijl ik weeën had) maar haar naam was niet hetzelfde.
Ik zou er niet met haar over beginnen maar je kunt voor de zekerheid twee mooie namen uitzoeken en mocht het dan hetzelfde zijn de andere naam kiezen
maar ook al hebben jullie dezelfde smaak, waarom denk je dat je dezelfde naam zou hebben als jullie zelfs nog geen naam hebben. Onze smaak is bijvoorbeeld kort en beetje apart, maar dan nog zijn er honderden namen die in die categorie vallen.
Zou me dr niet te druk over maken als er geen aanleiding is waardoor je denkt dat jullie dezelfde naam zouden hebben.. Hier hadden we voor een jongen Tycho, tot vrienden van ons die naam aan hun zoontje gaven, baalde flink maar goed, hadden wel een tweede naam die we achteraf toch veeeel leuker vonden.. Nu zijn ik en mn zus tegelijk zwanger en allebei van een jongen! Was zo bang dat ze dezelfde naam zou hebben dus we hebben ff het aantal letters van elkaar gecheckt en nu kan ik wat geruster zijn dus ik snap je wel
Ik zou het uit leggen en voorstellen de eerste letter te vertellen. Wanneer die verschillen weet je dat je een andere naam hebt zonder de namen te verraden
Ja weet je ook waarom ik er een beetje mee zat/zit. We hebben al heel veel namen gezien/gehoord/gelezen en ik heb al een hele leuke gevonden maar mijn man is er nog niet echt over uit. Mijn man en ik zitten niet op 1 lijn kwa namen dus als we er dan 1 hebben zie ik het niet voor me dat we opeens 2 leuke namen tegen komen.... snap je.... Ons kindje krijgt 2 namen maar de 2e naam is een vernoeming dus zit ik alsnog met dubbele namen.... want mijn man wilt niet zomaar 2 namen geven omdat ik dat leuk vind, de 2e naam moet dan wel een betekenis hebben vind hij (dus vernoeming) En ik vind engels talige namen altijd heel erg mooi maar onze achternaam past daar absoluut niet bij.... Dus valt er voor mij al heel veel van me lijstje af gelukkig heb ik nog ff bedenkt tijd maar goed je blijft er mee bezig...