Kan ik zwanger zijn?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Id22, 18 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Id22

    Id22 Lid

    18 okt 2018
    12
    2
    3
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Hopelijk iemand die zich hierin herkent ..

    Misschien een hele stomme vraag.
    Vorige menstruatie (als dit dus een menstruatie was) was op 28 sept en duurde 3 dagen. Korter dan ik gewend ben,en ook veel minder.

    Nu afgelopen zondag tm vandaag weer wat bloedverlies, maar alleen met afvegen na het plassen. De ene keer oud bruin, dan weer helderrood.

    Voor mijn gevoel zijn er wel zwangerschapssymptomen ( donkere tepels, bij vlagen misselijk, rommelende buik, hoofdpijn, veel moe)

    Kan ik zwanger zijn of maak ik mezelf gek?
    Voor testen moet ik nog een week wachten.

    Alvast bedankt voor jullie antwoord!!
     
  2. Id22

    Id22 Lid

    18 okt 2018
    12
    2
    3
    Vrouw
    Iemand?
     
  3. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Hoe zeker ben je van je NOD? Hoe lang is je cyclus gewoonlijk? Hoe lang ben je gestopt met anti conceptie als de pil?

    Al je symptomen kunnen wijzen op zwangerschap, maar dat is echt pas aan het einde van je cyclus. Als het aan het halverwege je cyclus is dan kan het ook komen door progesteron aanmaak. Ik had alle zwangerschaps symptomen iedere maand, was niet zwanger. Door progesteron kun je misselijk worden, moe worden, donkere en gespannen borsten krijgen.

    Je bloedverlies kan een beginnende menstruatie zijn, maar ook een innesteling. Of zelfs een eisprong bloeding. Als je net gestopt bent met de pil dan kan je ook doorbraak bloedingen hebben of een cyclus dat helemaal raar verloopt.

    Niemand hier zal je een eenduidig antwoord kunnen geven, vooral omdat je vrij weinig informatie geeft. Ook is niet aan te raden om symptomen als graadmeter te gebruiken of je zwanger bent, de ervaring hier op het forum leert dat veel mensen symptomen hebben en alsnog niet zwanger zijn.

    Ik hoop dat je zwanger bent (althans, als jij dat ook wenst) maar probeer jezelf niet blind te staren op symptomen. Anders word je wellicht nog wel eens teleurgesteld. De enige echte aanwijzing voor zwangerschap is een positieve test. Succes in ieder geval! :)
     
  4. Id22

    Id22 Lid

    18 okt 2018
    12
    2
    3
    Vrouw
     
  5. Id22

    Id22 Lid

    18 okt 2018
    12
    2
    3
    Vrouw
    Bedankt voor je antwoord! Ik snap dat niemand een antwoord heeft maar je gaat toch malen...

    Normaal is mijn menstruatie cyclus 28 dagen, steevast al zo'n 4 jaar. Ga er dus vanuit dat ik volgende week "gewoon" ongesteld moet worden.
    De grap is dat ik de pil gebruik, maar een periode ziek geweest ben ( overgeven, diarree .
    Ik zou heel blij zijn als het blijkt dat ik zwanger zou zijn, misschien dat ik daarom ook van alles voel omdat ik graag zou willen dat het zo is..
     
    Flamingo1990 vindt dit leuk.
  6. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Eigenlijk als je symptomen ervaart die bij een zwangerschap horen maak je het hcg hormoon aan en zeker als je al een paar dagen last heb zou je dat moeten kunnen zien op een test, Toen ik graag zwanger wou worden voelde ik en zag ik er ook constant anders uit maar toch was ik niet zwanger maar zag symptomen omdat ik het zo graag wou.Hopelijk kun je mer je partner over je kinderwens praten :)
     
  7. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Ah, helder. Dat maakt de situatie al iets anders. Want het is wel gek dat je symptomen hebt terwijl je de pil slikt. Weet je in welke week van je pilstrip je ziek was? Want dat maakt wel uit in hoe betrouwbaar de pil nog is.. en hoeveel dagen was je ziek? Hoe vaak heb je seks gehad die maand?

    Je cyclus is 28 dagen door de pil neem ik aan, dat kan zomaar veranderen als je zou stoppen met de pil. Want de pil zorgt eigenlijk voor een nep menstruatie. Zodra je een paar dagen de pil niet neemt, kun je doorbraak bloeding krijgen omdat je lichaam denkt dat je weer ongesteld moet worden. In de pil zit progesteron, zolang je lichaam dat binnen krijgt kan je niet zwanger worden omdat er geen nieuwe eisprong plaats vindt.

    Zodra je de pil niet goed inneemt of diarree ed hebt kun je dus een eisprong krijgen, waardoor je zwanger kunt raken.

    Het advies van joepy is een goede. Als het door een zwangerschap zou komen test je wss al positief met een predictor early test.

    En idd je zwangerschapswens bespreken als je merkt dat je het toch wel heel graag wil! :)
     
  8. Id22

    Id22 Lid

    18 okt 2018
    12
    2
    3
    Vrouw
    Ja dat de cyclus 28 dagen is komt idd door de pil.
    Heb al een test gedaan vandaag welke negatief was ( sensiteste)
    Kan er gelukkig wel over praten met mijn partner. Hij zou er zeker voor gaan mocht het zo zijn, maar hij zou liever nog even wachten.

    Dat ik ziek was was de eerste week van okt. ( nu ik het opschrijf vraag ik me af of ik dan überhaupt al zwanger kan zijn). Heb toen wel de pil geslikt, maar ook meerdere keren overgegeven waardoor deze waarschijnlijk niet gewerkt heeft.

    Ik weet eerlijk gezegd niet goed meer hoe vaak we seks gehad hebben, de laatste keren iig 7 en 11 okt.

    Bedankt voor jullie reacties, fijn om ieder geval wat te horen!
     
  9. Id22

    Id22 Lid

    18 okt 2018
    12
    2
    3
    Vrouw
    Oja, nog wel goed om toe te voegen is dat ik dus eigenlijk donderdag de 25e mijn menstruatie weer zou moeten hebben.. Heb een CB test welke 6 dagen daarvoor uitslag zou moeten geven. Nog eventjes mee wachten dus..
     
  10. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Je eisprong heb je, als je die hebt gehad, waarschijnlijk gehad in de week dat je ziek was. Vanaf dat moment moet je ongeveer 14 dagen tellen, en dus niet je menstruatie datum aanhouden.

    Wel is het zo dat week 1 van de pil de meest risicovolle week is van je cyclus. Als je het daar vergeet is de kans het grootst om zwanger te zijn.
     
  11. Id22

    Id22 Lid

    18 okt 2018
    12
    2
    3
    Vrouw
    Dus dat zou betekenen dat ik dan niet zwanger kan zijn?
     
  12. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Voor de zekerheid zou ik die cb bewaren en als je toch wil testen voor 1,50 bij de action 2 testen halen omdat het gewoon zonde is op de cb zo vroeg te gebruiken stel je heb door ziekte 1 keer een eisprong gehad kan het ook allemaal net wat later zijn .
     
  13. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Jawel, je kan in theorie nog steeds zwanger zijn.
     
  14. Id22

    Id22 Lid

    18 okt 2018
    12
    2
    3
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties. Afwachten dan maar, heb wisselende gedachten..
     
  15. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Succes! Spannende tijd helaas..
     
  16. Id22

    Id22 Lid

    18 okt 2018
    12
    2
    3
    Vrouw
    Duidelijk... Lijkt me dus of zwanger of eerder ongesteld omdat alles door de war is.. Ga dan uit vanuit menstruatie ivm bloedverlies met afvegen, alhoewel dit met een menstruatie echt wel meer is.
     
  17. Id22

    Id22 Lid

    18 okt 2018
    12
    2
    3
    Vrouw
    Was wel in de eerste week ja..
     
  18. Id22

    Id22 Lid

    18 okt 2018
    12
    2
    3
    Vrouw
    Dankjewel. Lees nu jouw verhaal. Veel sterkte!!
     
  19. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Dankjewel :)
     

Deel Deze Pagina