Kan IVF geweigerd worden?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Roosjemaria, 11 feb 2022.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosjemaria

    11 feb 2022
    28
    16
    3
    Vrouw
    Goedemorgen allemaal,

    Ik heb zelf vroeger syfilis opgelopen via mijn ex-vriend die man tot man contact had. Zelf ben ik wel vroegtijdig behandeld en de bacterie is niet meer aanwezig. Wel blijft dit als een litteken aanwezig in het bloed.

    Nu is mijn vraag zijn er meer vrouwen die hier ervaring mee hebben? Heb je nog recht op een vruchtbaarheidsbehandeling ondanks de syfilis? Ik las dat daar wel op getest word.

    Ik hoop hier wat antwoorden kunnen vinden.

    Groet Maria
     
  2. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.263
    7.212
    113
    Ik heb geen ervaring met syfilis, wel met chlamydia :rolleyes::rolleyes: leuke tijd gehad zullen we maar zeggen :roflmao: daar kan je dus onvruchtbaar van worden. Maar artsen verzekerden mij dat dit er niet aan ten grondslag ligt (wat dan wel weten ze ook niet). Je moet er schijnbaar echt jaren mee rondlopen wil je een kleine kans op onvruchtbaarheid hebben.
    Je geeft het gewoon aan en ze testen dan. Bij mij dus om te zien of het er geweest is en niet meer behandeld hoeft te worden. Maar het is zeer zeker geen reden om geen behandeling te krijgen. Leeftijd en gewicht bijvoorbeeld wel.

    Maar ik weet niet goed wat syfilis is en waarom je er bang voor bent?
     
  3. Roosjemaria

    11 feb 2022
    28
    16
    3
    Vrouw

    Ik las dat je voor een vruchtbaarheiss behandeling gescreend word op syfilis en dat het gevolgen kon hebben voor een behandeling. Vandaar mijn angst. Ik heb er misschien maar 10 weken mee rond gelopen.. het lukt mij niet om zwanger te worden.

    Ik ben 25 en gezond BMI.
     
  4. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.263
    7.212
    113
    Ik kan me het niet voorstellen. Ik ben daar ook helemaal niet op gescreend.

    Misschien kan je naar een zkh bellen en je vraag voorleggen? Ben je al naar de huisarts geweest?
     
  5. Roosjemaria

    11 feb 2022
    28
    16
    3
    Vrouw
    Ik ben naar de huisarts geweest. Syfilis is schijnbaar zo zeldzaam dat ze er geen weet van hebben..

    Ik las het in verschillende folders voorgaan een behandeling. Ik word binnekort doorverwezen naar een gyn. Maar het blijft in mijn hoofd door spoken. Volgens de dermantoloog kan ik de infectie ook niet meer overdragen omdat ik goed behandeld ben. Maar je het wel altijd in mijn bloed kan blijven zien.
     
  6. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.263
    7.212
    113
    Jeetje wat een onrust, kan het me goed voorstellen. Ik hoop dat je van de gynaecoloog snel de duidelijkheid krijgt die je zoekt! Of hier van een ervaringsdeskundige!
     
  7. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.859
    7.805
    113
    Amsterdam
    Meteen hier geruststelling, ze testen op soas omdat dat een zwangerschap in de weg kan staan en je dan eerst behandeld moet worden. Of juist te checken of je het doorgemaakt hebt zodat ze weten dat dat een oorzaak evt kan zijn. Ze zullen je echt niet weigeren omdat je het doorgemaakt hebt, dus geen zorgen!
     
    Leraje en xTamx vinden dit leuk.
  8. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.263
    7.212
    113
    En dat is ook niet eens altijd zo: ik heb geen soatest gehad.
    Tenminste, toen ik aangaf dat ik chlamydia gehad heb, hebben ze wel alleen daar op getest. Maar de rest niet hoor.
     
  9. Roosjemaria

    11 feb 2022
    28
    16
    3
    Vrouw

    Dat is wel geruststelling. Omdat syfilis tot de ernstige soas behoort. Het is gelukkig geen HIV of hepetites. Er stond dat infectieziekten voor belemmering zorgen voor een traject en dit dus verplicht is voor een evt behandeling. Mocht uitslagen positief zijn word er gekeken of behandeling veilig is.

    Laten we het hopen. Dank voor jullie antwoord
     
  10. Fruity90

    Fruity90 Fanatiek lid

    16 jan 2022
    2.699
    3.956
    113
    Vrouw
    Bij mij testte ze op chlamydia in het bloed voor de IUI.
    En voor de IVF volgens mij HIV en het hele hepatitis alfabet.
     
  11. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.859
    7.805
    113
    Amsterdam
    Stel dat er blijkt dat er hiv of een hepatitis, dan zullen ze dat gaan behandelen. En kan je de behandeling ondergaan als dat goed behandeld is. Dan is het voor jou veilig en de behandelaar.
     
  12. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.969
    3.059
    113
    Vrouw
  13. Main2

    Main2 Bekend lid

    15 jan 2022
    599
    551
    93
    Vrouw
    Chlamydia testen ze omdat het verklevingen kan veroorzaken of veroorzaakt hebben in de eileiders. Toevallig gisteren bloed laten prikken. In zkh legde ze dat uit omdat ik verbaasd reageerde:roflmao:
     

Deel Deze Pagina