Kan IVF geweigerd worden?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Roosjemaria, 11 feb 2022.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosjemaria

    11 feb 2022
    28
    16
    3
    Vrouw
    Goedemorgen allemaal,

    Ik heb zelf vroeger syfilis opgelopen via mijn ex-vriend die man tot man contact had. Zelf ben ik wel vroegtijdig behandeld en de bacterie is niet meer aanwezig. Wel blijft dit als een litteken aanwezig in het bloed.

    Nu is mijn vraag zijn er meer vrouwen die hier ervaring mee hebben? Heb je nog recht op een vruchtbaarheidsbehandeling ondanks de syfilis? Ik las dat daar wel op getest word.

    Ik hoop hier wat antwoorden kunnen vinden.

    Groet Maria
     
  2. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.263
    7.212
    113
    Ik heb geen ervaring met syfilis, wel met chlamydia :rolleyes::rolleyes: leuke tijd gehad zullen we maar zeggen :roflmao: daar kan je dus onvruchtbaar van worden. Maar artsen verzekerden mij dat dit er niet aan ten grondslag ligt (wat dan wel weten ze ook niet). Je moet er schijnbaar echt jaren mee rondlopen wil je een kleine kans op onvruchtbaarheid hebben.
    Je geeft het gewoon aan en ze testen dan. Bij mij dus om te zien of het er geweest is en niet meer behandeld hoeft te worden. Maar het is zeer zeker geen reden om geen behandeling te krijgen. Leeftijd en gewicht bijvoorbeeld wel.

    Maar ik weet niet goed wat syfilis is en waarom je er bang voor bent?
     
  3. Roosjemaria

    11 feb 2022
    28
    16
    3
    Vrouw

    Ik las dat je voor een vruchtbaarheiss behandeling gescreend word op syfilis en dat het gevolgen kon hebben voor een behandeling. Vandaar mijn angst. Ik heb er misschien maar 10 weken mee rond gelopen.. het lukt mij niet om zwanger te worden.

    Ik ben 25 en gezond BMI.
     
  4. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.263
    7.212
    113
    Ik kan me het niet voorstellen. Ik ben daar ook helemaal niet op gescreend.