Kan je 8 dagen na verwijderen implanon zwanger raken?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Irisb1998, 7 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Irisb1998

    Irisb1998 Nieuw lid

    7 apr 2018
    1
    0
    1
    Vrouw
    Hai allemaal,

    Ik heb 28 maart mijn implanon verwijdert, omdat ik steeds vaken ongesteld werd en ik dat zat werd. nu heb ik 5 april gemeenschap gehad en is hij klaargkomen in mij zonder anticonceptiemiddel te gebruiken. Mijn dokter had namelijk vertelt dat het nog 1 maand zou uitwerken de implanon. Maar nu ben ik toch bang dat het raak zou kunnen zijn?? Nu is het pas 2 dagen geleden dat we gemeenschap hebben gehad, en krijg ik wel van dat cervixslijm als afscheiding. Wat denken jullie? is het mogelijk dat ik zwanger ben?

    Groetjes!
     
  2. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief


    Nee, als je pas twee dagen geleden gemeenschap hebt gehad kan je nu nog niet zwanger zijn. Wel kan je eisprong er aan komen en de zaadcellen het eitje gaan bevruchten omdat deze een paar dagen overleven in de baarmoeder in afwachting van een eitje.
    Wanneer je je menstruatie verwacht zou ik een testje doen als deze uitblijft.
     
  3. Jess89

    Jess89 Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Ik sluit me aan bij het antwoord hierboven.

    Wel zou je nog een morning-after pil kunnen kopen, deze moet je maximaal 3 dagen na de seks innemen. Deze pil zou nog kunnen voorkomen dat je een eisprong krijgt en dat het eitje bevrucht wordt.
    En voortaan natuurlijk met condoom seksen (als je niet zwanger wilt worden).
     
  4. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Ja dat kan wel degelijk. Zodra je geen implanon meer hebt kun je theoretisch gezien een eisprong krijgen en zwanger raken. Niet heel slim omg een condooms te gebruiken, ik kan me niet voorstellen dat je arts niet gezegd heeft dat je zonder implanon condooms moet gebruiken als je geen kinderwens hebt.

    De kans is klein maar hij is er wel dus als je geen kindje wil, rap aan de condooms
     
  5. luckynumber4

    luckynumber4 Niet meer actief

    Ik heb 14 februari míjn implanon laten verwijderen. 10 dagen later positieve ovulatietest en op dag 11 mijn ovulatie. Dus ja, het kan wel
     
    Izzie7676 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina