Kan je als particulier inkopen bij groothandel?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ecosa, 11 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Dit vraag ik me af.. Ik ben namelijk bezig met iets op te zetten maar vooralsnog eerst als "hobby", ik wil me nog niet inschrijven bij de KvK. Maar ik wil wel eens kijken bij groothandels wat daar zoal te verkrijgen is. Ik vraag me af of je dan ook gelijk zou kunnen kopen? Weet iemand dit?
     
  2. Ikbenhetmaar

    Ikbenhetmaar VIP lid

    18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Ja ik weet dat..;)
    Je mag vaak pas naar binnen of online inkopen doen als je in het bezit bent van een KVK of een btw nummer, opzich wel logisch want anders kan elke consument zien wat dingen inkoop kosten en dan geven ze echt nergens meer geld aan uit ;):D
     
  3. pcootje

    pcootje VIP lid

    17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Je hebt online wel een aantal vage bedrijfjes die zich groothandel noemen, maar niet meer zijn dan een ondernemer die aan particulieren verkoopt en probeert ook de zakelijke wereld iets te verkopen.
    Officieel is de regel dat groothandels geen particulieren mogen binnenlaten, laat staan hun iets te verkopen.
    Het is net zoals ikbenhetmaar, als dat de weg wordt voor de consument kunnen wij ondernemers de deur wel sluiten.
    Daar komt bij dat je moet uitkijken met hobbyen tegen betaling, neem aan dat je het niet gratis doet. De verader slaapt niet en de grote instanties speuren het net ook af naar verkopers die er zwart wat bijverdienen.
     
  4. Alita

    Alita Niet meer actief

    nee dat kun je niet.....
     
  5. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.981
    1.799
    113
    Provincie Groningen
    Ik weet niet wat voor groothandel je precies bedoeld....maar om bij de Makro naar binnen te komen is best makkelijk!
    Er zijn ontzettend veel mensen die een pasje hebben...deze zou je eventueel kunnen lenen.
    Of met iemand met een pasje samen naar binnen gaan.
     
  6. pcootje

    pcootje VIP lid

    17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    De makro is niet meer zo simpel als vroeger, tegenwoordig wordt er beter gecontroleerd met makro pas en id kaart beide met foto.

    Daar komt bij dat de makro interessant kan zijn met de folderaanbiedingen, verder vind ik die niet veel goedkoper dan andere winkels.

    Eerlijkgezegd vind ik de makro ook niet echt een groothandel;) ook al zijn ze het wel....
     
  7. Ikbenhetmaar

    Ikbenhetmaar VIP lid

    18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    precies, ik denk dat de topic starter ook niet de makro ofzo bedoelde maar eerder bijvoorbeeld een groothandel voor kleding/sieraden/parfum etc etc. En die groothandels geven echt geen toegang aangezien wij als ondernemers dan echt de tent dicht kunnen doen.
     
  8. Alita

    Alita Niet meer actief

    nee de macro is helemaal niet zo goedkoop!!
     
  9. wendelaa

    wendelaa VIP lid

    30 nov 2008
    8.641
    0
    0
    Noord Brabant
    Makro kom je echt niet meer binnen zonder pasje en legitimatie!
    Hier deden ze al moeilijk omdat ik een pasje had met mijn getrouwde naam erop en rijbewijs met mijn meisjesnaam haha

    Maar nee, je kunt echt pas bij een groothandel iets halen of prijzen opvragen als je KvK en BTWnr hebt
     
  10. pcootje

    pcootje VIP lid

    17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Wat zijn de plannen van de TS precies, verkoop, advies, catering ???
    Wie weet iets wat 1 van ons doet, kan ze reseller worden als het om verkoop gaat :D, speel ik wel voor groothandel
     
  11. Ikbenhetmaar

    Ikbenhetmaar VIP lid

    18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Oh ik wil ook wel voor groothandel spelen hoor :D
    Baby en kinderkleding ;)
     
  12. pcootje

    pcootje VIP lid

    17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    * wijzigt snel inschrijving kvk *

    kinderkleding is altijd handig met een dochter:D

    Volgens mij gaan we offtopic;)
     
  13. Ikbenhetmaar

    Ikbenhetmaar VIP lid

    18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    haha zeker handig, we gaan idd off topic, maar volgends mij heeft de topic starter het nu wel duidelijk toch?
     
  14. pcootje

    pcootje VIP lid

    17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Ja dat moet wel lukken lijkt me.

    oja ik doe in tuinmeubelen, blokhutten etc
     
  15. Bolly

    Bolly Fanatiek lid

    27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    meeste groothandels niet, moet kvk nummer en belasting nr voor hebben.

    een enkel groothandel verkoop aan particulieren, even uitzoeken dus
     
  16. Lafo

    Lafo VIP lid

    27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    makro is best streng idd net als wendelaa hier ook dat probleem met legetimatie en pasnaam. Heb nu daarom op mijn nieuwe rijbewijs mijn getrouwde naam erop laten zetten maar dit geheel ook off topic hihi
     
  17. pcootje

    pcootje VIP lid

    17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Bolly, een echte groothandel mag niet aan particulieren verkopen, staat in de regels omschreven, als ze het wel doen dan lopen ze het risico de deuren te kunnen sluiten. Of het is net als wat ik al eerder heb geschreven een middenstander die mede voor groothandel speelt.
     

Deel Deze Pagina