kan je toch zwanger zijn met een negatieve ovutest ? ? ?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door shanty, 25 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shanty

    shanty Lid

    21 mei 2011
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

    Ik heb vorige week met behulp van ovutest op mijn vruchtbaarste dagen geklust, en ik heb gelezen dat je met behulp van de ovutest kunt zien of het raak is of niet, lang voor de NOD. Nou is mijn vraag of je alsnog zwanger zou kunnen zijn als de ovutest negatief is na 6 dagen. De eerste 6 dagen bleef hij namelijk positief aangeven maar gister was dat ineens over :(. Ik durf het nu niet meer te proberen want wordt er eerlijk gezegd zwaar depri van. Had zo gehoopt dat het na jaren proberen nu eindelijk raak zou zijn maar helaas,,,,,is er misschien iemand die me nog een beetje hoop kan geven of moet ik nu toch maar mijn ongi gaan verwachten

    Groetjes
     
  2. Mickey18

    Mickey18 Actief lid

    4 mrt 2008
    149
    0
    0
    Hoi, inderdaad reageren ovutests op hcg, maar dan moet er wel hcg te vinden zijn natuurlijk. 6 dagen na je ei lijkt me dat wel heel erg onwaarschijnlijk! Je moet helaas echt nog even geduld hebben...
     
  3. famsterdam

    8 feb 2011
    12
    0
    0
    Ovulatietesten sporen LH op in je urine. Als je ovulatie plaats heeft gevonden, verdwijnt het hormoon niet direct, maar geleidelijk uit je urine. Meer informatie over ovulatie- en zwangerschapstesten vind je op PeeOnAStick.com.
    Inderdaad gewoon nog even geduld hebben (zei zij, terwijl zij op 6 DPO precies hetzelfde heeft gedaan ;))
     
  4. Marije1980

    Marije1980 Fanatiek lid

    14 mrt 2007
    3.785
    15
    38
    Twente
    Ik had pas toen de zwangerschapstesten al lang positief waren, een positieve ovulatietest. Het zegt niks....
     
    Stresskipje vindt dit leuk.
  5. w0nder

    w0nder Niet meer actief

    Bij mij was de ovulatietest ook nog negatief voor nod ;)
    3 dagen voor nod had ik een licht positieve zwangerschapstest, maar de ovulatietest was negatief :D
     
    Stresskipje vindt dit leuk.
  6. Lady1985

    Lady1985 Niet meer actief

    Het lijkt mij toch ook dat ovulatietesten er zijn om je OVULATIE te testen en zwangerschapstesten om te kijken of je ZWANGER bent, dus niet andersom ;) Als een ovulatietest al direct uitsluitsel zou kunnen geven zouden er toch ook geen zwangerschapstesten bestaan?
    Dus ik zou zeggen: rustig afwachten... (hoewel ik begrijp dat het ontzettend moelijk is)
    Ik duim in ieder geval voor je dat het eindelijk raak is! Succes meid!
     
    Stresskipje vindt dit leuk.
  7. Liesben

    Liesben Niet meer actief

    Ik snap nog steeds niet waarom mensen met een ovulatie-test proberen een zwangerschap op te sporen. Als ze daarvoor bedoeld waren, hadden ze wel zwangerschapstesten geheten...Een ovulatietest doet wat ie moet doen, namelijk een naderende ovulatie opsporen. En soms slaat ie ook positief uit bij een zwangerschap. Maar soms, lang niet altijd. Dus een negatieve ovulatietest zegt alleen maar dat er geen eisprong in zicht is. Maar dat wist je al ;)
    Succes!
     
    Stresskipje vindt dit leuk.
  8. Inger1979

    Inger1979 Fanatiek lid

    JA (volmondig JA) ik had deze ronde dure ovutesten gekocht en geen 1 keer een smiley :( en toch zwanger :D
     
  9. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.186
    4.324
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Tuurlijk kun je zwanger zijn bij een negatieve ovulatietest! Dit grapje werkt niet bij iedereen en ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom je een ovulatietest zou willen gebruiken om een zwangerschap aan te tonen.
    Zekerheid geeft het in ieder geval niet.
    Gewoon even een testje halen bij kruitvat.
    Hopelijk is het raak!
     
  10. Joy2111

    Joy2111 Fanatiek lid

    16 jun 2010
    1.170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    Ik had ook pas een week na mijn posi zwangerschapstest een posi ovutest.
    Had die test gedaan omdat ik nog een ovutest had en eens wou weten of ze echt positief zouden zijn als je zwanger bent.
    Dus het kan alle kanten op.
    Succes met wachten ( niet mijn sterkste punt)
     
  11. shanty

    shanty Lid

    21 mei 2011
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

    Super bedank voor jullie reacties, het doet me echt goed om dit te lezen. En ik weet dat het super dom is om die ovutesten te doen om te kijken of het hcg hormoon aanwezig is:)ik las het toevallig bij iemand dat die het ook deed en daar kwam het goed eruit en ik ben gewoon zo slecht met wachten en we proberen alweer bijna 4 jaar, door de MMM geweest maar niks kunnen vinden, en helaas een waardeloze gyn dus zijn we er niet echt verder mee gegaan. Normaal gesproken vliegen de dagen om maar deze 2 weken lijken wel jaren te duren en mijn NOD duurt nog 5 dagen hihihi.:D
    Dank je wel voor jullie reacties :D groetjes Shanty
     
  12. Lizzy14

    Lizzy14 Niet meer actief

    Hey Shanty,
    Ik snap jouw ongeduld wel... zeker als je geduld al zo lang op de proef wordt gesteld..
    Ik hoop dat het deze ronde raak is!!
     
  13. shanty

    shanty Lid

    21 mei 2011
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Lizzy,
    Dank je wel voor je berichtje. Het wachten is ook echt een zenuwslopende tijd. Ene moment ben ik ervan overtuigd dat het raak is en het ander moment zit ik te huilen omdat ik zeker weet dat het niet zo is,,,,,ik wordt zo gek van mezelf en schaam me tegenover iedereen hoe ik me de laatste tijd gedraag, maar goed nu nog maar 4 dagen voor NOD dus het schiet al een klein beetje op hihihi:D
    Groetjes Shanty
    xxx
     

Deel Deze Pagina