Kan je zo snel al eerste symptomen hebben van een zwangerschap?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Amina44, 30 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amina44

    Amina44 Lid

    7 mei 2017
    19
    2
    3
    Vrouw
    Hallo allemaal,

    Op 20 maart heb ik gemeenschap gehad met mijn vriend. Ik zat toen al in mijn vruchtbare periode. 2 dagen erna had ik wat rommelende darmen en wat krampen in mijn onderbuik. Op 25 maart voelde ik mijn eisprong. En eigenlijk dezelfde dag en de dagen erna voelde ik mij met vlagen misselijk, duizelig en vermoeid. Daarnaast voelde ik gisteren mij best wel kut. Ik had wel het gevoel om te moeten overgeven en ik was best wel warm. Daarnaast heb ik vandaag een levendige droom gehad. Ik droomde dat ik een zwangerschapstest deed en ik kreeg een positieve test uit.

    Kan het zijn dat dit de eerste tekenen zijn van een eventuele zwangerschap?

    Ik kijk uit naar jullie reacties.

    Groetjes Amina
     
  2. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Alle symptomen die je omschrijft kunnen van een zwangerschap zijn, maar dat lijkt mij niet omdat je meestal pas symptomen hebt na de innesteling. Het is veel logischer dat deze symptomen horen bij toename van progesteron na je eisprong; dat geeft dezelfde kwaaltjes als zwangerschap. Ik heb anderhalf jaar de zelfde symptomen gehad die jij omschrijft zonder zwanger te zijn, puur door progesteron.

    Ik hoop dat je zwanger bent! Maar probeer je niet blind te staren op symptomen :)
     
    EvitaDedu en Leraje vinden dit leuk.
  3. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Eens met mijn medeflamingo! En je eisprong voelen is niet heel betrouwbaar. Vaak voel je de laatste groeispurt en niet het daadwerkelijke springen. Kan dus zomaar zijn dat je eisprong pas op 26 of 27 maart was en dan is het nu echt te vroeg voor zwangerschapskwaaltjes. Heb je trouwens alleen seks gehad op 20 maart of daarna ook nog?
     
    Toeteke, EvitaDedu en Flamingo1990 vinden dit leuk.
  4. Amina44

    Amina44 Lid

    7 mei 2017
    19
    2
    3
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie. Dat begrijp ik, je lichaam kan je ook heel erg verwarren. Dat wordt dan even afwachten .
     
    Flamingo1990 vindt dit leuk.
  5. Amina44

    Amina44 Lid

    7 mei 2017
    19
    2
    3
    Vrouw
    Ik heb nog wel dagen erna seks gehad. Oh, ik dacht namelijk dat als je wat steken voelt dat je het wel echt kunt voelen. Ik dacht wel dat het wat vroeg is, maar ik hoop dat ik volgende week positief kan testen
     
  6. Gabija

    Gabija Lid

    12 mrt 2019
    79
    43
    18
    Het kan een voorgevoel zijn, ik had het namelijk ook vlak na me eisprong en droomde ook dat ik een kind kreeg. Ik was ook niet helemaal in me hum... Ik dacht dat me lichaam me voor de gek hield, dus testen ik ook niet, ook door de buikkrampen die ik had mare had diezelfde maand een positieve test.
     
    Amina44 vindt dit leuk.
  7. Amina44

    Amina44 Lid

    7 mei 2017
    19
    2
    3
    Vrouw
    Dus het kan wel een teken zijn.. Wat fijn om te horen dat je zwanger bleek te zijn! Ik moet nog enkele dagen wachten.
     
    Gabija vindt dit leuk.
  8. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Alles kan. Dus heb je er niets aan ;)
     
    Flamingo1990 en Amina44 vinden dit leuk.
  9. Gabija

    Gabija Lid

    12 mrt 2019
    79
    43
    18
    Inderdaad, het is afwachten en testen.

    Duim voor je :)
     
    Amina44 vindt dit leuk.
  10. Amina44

    Amina44 Lid

    7 mei 2017
    19
    2
    3
    Vrouw
    Dankje wel dames voor jullie support.
    Even een update: ik heb een uurtje geleden gegeten en moest vrijwel meteen kokhalzen. Ben ook best misselijk op dit moment.
    Ik moet nog enkele dagen wachten voordat ik mag testen, maar ik heb een voorgevoel dat het wel raak kan zijn. Maar ik juig niet te vroeg
     
  11. Heartofhope

    Heartofhope Fanatiek lid

    14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Wil je niet ontmoedigen, maar ik lees eigenlijk alleen maar pms klachten. Die kun je vanaf je eisprong tot volgende menstruatie hebben. Ik heb iig dezelfde klachten elke keer als ik m'n eisprong gehad heb. Pms kan heel veel verschillende soorten klachten geven en het lullige is dat heel veel van die klachten op zwangerschapsymptomen kunnen kijken.
     
    Asjemenou en Amina44 vinden dit leuk.
  12. Amina44

    Amina44 Lid

    7 mei 2017
    19
    2
    3
    Vrouw
    Bedankt voor je berichtje! Het is Alleen zo dat ik deze klachten niet herken met de andere perioden. Maar ik snap begrijp je wel
     
  13. Heartofhope

    Heartofhope Fanatiek lid

    14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Oh maar dat kan prima hoor. Ik heb zelf vaak last van pms. Soms heel weinig en vaak heel veel. Kwam ook plotseling van de 1 op de andere cyclus.
     
  14. Jolicoeur

    Jolicoeur Fanatiek lid

    5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    Ts als jij denkt dat de klachten komen van een zwangerschap zou je al kunnen testen. Je klachten komen dan van hcg af en testbaar. Ik denk eerder dat de klachten van de toenemende progesteron komt. Wanneer is jou nod?
     
  15. RachK

    RachK Lid

    14 jan 2019
    47
    6
    8
    Vrouw
    Zelf had ik geen klachten voor ik testte.. vandaar mijn vermoeden dat ik mijn menstruatie gewoon zou doorkrijgen. Vrijdag positief getest en sinds maandag eerste echte klachten.. Misselijkheid, vermoedheid en slapeloosheid!

    Maar iedere lichaam is anders! Dus je voorgevoel kan zeker kloppen. Ik duim voor jou mee!
     
  16. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Helaas is misselijkheid ook niet altijd een teken. Want dat was ik iedere ronde ook na Mn eisprong ;) de keer dat ik zwanger bleek had ik juist geen last van misselijkheid. Het kan een zwangerschap zijn maar het hoeft niet.
     
  17. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik ben ook weleens tussen mn eisprong en menstruatie kotsmisselijk. Niet elke maand, maar soms. En ik kan toch echt niet zwanger zijn!

    Als je klachten door hcg komen, zou je positief moeten testen met bv predictor early. Die is volgens min het meest betrouwbaar momenteel.

    Ik denk zelf dat je last heb van progestoron. Een hormoon dat opkomt na je eisprong en allerlei kwalen geeft die lijken op een beginnende zwangerschap. Heel gemeen eigenlijk!

    Succes nog even!
     
  18. Amina44

    Amina44 Lid

    7 mei 2017
    19
    2
    3
    Vrouw
    Mijn nod is over 4 dagen. Ik wacht nog even tot aan mijn nod. Dan ga ik wel testen
     
  19. Gabija

    Gabija Lid

    12 mrt 2019
    79
    43
    18
    Een zwangerschap kan je ervaren als een nadere menstruatie.
    T kan alle kanten op, succes. Hoop t beste voor je.
     
  20. Amina44

    Amina44 Lid

    7 mei 2017
    19
    2
    3
    Vrouw
    Ik heb vandaag een test gedaan, maar die is negatief. Ik denk dan toch dat mijn rode donders weer aankomen.
     

Deel Deze Pagina