kan je zwanger worden in eerste maand van miskraam?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Tamia2020, 1 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamia2020

    Tamia2020 Lid

    1 apr 2020
    7
    0
    1
    Vrouw
    Hoi iedereen,

    Kan je binnen de eerste maand gelijk weer zwanger worden na een miskraam met curettage? Of kan dat pas na de eerste keer dat je weer ongesteld bent geworden na een miskraam?

    Ik ben benieuwd wie weet of dat kan, of dat iemand gelijk zwanger is geworden in die eerste maand.

    X
     
  2. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Volgens mij kan dat gewoon ja. En ik dacht te lezen, dat je na een miskraam juist vruchtbaarder bent de maand erna.
     
  3. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.928
    12.399
    113
    Vrouw
    Natuurlijk kan dat
     
  4. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Ja dat kan gewoon. Wel wordt er soms advies gegeven door verloskundige of gynaecoloog om een maand over te slaan.
    Soms omdat er een lange nasleep was of andere medische reden.
    Verloskundige zegt soms om het termijn vast te stellen in dien je direct weer zwanger raakt soms iets moeilijker is wacht 1 menstruatie af.
    Dit is dan meer handig voor hen, maar zoals ik bijvoorbeeld een vmk* kreeg vorig jaar tussen de 4 en 5 weken, werd dit ook gezegd met de kanttekening er weer voor te gaan als wij ons daar goed bij voelde.
     
  5. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Hangt heel af van miskraam. Ik mocht tot ik bloedde was sex niet hebben ivm infecties. Dat was dikke 3 weken. erna mag je zwanger worden maar wordt lastig ivm je weet niet waneer je ovulatie is en je cyclus. Ook hcg is nog tot 6 wk aanweizig
     
  6. Niennientje

    Niennientje Niet meer actief

    Ik ben gelijk na mijn miskraam weer zwanger geworden (wel zonder curettage) , helaas is dit ook een miskraam geworden.
    Het kan wel en ook nu na de tweede miskraam op rij mocht ik van de VK gewoon weer proberen zwanger te worden. Waren geen tegens, alleen ons eigen gevoel. Hoe dat na een curettage is weet ik niet.
     
  7. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.550
    13.128
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ja dat kan, maar hier werd er wel benadrukt om te wachten met sex hebben tot 6 weken na de mk.
     
  8. Dana

    Dana Fanatiek lid

    9 mrt 2019
    1.616
    1.007
    113
    Vrouw
    Ik denk dat het eraan ligt hoelang je zwanger was. Als hcg gehalte nog heel hoog is omdat je al een x aantal weken ver was dan zul je niet direct erachteraan een eisprong hebben(omdat je hcg dan nog heel hoog is)
    Maargoed dat ligt er weer aan hoe snel het hcg hormoon in je lijf afneemt. Bij mij duurde dit heel lang en ging niet bepaald vlot dus dat zal bij mij niet meegewerkt hebben.

    Hier heb ik nog 3,5 week gebloed na missed abortion(was 9 weken) seks als je nog bloed verliest mag sowieso niet..
    Dit was eind november en ben nog steeds niet opnieuw zwanger.. Dus dat van het extra vruchtbaar zijn was hier niet 't geval helaas
     
  9. Love2Live

    Love2Live Fanatiek lid

    18 okt 2013
    1.786
    722
    113
    Ik heb afgelopen maand een vmk gehad en heb 15 dagen erna mijn eisprong gehad. Het kan dus wel..

    Moet er wel bij zeggen dat mijn hCG dusdanig gedaald was dat mijn cyclus zich hervatte, anders had het wat langer geduurd.

    Als je er zelf klaar voor bent, zowel mentaal als fysiek, kan je een eisprong afwachten en ervoor gaan.
     
  10. Tamia2020

    Tamia2020 Lid

    1 apr 2020
    7
    0
    1
    Vrouw
    En betekent het dat het hcg dan heel laag is of helemaal weg moet zijn als de eisprong en menstruatie weer komt in die eerste periode van de miskraam?
     
  11. Na een mk van 8 wkn was ik de volgende cyclus zonder menstruatie weer zwanger.
    Ik weet nog dat mijn gynaecoloog niet heel positief reageerde toen ik belde dat ik een positieve test had.
    Want het kon ook nog rest hcg zijn.
    Maar met 37 weken was er een mooi meisje geboren!
     
  12. Kon 87

    Kon 87 Bekend lid

    28 aug 2015
    664
    663
    93
    Vrouw
    2 x na mk en 1x na buitenbaarmoederlijke zwangerschap direct weer zwanger zonder cyclus ertussen. Cyclus wel wat opgeschoven maar met ovulatietesten mijn ei gevonden.
     
  13. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ik ben de maand na mn vmk zwanger geraakt van mn oudste dochter, dus ja t kan zeker
     
  14. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Ja want zolang er hcg is zal er geen follikel rijpen dus geen eisprong.
     

Deel Deze Pagina