Kan je zwanger zijn en een miskraam hebben gehad?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door LiBoSo, 30 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LiBoSo

    LiBoSo Lid

    25 jul 2021
    46
    6
    8
    Vrouw
    Dames,
    Ik wordt helemaal gek in m'n hoofd.
    Wij willen graag een 2e kindje maar afgelopen zaterdag heb ik een miskraam gehad.
    Zo heel veel bloedverlies was er nadien niet en heb nu dezelfde symptomen als voor de miskraam.
    Iemand hier ervaring mee?
     
  2. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    Heb je nog een zwangerschapstest gedaan? Hoever was je? Hcg kan nog wel even blijven, dat je lijf mss ook van slag is.
     
  3. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.847
    3.624
    113
    Wat rot voor je!

    het kan van alles zijn,

    Je kan geen miskraam hebben gehad maar gewoon bloedverlies
    Je kan een onvolledige miskraam hebben gehad
    Je kan een miskraam hebben gehad van één van twee
    Je kan een miskraam hebben gehad, maar je HCG levels zijn nog hoog

    Hoever was je?
     
  4. Saartje33

    Saartje33 Fanatiek lid

    6 dec 2018
    3.497
    5.164
    113
    Vrouw
    Wat rot!
    Ik zou de verloskundige bellen. Misschien kunnen ze een echo maken.
     
  5. LiBoSo

    LiBoSo Lid

    25 jul 2021
    46
    6
    8
    Vrouw
    Heb geen test gedaan. Wist niet dat ik zwanger was. Normaal wordt ik rond de 25 ongesteld. Voelde me wel anders maar wilde niet te vroeg testen. Hoe lang kan het hcg nog blijven?
     
  6. LiBoSo

    LiBoSo Lid

    25 jul 2021
    46
    6
    8
    Vrouw

    Hoe weet je of een miskraam volledig is?
    Het gebeurde op het toilet, er kwam ineens iets uit me van 6cm bij 3cm ongeveer.
    Na overleg met huisarts zei hij dat is een miskraam.
    Ben nu wel helemaal in de war.
     
  7. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.847
    3.624
    113
    ja dat snap ik. Zaterdag was de 24ste, normaal wordt je rond de 25ste ongesteld? Dan denk ik dat het gewoon je menstruatie was.

    En anders doe een test, dan weet je het meteen! Negatief: dan was het je menstruatie, positief: dan zou ik met de verloskundige contact zoeken.
     
    Natasjee en Saartje33 vinden dit leuk.
  8. LiBoSo

    LiBoSo Lid

    25 jul 2021
    46
    6
    8
    Vrouw
    Het rare is dat ik nooit last heb van mijn menstruatie. Zaterdag verloor ik echt heel veel bloed op het toilet en er kwam iets groots mee. Verder niet echt bloedverlies gehad.
    Heb nu wel serieuze krampen vergelijkbaar met weeën. Heel vreemd.
     
  9. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.847
    3.624
    113
    doe een test en dan weet je het! menstruatie kan altijd een keer afwijkend zijn, kan ook dat je zwanger was en een vroege miskraam/ biochemische zwangerschap had.
     
  10. LiBoSo

    LiBoSo Lid

    25 jul 2021
    46
    6
    8
    Vrouw
    Ja denk er ook over na om te testen. Alleen kan deze dan niet vals positief zijn?
     
  11. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.847
    3.624
    113
    nee hoor. Dat zou in theorie kunnen rond je ovulatie datum, maar niet rondom je menstruatie datum.

    Het kan wel zo zijn, als hij positief is, je alsnog een miskraam hebt of krijgt gezien je buikpijn en bloedverlies.
     
  12. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.446
    4.877
    113
    Vrouw
    Kan ook zijn dat je menstruatie deze keer wat heftiger was. Vind het wel heel wat van je huisarts om dan maar te roepen dat je een miskraam heb gehad. Een test kan je alleen vertellen of je zwanger ben/was. Is hij negatief lijkt het me dat je gewoon ongesteld bent geworden
     
    Pickwickje, Krily, vrouwvan en 5 anderen vinden dit leuk.
  13. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    Ik heb eens een miskraam gehad zonder dat ik wist dat ik zwanger was. Ik bleek 8 weken te zijn en vrucht ongeveer 6 weken. Vruchtzakje hing aan tampon. Dit was ongeveer 3 cm in het rond. Ik had de bloeding ervoor een heeele lichte menstruatie waarschijnlijk innestelingsbloeding geweest die ik heb aangezien voor menstruatie. Ik vind het wel een gekke afmeting voor een miskraam
     
  14. vrouwvan

    vrouwvan Fanatiek lid

    26 dec 2015
    2.194
    1.240
    113
    Ik vind dit een hele aparte topic. Je geeft aan dat je afgelopen week een miskraam hebt gehad zonder dat je weet of je überhaupt zwanger was. Je hebt niet eens getest??
     
    zonnetje2015, Zuul en Kitty89 vinden dit leuk.
  15. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    Ik weet dat het raar is maar ik ben er zelf ook door een miskraam achter gekomen dat ik zwanger was. Het komt niet vaak voor maar onmogelijk is het niet. Al moet ik wel zeggen dat de beschrijving van TS mij ook niet doet denken aan een miskraam
     
  16. vrouwvan

    vrouwvan Fanatiek lid

    26 dec 2015
    2.194
    1.240
    113
    Ja dat kan natuurlijk, maar jij bent erachter gekomen door te testen. Ts heeft helemaal niet getest en stelt al vast dat het een miskraam is. Misschien praat ze zichzelf wat aan wat helemaal niet van toepassing is.

    @ts goed bedoelde advies, test zodat je zekerheid hebt.
     
  17. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    Ik heb ook niet getest want we waren er nog niet voor bezig. De dag na de miskraam getest en was al wit. Maar door het verloop en beschrijving van wat ik gezien heb en daarna een bacteriële vaginose door tampongebruik tijdens miskraam (daarom mag je dus geen tampons gebruiken tijdens een miskraam) heeft de huisarts en later VK gezegd 99% zeker een miskraam. Ook ik heb dit nooit durven uiten omdat ik geen positieve test heb gezien maar door een medium jaren later is bevestigd dat ik een miskraam heb gehad toen. Ook mijn vriendin die even daarvoor een miskraam had gehad gaf ook aan dat ik aan de hand van mijn beschrijving een miskraam heb gehad.

    Dus ik deel je mening dat iemand zichzelf geen miskraam aan moet praten. Maar het ontbreken van een positieve test betekent niet in alle gevallen dat er geen sprake was van een zwangerschap. Wij deden aan voor het zingen de kerk uit. Dat is een jaar goed gegaan en toen een keertje blijkbaar niet. Ik had wel ergens een vermoeden dat ik zwanger was door heeele lichte kwaaltjes maar dacht dat ik me ze inbeelde omdat ik al wel heel graag wou beginnen maar manlief nog niet. We zouden eigenlijk beginnen in april en in maart de miskraam gehad en in mijn geval dus in januari zwanger geworden
     
  18. Natasjee

    Natasjee Fanatiek lid

    13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Je kan toch niet spreken van een miskraam als je 1 dag eerder ongesteld wordt? Heel raar ook dat je huisarts dat zegt.
     
    zonnetje2015 vindt dit leuk.
  19. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.036
    3.776
    113
    Vrouw
    Als je één dag voor je nod ongesteld wordt is dit vaak geen miskraam, als het wel een miskraam is dan merk je die niet qua grootte van de stolsels, omdat het dan heel pril was. Ik verlies soms tijdens mijn menstruaties ook grote stolsels. De ene keer wel de andere keer niet.

    Hoe lang ben je al van de anticonceptie af? Dit kan ook invloed hebben op je menstruatie.

    Als je test weet je overigens gelijk of je een miskraam hebt gehad. Ik testte nog een paar weken na mijn miskraam met 12 weken positief. Met de miskraam met 5 weken testte ik ook nog een paar dagen na het bloedverlies positief.
     
  20. LiBoSo

    LiBoSo Lid

    25 jul 2021
    46
    6
    8
    Vrouw
    Test positief. En wat huisarts zei vond ik ook wel heel vreemd. Slik nu ruim 3jaar geen pil meer. Daarom vind ik het ook zo raar
     

Deel Deze Pagina