Kan vaste voeding (verborgen) reflux verergeren?

Discussie in 'Voeding' gestart door Mupje, 28 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mupje

    Mupje Actief lid

    20 mei 2019
    129
    6
    18
    Vrouw
    Met deze vraag loop ik al een paar dagen rond omdat onze (verborgen) reflux dochter het de laatste dagen steeds zwaarder lijkt te hebben.
    Ze krijgt voor de reflux al sinds dat ze 3 welen oud is Ranitidine, wat steeds wat opgehoogd wordt als ze zwaarder geworden is.
    Van de kinderarts mochten we met 4 maanden al voorzichtig gaan beginnen met hapjes, dit omdat ze dacht dat vast voedsel een positief effect zou hebben op het maagzuur en dit ook wat minder makkelijk omhoog komt dan dunne (Neocate) melk.
    Helaas ging dit al heel snel fout omdat dochter super gevoelige darmpjes heeft en zijn we gestopt tot ze 6 maanden oud was.
    Nu dus alweer een week of 3 bezig met (proef)hapjes en ze vind het gelukkig fantastisch! Wat minder fantastisch is, is dat de reflux nu echt torenhoog lijkt te worden. Continue is ze aan het spugen en lijkt vaak misselijk (was eigenlijk geen spuger) en het slapen is soms echt drama (als ze niet misselijk is slaapt ze top, is ze wel misselijk is het onwijs huilen en is ook haar bedje duidelijk kletsnat van de spuug)
    Er is geen pijl op te trekken, want ik kan haar 2 dagen exact hetzelfde geven en de ene dag gaat het super en de andere dag is het weer mega reflux.

    Ik heb ook gemerkt dat ze heel veel groente en fruit soorten (nog) niet kan hebben (zorgt voor flinke buik/darmpijn) en ook een stukje brood en zelfs rijstebloem zorgt voor buik/darmpijn.

    Waar doe ik nou verstandig aan? Want ze is er zo aan toe en wordt zo gelukkig van eten maar ik nijg om toch weer alleen flesvoeding te gaan geven..

    Over 2 weken hebben we weer een afspraak bij de kinderarts en leg ik het voor, maar ben benieuwd of er meer moeders zijn die dit herkennen van hun refluxbaby?
     
  2. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Mijn oudste en jongste hebben/hadden erge reflux. Jongste is nu 3 maanden, we overwegen vervroegd te beginnen met hapjes. Bij de oudste verergerde de reflux er niet door, ook geen krampjes. Lees verder even mee. Sterkte meis!
     
  3. wepie

    wepie Actief lid

    2 nov 2014
    216
    99
    28
    Hier hielp de vaste voeding juist tegen de reflux. Zijn er ook iets eerder mee gestart op advies van de kinderarts en ging daarna steeds iets beter.
     
  4. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Ik heb er weinig verstand van, maar zou ze niet allergisch kunnen zijn voor (meerdere) voedingssoorten?
    Ben zelf recentelijk aan het stoeien met geschikte kunstvoeding voor mijn zoon ivm waarschijnlijk kma. Zijn eerste symptoom was reflux, maar naar mijn idee is het niet persé reflux, maar het niet verdragen van de voeding. Dus komt het eruit. En nu hij aan de nutramigen zit, komt het ook niet meer omhoog (voor nu..).
    Het feit dat het er de ene keer niet uitkomt en de andere keer wil volgens mij niet meteen iets zeggen, dat is bij mijn zoon ook zo, maar hij kan toch écht iets niet verdragen, ook al blijft het soms wel binnen.
     
  5. Yelly

    Yelly Bekend lid

    26 jun 2019
    647
    575
    93
    Onze oudste heeft heel hevig reflux gehad icm kmallergie. Die is pas met ergens rond 18 maanden gaan eten (meer dan 1 hapje). Lijf kon het gewoon niet verdragen. Tot die tijd alleen kleine porties borstvoeding.
     

Deel Deze Pagina