Kappers dicht, hoe doen jullie dat?

Discussie in 'Corona forum' gestart door Elleke, 23 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.640
    2.375
    113
    Vrouw
    Hier doe ik mijn zoon, zoals het filmpje behalve de bovenkant, dat vind ik lastig... maar ja nu moet hij wel hahahhaa en anders dan is het wat korter.... Tis echt een kwestie van doen en neem de tijd!

    Mijn man doe ik altijd milimeteren, daarvoor hoeft hij niet voor naar de kapper en mijn dochter gaat 1x per half jaar en is net geweest.
    Voor mezelf vind ik het wel een dingetje aangezien ik een bobline heb met een sterke kruin... pffff
    Ik had er voor mezelf nog niet over nagedacht.. oeps.
     
  2. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Goed idee! Welke tondeuse heb je besteld en heb je het inmiddels geprobeerd? Ik denk dat mijn zoon zich wel over laat halen :roflmao:.
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  3. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.958
    6.076
    113
    Happyland
    Mijn dochter heeft superdik en lang haar, dat is onverwoestbaar. Die heeft voorlopig nog geen knipbeurt nodig.
    Mijn man heeft niet zoveel haar meer, die doet het al heel lang zelf met de tondeuse.
    En ik heb hem gebombardeerd tot huiskapper, vorige week heeft hij mijn uitgroei bijgewerkt en dat ging verbazingwekkend goed.:roflmao:
    Knippen lukt helaas niet, maar ik heb lang haar dus geen ramp.
     
  4. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.807
    32.714
    113
    Ik heb een wahl color besteld, komt als het goed is morgen binnen, maar dus nog niet geprobeerd.
     
    Linda86 vindt dit leuk.
  5. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.958
    6.076
    113
    Happyland
    FB_IMG_1585056655083.jpg

    Hahaha :roflmao: cool man
     
    Lisette89, NiVa0230, Amarens en 11 anderen vinden dit leuk.
  6. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.455
    3.799
    113
    Ik knip mijn zoon altijd al zelf. Iedere kapsalon waar we tot nu toe zijn geweest maakt er iets van wat me totaal niet zint + ik betaal zelfs voor een kind 20 euro of meer voor die paar plukjes. Materiaal van de honden komt goed van pas. (En ja dat maak ik uiteraard goed schoon)
    Mijn eigen haar knip ik ook, altijd in een schuine bob, maar dan net boven de schouders. Paar keer via youtube gekeken en gewoon de schaar erin gezet.

    Vanmiddag komt mijn broertje nu ook om bij te punten. Kan bijna zelf kapster worden xD
     
  7. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Ik ben kapster in een verzorgingshuis tehuis. Dus ik mag echt voorlopig niet meer werken. Helaas. Ik mis de mensen wel hoor. Vind het zo sneu. Dat uurtje in de week naar de kapper is echt een uitje voor ze. En ik heb heel veel mensen die zo even een praatje komen maken. En er zijn heel veel mensen bij wie alleen ik het haar nog fatsoenlijk kan wassen. Dus dat wordt nog heel lastig voor de al zeer drukke zusters en broeders.
    Mijn man dochters en zoons lopen er wel spik en span bij de komende tijd:cool:.
    Ik wil best tips geven, als er specifieke vragen zijn. Bericht me maar. Ik heb best wat trucs in huis.
     
    Marsepein vindt dit leuk.
  8. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik heb bij N de tondeuse gebruikt.
    We hadden een afspraak staan maar hij ging gisteren dicht dus afspraak geannuleerd.
    C en ik wachten tot die weer open gaat.

    mijn vriend heeft alopecia areata.
    Heeft inmiddels 12 kale plekken op zijn hoofd dus we gebruiken bij hem altijd de tondeuse.
     
  9. lidu1

    lidu1 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Hier de haren van zoon ook zelf gedaan. Ik heb de philips Family Clipper van de action a 14,99.
    De knipbeurt er alweer uit naar 1 keer gebruiken, normaal kost ook hij 17,50.

    Voor deze keer alles op 1 stand gedaan om te kijken of het apparaat een beetje werkt en hij valt me echt niet tegen.
     
  10. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.801
    14.143
    113
    Gewoon een fout feest van maken. Bloemetjes jurk, kaplaarzen...en alle 3 de bezoekers ook in foute kleding
     
    Zara75 en Novi vinden dit leuk.
  11. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.801
    14.143
    113
    Man heeft hier bovenop geknipt en de rest opgeschoren in verschillende standen. Hij moet hoog nodig, zou zaterdag gaan...helaas...dat wordt een nieuwe uitdaging voor mij.

    Lijkt een beetje op deze afbeelding maar dan minder overdreven lok bovenop (scheiding in t midden doorgaans)en wat korter en de zijkanten en achterkant in verschillende standen opgeschoren. Als iemand tips heeft hoor ik t graag.

    Ik was van plan gewoon een lijn te markeren, dat op te scheren. Eerst langste stand en dan steeds korter. Idem naar de andere kant. Afwerking even daargelaten. Dan vervolgens bovenop met de schaar en een kam korter wieken en verschillende lijnen pakken (neus naar achterhoofd) en daarna oor naar oor zodat t een beetje fatsoenlijk overloopt. Hij heeft geen gekke kruin.

    Dochter moet dr pony nog gedaan worden maar dat doe ik wel vaker. Gewoon niet te kort beginnen en rekening houden dat t hoger uitvalt als t droog is. Bijknippen kan altijd, bijplakken wordt lastig.

    Goede schaar heb ik, ik heb helemaal nog geen tondeuse dus ik houd me aanbevolen voor een fatsoenlijke (max prijs range +-60) zodat ik mn man kan doen.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  12. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    #72 Lafelife, 25 mrt 2020
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2020
    Als je een goede kappert
    een wahl tondeuse is een hele sterke kappers tondeuse. En zonder poespas. Met fijne opzetstukken. zorg dat je de snijbladen goed vet houdt welke tondeuse ook.

    En een tip is koop een goede coupe schaar, of effileer schaar om de overgang te knippen (uitdunnen) tussen zij en bovenkant. Als je geen kapper bent lukt je dit niet met alleen opzetstukken of een schaar. Je blijft een randje zien tussen kort en lang. Met een coupschaar kan je ook prima de bovenkant bijwerken door de punten iets vaker in te knippen, dan krijg je minder hakkels. En voor de nek, zet nooit de onderkant recht af met een tondeuse. Zo lelijk. Dit doe je met de tondeuse zonder opzetstuk maar op de twee millimeter stand. Echte nekharen uitlopers naar de rug maak je glad met een scherp scheermesje. Ga nooit de haar grens in. En denk eraan met een spiegel voor je te werken zodat je ziet wat je doet. Hou een herenkapsel vierkant. Dames knip je “rond”.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  13. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.807
    32.714
    113
    Nou man en zoons zijn geknipt! Wil niet zeggen dat het er perfect uit ziet, maar kan er best mee door voor een eerste keer vind ik zelf. En zelf zijn ze ook tevreden, dat is het belangrijkste.
    Dat lokje achter heeft hij ook altijd als een kapper het knipt.

    Bekijk bijlage 646008 Bekijk bijlage 646009
     
    Kolibrie2, Nellie4, NiVa0230 en 4 anderen vinden dit leuk.
  14. suikerfee

    suikerfee Fanatiek lid

    13 jan 2010
    1.694
    361
    83
    In het ergste geval de tondeuse er over, groeit wel weer aan. Dochter en ik kunnen wel een tijdje zonder knipbeurt, we zijn net voor de uitbraak nog geknipt.
     
  15. Moppiemuis

    Moppiemuis Fanatiek lid

    6 okt 2014
    1.996
    231
    63
    Ergens in het midden
    Ik heb zelf een tondeuse korte buzzcut, lekker makkelijk nu, kapje 4,5mm en bzzzzzzz
    Man word uitdaging, dochters hoeven voorlopig niet behalve de sidecuts van mijn 6 jarige maar die doe ik zelf.
     
  16. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Hier hadden ze een week geleden al heen gemoeten, maar door gesnotter en niezen niet gegaan. Nu zijn ze aan het eind van deze 2 weken denk ik volwaardige holbewoners. Dan maar....
    Ik had bedacht mijn haar in een lange Bob te laten knippen en een stuk lichter te verven, maar dat stel ik nu maar uit tot eind april ofzo.

    Heel misschien dat mijn vriend zelf nog een poging gaat doen bij de jongens, maar dat heb ik liever eigenlijk niet.
     
  17. Koffiehert

    7 mrt 2020
    41
    38
    18
    Vrouw
    Mijn man is pas geweest.
    Ik zou een afspraak maken voor mijn verjaardag. Helaas zijn ze dicht.
    Geeft niet, de laatste keer dat ik bij de kapper was, was in november 2018....
    En dochter laat het groeien, ze is 5 .
     
  18. zon1980

    zon1980 Bekend lid

    16 dec 2007
    915
    174
    43
    Gelukkig waren zowel ik als mijn man nét geweest. Dochters maakt niet zoveel uit, die hebben allebei recht halflang haar nu. De jongste kan ik zelf ook prima de puntjes bijknippen. De oudste laat t maar lekker ff groeien, die heeft zo´n prachtige bos glanzend haar dat nooit dooie puntjes lijkt te krijgen
     
  19. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Vtgm?
     
  20. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Voor toediening gereed maken, zoals ab optrekken in nacl of propofol in spuiten optrekken voor op de pomp. Dat doen we nu heel veel om ic/long verpleegkundigen te ontlasten. Dan sta je met 2 of 3 man op 1m2 in een laf kast te werken.
     

Deel Deze Pagina