Gewoon nieuwsgierig.. hoeveel betalen jullie voor de kapper van jullie kinderen? Hier betaal ik voor mijn zoons 12+ met kort haar (niets bijzonders, zijkanten met tondeuse en bovenop knippen) inmiddels 33 euro per keer en dat vind ik best fors. Ze moeten toch om de 6-8 weken.
Dat is idd een flink bedrag. Ikzelf betaal bij mijn kapper 21,- Mijn kinderen knip ik zelf, ik heb dus ook geen idee wat ik voor hen zou moeten betalen. Je zou eens rond kunnen kijken of er in de buurt een andere kapper goedkoper is. Mijn kapster heeft haar kapsalon aan huis en heeft dus geen kosten voor huur ed. Als je bijv een kapper aan huis kunt vinden kan het goed zijn dat je goedkoper uit kunt zijn.
Zit er toevallig een kappersopleiding in de buurt? Mijn man is lid van een facebookgroep waar regelmatig modellen worden gevraagd en wordt dan gratis geknipt. Dit is vanaf 12 jaar. Mijn zoontje doe ik zelf, grootste deel met de tondeuse (zo'n 2 cm lang) en bovenop doe ik zelf met de schaar. Hij is 2x naar de kapper geweest, (2019 zoiets) en was toen zo'n €20 kwijt per keer. Vlak daarna zag ik een tondeuse voor €18, dus dat een keer uitgeprobeerd (groeit bij hem snel) en zag er prima uit.
Hier vind je prijzen tussen de 25 en de 35 euro - en natuurlijk veel hoger.. maar de meeste toch wel rond de 30... Maar hier in de omgeving vind je ook echt wel prima kappers die prijzen hebben rond de 25 euro.. Barbershops, of herenkappers...
Ik ga met zoon regelmatig naar brainwash. Daar betaal je door de weeks 22,50 voor jongens tot 11 jaar, dat vind ik nog te doen. Deed hem ook vaak zelf met de tondeuse, overweeg om dat wel weer te gaan doen, ook al vind hij het niet fijn. Ben het met je eens dat het best prijzig is.
Man gaat altijd met de jongens naar een kapster die bij haar thuis een salon heeft. Volgens mij betaalt hij 20 euro p.p. ze gaan elke 6 weken, met 2 personen. Dus de jongens om beurten. Soms duurt 12 weken te lang, dan neem ik jongste zoon mee naar 'mijn' kapper daar betaal ik 24 euro voor hem. Zelf ben ik elke 3 maanden 80 euro kwijt. Knippen, speciale shampoo en gel. De dochters gaan bijna nooit. Oudste dochter knip ik vaak de puntjes even. Jongste dochter gaat 2 keer per jaar (die heeft krullen, daar durf ik niet aan te zitten ) 20 euro per keer.
Hier 2 meiden met lang haar, gaan naar verschillende kappers. De ene naar een krullen Kapper, betaalt ze 25 euro, de ander naar een gewone kapper, kost 23 euro. Maakt elkaar niet veel dus en ze gaan hooguit 3x per jaar. Zou dus eens rond gaan kijken of je niet ergens goedkoper terecht kan!
Oudste laat eens per 2 maanden haar pony knippen voor een tientje en 1 a 2 x per jaar helemaal, dat is volwassentarief van 27.50 Jongste zijn haar groeit snel, durf het nu ook niet meer zelf te doen, ziet er toch niet netjes uit dan. Hij moet 6x per jaar ongeveer voor 22 euro (kindertarief). Jongens zijn wat dat betreft duurder helaas.
Ik heb een kapper aan huis en betaal voor de jongens €12 en voor dochter en mezelf €14. Echt heel fijn! Prijzen bij de kapper schieten echt de pan uit, is toch niet te doen voor een gezin? En hoelang zijn ze bezig? 20min?
Wij betalen € 15,-, kapper hanteert tot 9 jaar € 15,- van 10-16 jaar € 18,50 en vanaf 17 jaar € 21,50.
€30 voor mijn zoon die om die 4 a 5 weken moet omdat zijn haar zo snel groeit. Vorige week was hij na 15 minuten alweer thuis. Mijn dochter knip ik zelf zo'n 3 keer per jaar.
Hier betaal ik 26,- per kind, ongeveer 1x per 9 a 10 weken. Dan worden ze wel geknipt, dus niet met de tondeuse. Zijn ook een half uurtje per kind wel bezig. Goedkoop vind ik het zeker niet, maar ben daar wel tevreden. Ik zou eens gaan rondkijken wat er nog meer aan kappers zit als je jullie prijs echt te hoog vindt. De meesten hier, zoals ik lees, betalen gemiddeld echt minder. Meestal zijn barbiers best goed geprijsd, wellicht een optie?
Mijn jongens gaan naar zo'n Turkse barbier, die schieten hier in de buurt als paddenstoelen uit de grond. Ik geloof dat het iets van 20-25 euro kost. De jongste hoeft maar eens per 3 maanden of zo, die heeft niet zulk snelgroeiend haar. De oudste twee wilden op een gegeven moment elke maand wel. Dat vond ik echt overdreven. Dus die heb ik toen kappersgeld gegeven, een maandelijks bedrag van € 12,50 dat er destijds op neerkwam dat ik ongeveer eens per 6-7 weken voor ze betaalde. Als ze dan vaker wilden, dan moesten ze dat zelf maar betalen. Dat werkt best goed.
Ik ben ooit mijn man gaan knippen. Dat haar heeft iets van krul dus kun je ook niet snel fout doen. Dus daar jaren op kunnen oefenen. Sinds zoon klein is knip ik hem zelf. Inmiddels 10 en moet wel echt elke 5 weken.
Hier zit een buitenlandse man met een barbershop in de buurt die tot 18 jaar voor 13 Euro knipt, geen geld. Hij is alleen een beetje moeilijk te verstaan en het resultaat is soms wisselend, dus inmiddels is mijn zoon weer terug naar zijn oude kapper. Andere kappers zijn hier allemaal rond de 30 Euro. Mijn zoon gaat zo'n 4 x per jaar en dochter 3 x.
Bij de kapper moest ik voor m’n jongens inderdaad 30 euro per kind betalen ofzo. Maar nu hebben we een Barber gevonden en die is 19,50 per kind. Scheelt weer… ik probeer het wel altijd te rekken naar 6-8 weken Mijn dochter heeft lang haar en die is 1x geweest. Nou ik zag amper verschil en was ook 25 euro dus dat laat ik voorlopig even. Ze is 3.
Hier 10e als ik m meeneem met mezelf of met man. Anders geloof ik 18e. Wel onder de 12 jaar nog en kapster is een kennis. Even afhankelijk van het kapsel en je eigen handigheid kun je flink besparen door na 5-6 weken de zijkanten en bij de oren zelf even te doen met een tondeuse. Als de bovenkant bij de kapper aan de kortere kant wordt geknipt kan zoon er prima 12 weken mee vooruit. Heb t mezelf geleerd in coronatijd en doe het nu nog, gewoon omdat het vaak handiger is ivm schooltijden en drukke weekenden.
Barber is 17euro. Kapper 30 + De barber bij ons in de buurt is goed voor korte en strakke kapsels zoals bij onze middelste. Onze oudste en jongste zijn alles behalve strak en kort geknipt.