Mijn moeder kwam net thuis en haar kat van 17 lag dood in de gang met bloed uit zijn bekje Wat moeten we nu doen? Ik heb al gekeken of we de dierenambulance konden bellen maar die zijn niet bereikbaar, behalve voor spoedgevallen... Anyone knows what to do? En hoe de kat eventueel gestorven kan zijn? Bedankt alvast!!!
ach gossie sterkte met het verlies en de kat ( ook voor je moeder natuurlijk) heb je geen kaartje van de vaste dierenarts ? daar staat ook een spoednummer op zodat ze ook in het weekend bereikbaar zijn
Je kan eventueel de dierenarts bellen. Hier kan je je dier daar dan achterlaten en hij/zij weet dan misschien ook wel wat er gebeurt kan zijn. Heel veel sterkte.
Dit is toch een spoedgeval ook al is het beestie al dood of zie ik het verkeerd ? zou ze gewoon bellen, of anders kijken of je de DA nog kan bellen .. Wel zielig hoor
Ik zou tot morgen wachten en 's ochtends meteen de dierenarts bellen. Via de dierenarts kan je de kat laten cremeren. Als je de kat individueel laat cremeren betaal je ervoor en anders gaat het met meerdere dieren ineen. Hier heeft de dierenarts alles voor ons geregeld. Ik geloof dat wij 50 euro kwijt waren voor de crematie. Wij hebben het apart laten doen.
Wij hebben ook in het weekend gebeld en we zijn toen naar de dienstdoende dierenarts gereden. Het enige wat deze man heeft gedaan was naar het hartje luisteren en het beest dood verklaard. Kosten 100 euro (weekendtarief). Vandaar dat ik dit niet meer zo snel zou doen. Dat het beestje dood was, was hier wel duidelijk.
Jah dat is ook waar. Weekendtarief. Nou jah, zou kunnen bellen en vragen of er kosten aan verbonden zijn...
dat is idd niet normaal zoveel geld, vind de DA altijd wel duur hoor maar goed, ik zou persoonlijk niet met dat beessie nog in huis willen zitten ...
dat is niet zo duur. Dacht dat het heel duur zou zijn. wil het wel doen als onze katten overlijden. Ik zou de dierenarts even bellen. Vandaag of morgen. sneu zeg!
Ik heb net de dierenarts gebeld en die adviseerden toch de dierenambulance te bellen. Die komen zo en regelen dan de hele boel rond de crematie... Hij ligt in zijn mandje met bloemetjes. Mijn moeder en haar vriend nemen nu afscheid
Dit was de goedkoopste variant inc. de kat laten ophalen bij de dierenarts en het as weer laten bezorgen. Het kan veel duurder als je een mooie urn wilt (hier was het een plastic bakje) en als je muziek wilt laten draaien. TS veel sterkte voor jou, je mams en je vriend!
De vervangende dierenarts was zo gevoelloze eikel dat ik ons beestje daar niet wilde achterlaten en wilde wachten tot we de volgende dag naar onze eigen fijne dierenarts konden
Ik zelf zou hem gewoon begraven op een mooi plekkie in de tuin...denk dat het namelijk gewoon ouderdom is geweest.
Agossie..sterkte ermee! Mijn kat lag jaren geleden ook ineens dood voor m'n kamer thuis. Die was 18. Tja, op die leeftijd kunnen ze natuurlijk makkelijk een hartstilstand of een beroerte krijgen. Hij heeft een mooie leeftijd bereikt hoor! Je kan morgen je DA bellen en hem dan daar brengen of even overleggen als je wil. Wij hebben zelf onze kat gewoon begraven toen in de tuin van m'n ouders.
Mijn moeder heeft geen tuin. De dierenambulance is net gekomen. Mijn moeder wilt hem laten cremeren dus daar zijn afspraken over gemaakt. Hij is gestorven aan een hartstilstand... Thx for the answers...