Kat gaat elk moment bevallen

Discussie in 'De lounge' gestart door bozoe, 6 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    #1 bozoe, 6 jun 2021
    Laatst bewerkt: 6 jun 2021
    Waar te beginnen.. want dit is nogal een verhaal:roflmao:

    Wij hebben twee katten. Een Britse Langhaar kater van bijna twee en een Noorse Boskat poes van 10 maanden. De kater is gecastreerd. Beide katten verblijven binnen of in onze overdekte ren in de tuin.

    Halverwege maart hadden wij een grijze kat rondom ons huis lopen. Ik had al het vermoeden dat onze Kitty voor het eerst krols zou worden en de obsessie van die grijze kat bevestigde dat.

    Gelukkig kon de kater niet bij Kitty in de buurt komen wat een nestje van een HTK is totaal niet wat wij wilden en al helemaal niet op deze leeftijd.

    Op een nacht (29 maart) hoorde ik een hoop gemiauw en gekrijs. Ik naar beneden gerend en daar zat hij in onze bijkeuken met Kitty compleet verschrikt om zich heen kijkend. Hij had een bitumendakplaat kapot gebeten(!!) om in de overkapping te kunnen komen. Direct weggejaagd uiteraard en het gat gemaakt.

    Hij bleef rondom ons huis hangen en zat non-stop ook 's nachts voor het hek te kijken naar Kitty. Op 8 april waren we bezig met de verbouwing van onze badkamer en is het Kitty gelukt om te ontsnappen. We hebben de hele avond lopen zoeken en roepen en om elf uur kwam ze eindelijk terug met uiteraard onze grijze vriend achter zich aan. Ik heb geïnformeerd in de buurt of iemand wist van wie de kater was maar niemand wist het. Hij veroorzaakte bij anderen ook veel overlast (sproeien en andere katten aanvallen). Ik heb de dierenbescherming gebeld op 12 april en die hebben hem meegenomen. Hij bleek uiteindelijk twee huizen verderop te wonen bij de buurman die bij hoog en laag beweerde dat het niet zijn kat was:rolleyes:

    De kater is nu gecastreerd en sindsdien hebben we gelukkig geen overlast meer van hem gehad. Maar op 17 mei bleek bij controle van de dierenarts dat Kitty inderdaad zwanger is. Zoals het nu lijkt van 3 a 4 kittens.

    Ik ben al sinds ik het weet mij overal over aan het inlezen en heb vanalles in huis gehaald om dit goed te doen.

    Wij zijn anderhalve week geleden nog bij de dierenarts geweest en die vermoedde toen dat het elk moment kon gebeuren. Ik denk zelf ergens komende week aangezien ik vermoed dat de dekking pas op die bewuste 8 april is geweest.

    Ze slaapt de laatste dagen erg veel en je merkt dat ze het zwaarder heeft met haar buik. Ze zoekt nog geen plekjes. Afentoe inspecteert ze de kraamkamer maar na 2 minuten ligt ze gewoon weer languit op haar vertrouwde plekje op de bank.

    Misschien vinden jullie het leuk om mee te lezen? Ik vind het best spannend allemaal.

    Foto van Kitty en de vader van de kittens

    Screenshot_20210526-161223_Facebook.jpg

    Ps: bij dekking op 8 april zitten we nu op dag 59. Een zwangerschap duurt ongeveer 63/65 dagen.
     
    Vitamientjuh, Mimus, Krily en 6 anderen vinden dit leuk.
  2. Glitterhartje

    Glitterhartje Fanatiek lid

    30 jan 2021
    2.125
    1.795
    113
    Jeetje helemaal een dakplaat kapot gebeten :eek:
    Hopelijk mag de bevalling voorspoedig verlopen, wel raar trouwens dat de buurman ontkent dat het zijn kater was.. het is nou eenmaal gebeurd en dat er bij jullie en bij andere overlast is geweest is natuurlijk niet prettig maar om dan te verzwijgen dat het jou kat is vindt ik maar een beetje apart, :o:

    Gelukkig is het best een mooie kater
     
    bozoe vindt dit leuk.
  3. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.400
    1.789
    113
    Succes met de naderende bevalling. Ik lees mee.

    Enne wat een reactie van die buurman zeg....
     
    bozoe vindt dit leuk.
  4. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Ja dat was wel nogal apart. Ik vroeg of zij sindskort een grijze kat hadden, dat bevestigde hij. Ik vroeg of hij even mee kon lopen om te kijken of dit hem was. Hij stond naast de kat en zei nee hoor die van ons ziet er anders uit. Dus ook aangegeven dat ik dan de dierenbescherming zou gaan bellen.

    De volgende ochtend toen de buurvrouw het oproepje op de pagina van het asiel zag bleek dus dat het wel degelijk hun kat was..
     
  5. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.911
    1.188
    113
    Nederland
    Jeetje wat een verhaal.
    Wij hebben een soort gelijk verhaal alleen bleek de “zwerf” kat een poes te zijn die zich wel prettig voelde om onder onze overkapping te bevallen.
    Wij hebben het in de gaten gehouden, maar verder niets hoeven doen. Uit eindelijk 4 kittens geboren en zoo schattig! De volgende dag hebben we de dierenambulance gebeld en die heeft mama en dr baby’s opgehaald.
     
    bozoe vindt dit leuk.
  6. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.946
    12.419
    113
    Vrouw
    Leuk om te volgen, gelukkig idd wel knappe kater maar snap dat niet je voorkeur heeft. Wel een doorzetter die kater zeg!
     
    bozoe vindt dit leuk.
  7. Emotions

    Emotions Fanatiek lid

    5 jan 2019
    1.981
    2.237
    113
    Vrouw
    Daar gaan mooie kiendjes van komen zeg! Kuddo's voor die kater om bij Kitty te geraken. De aanhouder wint.:rolleyes:

    Dit is natuurlijk niet wat je wou, maar je kan er nu maar het beste van maken, niet? Hopelijk kun je ze gemakkelijk kwijtgeraken, maar dit moeten gewoon hele lieve pluizenbeestjes zijn met zo'n ouders.
     
    bozoe vindt dit leuk.
  8. Wauw!
    Er komen vast mooie kittens van!

    Heel veel succes!
     
    bozoe vindt dit leuk.
  9. YaelStone

    YaelStone Fanatiek lid

    5 aug 2019
    2.286
    4.154
    113
    Oh ik ben heel benieuwd hoe de kittens er uit zien! Houd je ons up to date met foto’s?
     
    bozoe vindt dit leuk.
  10. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Oh wat sneu! Is ze uiteindelijk wel bij een baasje terechtgekomen?
     
  11. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Oh wauw! Wat een prachtige dame. Zo spannend. Lees mee..
    Hebben ze al een eventuele thuis voor over een paar maandjes?
     
    bozoe vindt dit leuk.
  12. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Ja we maken er nu maar het beste van. Ik hoop vooral dat Kitty er zonder problemen vanaf komt omdat ze zelf ook nog niet volgroeid is.

    De kittens zijn voor zover mogelijk al voorzien van een nieuw huisje inderdaad. Ze blijven binnen de familie. Ik ben niet zo van de dieren op Marktplaats plaatsen:oops:
    Het wordt in ieder geval lekker druk de komende 15 weken. En daarna kan ik fijn beginnen aan mijn eigen bevallingsvoorbereidingen hahaha
     
    Vitamientjuh, Mimus, owly en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Trouwens, wat een mooie katten allebei. Maar ik vind de reactie van je buurman wel erg raar hoor.
     
    bozoe vindt dit leuk.
  14. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Ja zeker:)
     
    YaelStone vindt dit leuk.
  15. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Het wordt nog aparter. De buurvrouw vroeg zich zelfs af of ik niet toevallig de verkeerde kat mee had gegeven aan de dierenbescherming omdat haar man bleef volhouden dat de kat die ik hem had laten zien niet hun kat was. Alsof ik 10 grijze katten op voorraad heb hier:rolleyes:
     
    chrystel73, Paardenbloem, Nellie4 en 8 anderen vinden dit leuk.
  16. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Onze Muis en Kitty op hun favoriete plek:D
    20210606_110346.jpg

    En dit is hoe ze haar dagen nu doorbrengt #jaloers
    20210606_110246.jpg
     
    Vitamientjuh, Mim89, Mimus en 6 anderen vinden dit leuk.
  17. JUVE

    JUVE Actief lid

    12 mrt 2019
    441
    231
    43
    Vrouw
    Spannend allemaal.
    Leuk dat de kittens in de bekende kring blijven.
    En moet zeggen vind het ook best een knappe kater:) komen vast mooie kittens van.
     
    bozoe vindt dit leuk.
  18. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Oh wat een verhaal zeg! Hopelijk gaat alles goed met de bevalling en kun je straks lekker genieten van de kleine poesjes, kittens zijn echt zo leuk!

    Ik ga vanmiddag kijken naar onze (hopelijk) nieuwe aanwinst! Ze is nu 4 weken, een Maine Coon. Er komt nog een kleintje bij.

    IMG-20210604-WA0015.jpg
     
    bloemetje1, Nellie4, aicirtap en 12 anderen vinden dit leuk.
  19. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Oooo wat een schatje. Zo leuk die kleine pluizenbolletjes
     
    Majo1983 vindt dit leuk.
  20. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.281
    7.839
    113
    Gelderland
    Ahhh wat een mooie poes en ook een mooie kater. Fijn dat ze allemaal al een plekje hebben. Ik volg :)
     
    bozoe vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina