Kat ligt constant op mijn buik

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door PieterKonijn, 5 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PieterKonijn

    PieterKonijn Fanatiek lid

    24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Hoihoi,

    Ik ben vandaag pas 4DPO, en héél hard mijn best aan het doen om er niet teveel mee bezig te zijn, en niet overal iets in te zien. Het is ten slotte echt nog veel te vroeg. :rolleyes:

    Nu kan ik al mijn kwaaltjes redelijk goed wegredeneren, maar er is wel iets wat mijn vriend en ik allebei nogal apart vinden, en waar we niet echt omheen kunnen. Ik was benieuwd of iemand dit herkent!

    Wij hebben een kater met een nogal zelfstandig karakter. Een beetje ijdel, doet graag zijn eigen ding. Hij is heel lief, maar niet echt een knuffelig type. Als hij er zin in heeft komt hij wel eens bij het voeteneind zitten, soms bij je hoofd. Maar meestal zit hij aan de andere kant van de kamer naar buiten te staren.

    Mijn ovulatie was op 1 mei (ovulatietest + Fertility Friend), en sindsdien ligt meneer iedere ochtend op mijn buik. 's Avonds ook trouwens, als hij van mij de kans krijgt. Dit gaat nu dus al 5 dagen zo. Ik moet hem er uiteindelijk af schuiven, want het liefst ligt hij urenlang zo.

    Dit valt ons echt op, het is zo "out of character" voor hem! Herkent iemand dit gedrag?
    Is dit gewoon toeval en zie ik spoken? o_O

    En mocht er inderdaad een klein klompje cellen onderweg zijn... dan kan zijn gewicht geen kwaad toch? Hij is 4 kilo ongeveer.
     
  2. Kaaskoekje

    Kaaskoekje Actief lid

    26 apr 2019
    169
    176
    43
    Vrouw
    Ik had het met mijn vorige zwangerschappen ook; maar dan met onze hond. Die liep mij ineens constant achterna en ging inderdaad op schoot/buik kruipen zodra ik zat.

    Spannend zeg, wanneer ga je testen?
     
    PieterKonijn vindt dit leuk.
  3. Emotions

    Emotions Fanatiek lid

    5 jan 2019
    1.981
    2.237
    113
    Vrouw
    Heel spannend. Bij 5-7 dagen DPO ging onze hond ook voor het eerst met haar hoofd op mijn onderbuik liggen en zo wist ik eigenlijk al dat ik zwanger was. Wat dus ook bleek. Nu doet ze het niet meer zoveel.

    Heel spannend inderdaad!! Ik ben ook benieuwd.
     
    PieterKonijn vindt dit leuk.
  4. PieterKonijn

    PieterKonijn Fanatiek lid

    24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Ohh echt Kaaskoekje? Nou dat maakt het wel extra spannend zeg. :D Was het bij jou ook al zo ruim voor je NOD?

    Ik heb een LF van 12/13 dagen, dus ik twijfel nog een beetje. Ik denk dat ik misschien een testje waag met 9DPO, maar ik twijfel nog. Misschien is dat gewoon echt te vroeg?

    Haha jeetje, nog ééntje die dit herkent dus. En dus ook al echt ruim voor je NOD Emotions! Oei, ik kan nog niet eens een innesteling gehad hebben, maar ik voel mezelf al enthousiaster worden. Hopelijk geen vals alarm. ;) Wanneer had jij een positieve test?
     
  5. Emotions

    Emotions Fanatiek lid

    5 jan 2019
    1.981
    2.237
    113
    Vrouw
    Rond 11 dagen na eisprong. Ik wil je zeker geen valse hoop geven want er kan nog zoveel misgaan met het delen van de cellen enzo. Maar een mens mag toch een beetje hoop hebben, niet? Ik voelde rond 5 dagen na eisprong al krampen in buik en iets zei mij dat het raak was. Was ook eerste poging dus had nog geen ervaring ermee. Je lichaam kan je ook goed voor de gek houden hoor. Vrienden waarbij het niet raak was die voelden precies hetzelfde. Het blijft onzeker tot die eerste positieve test. En dan nog.

    Ik zie ook dat het je eerste poging is. Dat is zowieso al enorm spannend en elke kramp is nieuw hé? ;)
     
  6. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Mijn overleden kater die lag na inseminatie ook elke dag op mn buik (was ook echt geen knuffelkat, eerder beetje vals, was een herplaatser)
    Dit deed ie elke keer, helaas geen zwangerschap, toen ik wel zwanger was (kat was al niet meer) ging de hond heel raar doen, heel de tijd bij me zitten op schoot willen (is een golden retriever) op de bank springen om bij me te liggen( hij weet dat ie niet op de bank mag komen) nu ben ik de gene die met m moet lopen anders gaat ie niet mee:roflmao: dan gaat 37 kilo vol in de ankers:roflmao:

    Ik hoop dat t positief uitpakt voor je!:D
     
  7. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.006
    17.029
    113
    Vrouw
    Ik geloof niet dat een kat kan ruiken dat je zwanger bent
     
  8. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Hij kan dat best aanvoelen :)
    De hond van een collega liep ineens constant om mij heen en bleef maar blaffen tegen me.
    Niemand die het begreep behalve ik :roflmao:
     
  9. Waxinelichtjes

    Waxinelichtjes Fanatiek lid

    22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Ik geloof niet dat je de kat kunt gebruiken als soort van zwangerschapstest vervanging ;):p
    Maar onze katten liepen als een beer op zoek naar honing achter mij aan. Nu inmiddels niet meer en heb ik niet het idee dat ze enig idee hebben vd situatie. :)
    Ik duim voor je, zou wel erg leuk zijn natuurlijk!
     
    PieterKonijn vindt dit leuk.
  10. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Mijn kat ligt sinds ik zwanger ben, zodra ik ook maar enigszins horizontale oppervlakte met mijn lichaam heb, bovenop mij. Hij spint ook de hele tijd op mijn buik en begint dan te kneden. Dit gekke gedrag liet hij al voordat ik een positieve test had zien, ongeveer vanaf 3/4 dpo ;) dus wie weet!
     
    PieterKonijn vindt dit leuk.
  11. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Heel eerlijk? Mijn kat (de zelfstandige van de 2) ligt ook ineens weleens op mijn buik. Maar kan toch echt niet zwanger zijn.

    Een dier kan een hoop aanvoelen, maar blijf wel met beide benen op de grond meid.

    Succes met wachten!
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  12. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Ik denk dat het eerder te maken heeft met feromonen. Dat je na je eisprong anders ruikt of rondom de vruchtbare dagen. Mijn kat is dan namelijk ook niet bij mij weg te slaan.
     
    PieterKonijn, Sado en nizzie86 vinden dit leuk.
  13. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Klopt idd :)
     
    JosjeM vindt dit leuk.
  14. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.024
    25.493
    113
    Wat @JosjeM zegt idd. Tijdens je ovulatie ga je anders ruiken , mannen ruiken dit onbewust ook. Ik kan me voorstellen dat dieren dit ook kunnen ruiken en dat sommige er soms op reageren.

    Verder denk ik ook dat het vooral wensdenken is, sorry. Een huisdier is geen zwangerschapstest.
     
    JosjeM en Sado vinden dit leuk.
  15. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    Mijn kat ook! Woonde bijna op mijn buik... wanneer hij de kans had lag hij er. Vooral de eerste weken in mijn zwangerschap!
     
    PieterKonijn vindt dit leuk.
  16. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.906
    15.346
    113
    Ja, dit...
    Mijn katten liggen soms ook een aantal dagen heel klef bij me om dan wekenlang weer zelf te willen liggen. Dat zegt echt niks.
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  17. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.602
    15.069
    113
    Nabij Utrecht
    Als je gisteren 4 dpo was en je kat het al 5 dagen doet, dan deed hij het al op de dag vd eisprong en dus was er wellicht nog niet eens een bevruchting, laat staan innesteling geweest ;)

    Ik denk dus dat het niet met elkaar te maken heeft of je kat moet ook helderziend zijn ;);)
     
    Sela~, liefmeimeisje en Leraje vinden dit leuk.
  18. PieterKonijn

    PieterKonijn Fanatiek lid

    24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Bedankt voor alle reacties!
    Grappig, de meningen zijn behoorlijk verdeeld zie ik. :p

    Dit was niet een super serieuze vraag natuurlijk, ik was eigenlijk vooral nieuwsgierig. Ik vind het wel een interessante gedachte dat het gewoon met feromonen/eisprong te maken kan hebben. Dat kan natuurlijk ook. Wel heel leuk om te lezen dat het bij sommige mensen dus wél iets betekende.

    Lief dat zoveel van jullie met me meehopen en ook benieuwd zijn! Ik zal nog even een update plaatsen als ik het weet. Misschien heeft iemand er dan nog wat aan later.

    En @Emotions klopt, het is mijn allereerste ronde! Alles is dus nog heel nieuw en spannend enzo. Ik heb geen idee wat ik nu wel of niet zou moeten voelen... Hopelijk kom ik daar binnenkort achter!
     
  19. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.602
    15.069
    113
    Nabij Utrecht
    Maar bij wie het wel iets betekende, deed het huisdier het pas na de innesteling ;).
    En niet al vanaf de dag vd eisprong zoals bij jou ;) ;)
     
    Sela~ en Kimmetjuh90 vinden dit leuk.
  20. MariTheresa

    MariTheresa Actief lid

    24 jan 2019
    218
    110
    43
    Vrouw
    Mijn kat begon voor ik het wist steeds zijn pootjes in mijn botsten te klauwen. Toen ik dikker werd, was mijn schoot opeens zijn vaste stekkie.
     
    PieterKonijn vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina