katten poepen in de tuin!

Discussie in 'De lounge' gestart door tanja8, 16 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Nou hebben we een mooie nieuwe voortuin met leuke steentjes enz. En nu gebruiken de buurkatten dit als kattenbak!! :x:x:x:x:x:x:x
    Weet iemand wat ik hieraan kan doen??? Dat die beesten uit mn tuin blijven!! ;)

2. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Koffieprut onder je steentjes leggen of Azijn, peper oid daar kunnen katten niet tegen ...

3. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    hier ook zo'n vreselijke last van de katten
    hierachter komen 3 katten vandaan
    wij hebben alleen grote bomen als schutting dus daar kunnen ze makkelijk onderdoor komen
    grrr elke keer weer kijken of er poep ligt voordat casey buiten op plaats gaat spelen :x

4. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Als je weet wie de eigenaren van de katten zijn zou ik hen erop aanspreken en hopelijk zijn zij dan zo beschaafd om zelf voor een oplossing te zorgen. Het is natuurlijk onzin dat jij tijd, geld, en moeite moet investeren omdat zij ervoor kiezen katten te hebben. Je zou het toch ook niet accepteren als de buren een hond in jouw tuin zouden uitlaten?

5. diaantje17

diaantje17 VIP lid

21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    fijn he...katten van een ander!!:x

word er doodziek van..een ander een kat kopen..naar buiten schoppen.."omdat het nou eenmaal geen binnen kat is ;)"......JA DUHHHHH.....en ik ondertussen maar steeds alle poep uit het grind kan vissen.....en in de stank van kattepis kan gaan zitten ....walgelijk !!!

*maar wil geen discussie losmaken..met de voor en tegens....alleen even mijn punt duidelijk maken..:x:x*

6. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn kat poept in de tuin van de buren. Gelukkig vinden ze dat niet erg want ik zou niet weten hoe ik mijn kat moet bijbrengen dat dat niet mag.

7. Tennes

Tennes Niet meer actief

Gelukkig is dit bij ons ook het geval :D

Verbieden helpt niet zo goed. Hahaha

8. Kvido

Kvido Lid

24 sep 2007
    47
    0
    6
    Ik erger me daar ook aan. Ga ik eens lekker tuinieren .. elke keer als ik kattenpoep in mijn voor/zijtuin aantrek, vloek ik hard zodat alle katteneigenaren in de buurt het horen.
    Owee, als je hondenpoep ergens zou laten liggen, dan gaat iedereen met zijn vingertje wijzen maar katten? Die mogen overal schijten.
    Sorry, moest effe mijn frustratie kwijt.

Maar wat kun je ertegen doen? Tsja, moeilijk. Ik heb in de voortuin wat grote platte stenen neergelegd maar laatst was er zo'n slimme kat, die poepte er gewoon bovenop!! Grrrrrrr.
    Of bodembeddeker, wel winterhard.

9. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Tsja de incontinentie van mijn hond is ook moeilijk af te leren, maar ik ruim het wel altijd netjes op. Zelfs als hij bij de buren tegen de heg van de voortuin plast gooi ik er een emmer water overheen. Dat is niet meer dan beleefd. Dat het moeilijk af te leren is is niet het probleem van iemand anders en als de buren er last van hebben moet je ook maar met een schepje aan de gang. En geloof me kattendrollen zijn een stuk kleiner dan de giga bolusen van mijn golden retriever.

10. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik ken het probleem inderdaad.

Heeeeeeeeeeeeeeel irritant.

Zeker als je zelf geen huisdieren hebt en dus overlast hebt van andermans katten.

11. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Ik vind het ook niet zo fijn om de shit op te ruimen van een andermans beest maar je kan het lastig verbieden.

Mijn kat komt buiten in de achtertuin aan een tuigje, kan ie lekker ravotten in mijn tuin en als ie wat doet kan ik het zelf opruimen :D
    Zo kan hij naar buiten en heeft niemand last van mijn kat

12. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Volgens mij is dit een probleem zonder een oplossing.

13. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    #13 Devy, 16 jul 2010
    Laatst bewerkt: 16 jul 2010
    Ik heb even in de vele "buurtkatten poepen in mijn tuin" topics gekeken en ik vond een reactie die ik even zal quoten.

"wij hebben zelf katten die dus buiten komen, en bij de buren in de tuin scheten. We zijn naar dierenwinkel gegaan en hebben daar een soort torentjes gehaald die je kunt vullen met korrels, met een geur waar katten een hekel aan hebben. Sinds ze geplaatst zijn blijven de katten daar weg!"

Als jouw buren niet zo beleefd zijn om zoiets voor je te kopen, kun je het misschien zelf halen.

Edit: woordje 'topics' vergeten, nu even toegevoegd.

14. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Cacaodoppel, koffieprut, steentjes...

Verder heb je van die mega dure apparatuur met een piepje erin geloof ik, dan komen ze helemaal niet meer in je tuin.

En tja, aan katten kan je nou eenmaal moeilijk vertellen dat ze niet bij de buren in de tuin mogen gaan zitten :p

15. diaantje17

diaantje17 VIP lid

21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    nou heb ik even meegelezen ..maar moet toch eerlijk zeggen dat ik het wel heeeeel makkelijk vind om tezeggen.."katten luisteren nou eenmaal niet etc.."
    Is toch de verantwoordelijkheid van de katten bezitter? ....daar hoeven de mensen zonder kat toch geen last van te hebben..????

16. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

er is een speciaal spulletje tekoop in de dierenwinkel het heeft een bepaalde geur waar katen niet van houden.. na een tijd verdwijnt de geur en zullen de buurtkatten niet zo snel meer in jou tuin gaan poepen..

die reacties van de buren erop aanspreken vind ik een beetje raar.. die kunnen erook niets aan doen denk ik.... als je een hond uitlaat en je laat hem poepen in de tuin van de buren vind ik het een ander verhaal.. je kan moeilij tegen een kat zeggen.. poes ik wil niet dat je in de tuin van buren op nummer 10 poept want die hebben daar last van... mijn ramen zitten ook elke onder de vogelpoep.. kan ik de gemeente ook wel gaan bellen goh willen jullie wat doen tegen die vogels blijf ramen lappen

17. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

heel irri en herkenbaar ja. wat me altijd wel opvalt hier is dat de kat van de buern altijd bij mij schijt en nooit es gewoon bij zijn eigen in de tuin.

18. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    Mijn schoonouders hebben bij het tuincentrum speciaal poeder gekocht. Hoef je maar 1x keer te strooien langs de kant van je thuin. En ook door de geur komen ze er niet meer. Ook als het heeft geregend blijft het werken.
    En het is niet giftig voor de katten!!!

19. Tamale

Tamale Niet meer actief

Waarom is dat raar?
    Die mensen kiezen er toch voor om een kat te nemen?
    Je zegt daarna zelf: je kan het moeilijk tegen de kat zeggen..
    Dan lijkt het mij niet meer dan normaal om even langs de eigenaren te gaan.

ik zal maar helemaal niet reageren over de gemeente en de vogels, want dat is echt weer zon vergelijking dat ik denk: Meen je dat nou serieus?????

20. Tamale

Tamale Niet meer actief

Dat is een goede tip!!

TS succes! Maar ik zou het zeker niet pikken. Dan maar naar de eigenaren!

Deel Deze Pagina