katten reageren op je zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nikkie, 24 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikkie

    Nikkie Fanatiek lid

    1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Las hier net ergens een stukje van iemand bij wie de honden de hele tijd achter zich aanliepen.
    Nou ik heb dus twee katten. De ene loopt ook de hele dag achter me aan. Gek word ik er van! Hij was al erg afhankelijk maar nu lijkt het alleen maar erger.
    Ik irriteer me er soms gewoon aan, van: ga eens je eigen gang.
    Daarbij was ie ook nog af en toe erg vervelend, naast zijn slaapplek gaan liggen dat soort dingen.
    De eerste paar weken kwam hij niet op schoot nu wel weer.
    Het is nogal een jaloerse kat, hij is altijd bang dat hij te weinig aandacht krijgt terwijl hij hier echt niet tekort komt.
    Herkent iemand dit? En misschien hebben jullie ook wel leuke verhalen.
    Van honden is het wel algemeen bekend maar gaan katten/poezen ook vreemd doen?
    De poes is juist extra kletserig en lief maar zij gaat altijd al meer haar eigen gang, ze is het liefste buiten. Terwijl de kater (gecastreerd dat wel) het liefst binnen is of bij mij of mijn vriend in de buurt. Het is een gezellige dikzak zeg maar.
    Beide katten heb ik niet vanaf kitten gehad. De een was een jaar en de ander was al een jaar of drie. Ze konden beide niet bij hun eerste baasje blijven en zijn ook apart van elkaar opgegroeid zeg maar.

    groetjes Nikkie
     
  2. debora21

    debora21 VIP lid

    4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik heb ook een kater en en poes. De kater is ook veel aanhankelijker, en de poes gaat haar gangetje. De kater is sinds ik zwanger ben nog aanhankelijker. Wil constant op schoot of klimt zowat in mijn benen, omdat ie opgetild wil worden. En hij is nu ook een beetje jaloers als ik met de poes ben aan het knuffelen. Dat was ie een paar maanden geleden helemaal niet... Katten!
     
  3. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik heb een kater en een poes.
    de poes is niet zo een schootkatje maar sinds dat ik zwanger ben is ze amper bij me weg te slaan.
    de kater is een sul en heeft zo van ik vind alles best.
    normaal sprong hij nog wel is boven op me buik maar sinds de zwangerschap doet hij dat neit meer
     
  4. Ariel

    Ariel VIP lid

    8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Mijn poes was eerst ook niet zo'n schootkatje, maar sinds ik zwanger ben wil ze niks meer van me vriend hebben en komt ze constant bij mij "slijmen"
     
  5. Nikkie

    Nikkie Fanatiek lid

    1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Ha bij mij was het andersom, eerst was de kater niet bij mij weg te slaan maar toen ik pas zwanger was moest hij niks van me hebben en ging steeds naar mijn vriend.
    Nu gaat het wel weer maar soms kijkt hij me aan met zo'n blik van: "verrader" hahaha.
    Maar hij is verder heel lief en ook wel kindvriendelijk. Een echte knuffel. Hij kan echt als een baby in je armen liggen of ligt op zijn rug te slapen met de poten wijd (geen gezicht).
    Hij zal nooit zomaar klauwen of bijten in tegenstelling tot onze poes. Dat is een kleine lapjeskat. Ze blijft maar klein maar fel dat ze is!
    Nu ze wat ouder is wordt ze wel rustiger maar voorheen kon je niet een andere kant opkijken want als je dan doorging met aaien beet ze je in je hand.
    Het laatste jaar kan ik haar zelfs met mijn voet aaien, voorheen zou ze daar echt ingehangen hebben.
     
  6. Wij hebben ook een poes. Buiten beest en totaal geen schootkat.

    Nu m'n buik steeds boller wordt wil ze d'r steeds op liggen. Ze vind de schopjes die ze krijgt ook helemaal niet erg. Terwijl ze anders heel schrikachtig is als ze op schoot ligt. Nu blijft ze de rust zelve en spint rustig verder.
     
  7. Balou

    Balou Fanatiek lid

    27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Wij hebben 2 katers, waarvan 1 erg aanhankelijk. Hij zat altijd al veel op schoot maar nu ik zwanger ben word ik er soms helemaal gek van! Ik kan niet gaan zitten of hij zit bij mij op schoot. De andere kater vraagt nu ook erg veel aandacht terwijl ze niets tekort komen.
    Onze hond doet niet anders sinds ik zwanger ben, blaft wel meer maar ze heeft wel vaker van deze periodes. Als ze ook maar iets hoort blaft ze al, of zal dat toch komen dat ze iets merkt?
     
  8. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    meestal zijn katers ook aanhankelijker dan poezen.
    dat is vrij normaal (al zijn er ongetwijfeld uitzonderingen :) )

    hier in huis 2 poezen.

    eentje is superaandachtvragerig... en de ander is behoorlijk schuw
    maar vooral de laatste is sinds ik zwanger ben veel makkelijker in de omgang geworden
    komt elke avond op schoot liggen.. ik mag dr aaien en optillen etcetera
    voorla dat optillen.. si echt helemaal nieuw!
    meestal ligt ze tussen mn benen.. of met dr voorpootjes op mn been en dan de rest er tussen.
    met minimaal dr koppie tegen mijn buik geduwt.
    ligt ze met dr voorpootjes op mn been.. dan ligt natuurlijk alles wat op mn been ligt.. tegen mn buik gedrukt.

    erg grappig dat ze nu zo aanhalig is
    en ook job mag dr nu veel meer aanhalen.
    al is ze overduidelijk meer gecharmeerd van bij mij liggen somehow
    geen idee waarom.. tis jobs kat

    de andere is echt mijn kat en is superknuffelig
    dat was ze atlijd al.. maar nu met vlagen word je er helemaal gek van :)
    ze kan niet stil zitten.. dus dan komt ze op mn schoot staan.. knuffelen.. in mn nek kruipen
    sta ik toevallig gebukt voor de koelkast zit ze binnen 2 minuten op mn rug.

    beiden slapen nu voor de slaapkamerdeur
    en ik kan zlefs niet meer naar de wc zonder dat er minimaal 1 poes mee gaat.

    en die knuffelige.. wil zelfs op de wc het liefst op schoot of in mn nek :)

    ergens vind ik het ultiem schattig..m aar soms... :)

    en dan heb ik het niet enkel over het feit dat ik er regelmatig uit zie als een halve haarbal.. maar jewil ook weleens gewoon normaal zitten toch? :)

    ben alleen bang dat het na de bevalling wel weer wat minder word
    maarja.. dat zien we dan wel he :)

    ben van de jongste er in ieder geval sowieso onwijs blij mee
    want dat was altijd het "zorgenkindje" wat dat betreft
    als we bezoek hebben dan is ze al weg voordat diegene heeft aangebeld zegmaar
    en wij mochten dr dan wel aanhalen.. en ze sliep graag bij ons op bed.. maar echt een schootkatje hadden we nooit verwacht :)
     
  9. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    helemaal herkenbaar, word er gék van van mijn 7 mormels hier! een maakt het echt te bont, die wil de hele dag alleen maar bovenop me liggen. maar ach, gezellig is het wel ;)
     
  10. marline1983

    marline1983 VIP lid

    11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik heb een poes een jaartje voordat ik zwanger werd
    toen ik zwanger was werd ze ook heel erg lief
    ze wou altijd op mijn buik liggen als de kleine schopt ging de kat kopjes geven enz

    nu is youame als bijna 1 en nog zijn ze niet bij elkaar weg te houden
    als youame fles krijgt gaat de poes bij haar op schoot liggen vindt het wel heel lief
     
  11. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    @claartje.. het blijft leuk he

    @marline: dat vind ik wel een prettig idee :)

    ene poesje dat we hier hebben is namelijk zo schuw.. dat ik erg benieuwd ben van wat ze van kleine kinderen gaat vinden..

    hoop dat het gewoon goed gaat

    en anders zullen we voor haar een apart plekje in huis moeten gaan creeeren waar poes wel kan komen.. maar kind nooit zal komen.
     
  12. jes1

    jes1 Fanatiek lid

    26 jun 2007
    1.015
    0
    0
    Ik had al het idee dat ik zwanger was voordat ik de test deed en toen gingen we op visite bij mijn moeder. Mijn broer en zijn vriendin waren er ook.
    Ik dacht: oh jee...straks zien ze dat ik al wat vet op mijn buik heb! Hoe verberg ik dat?! En toen kwam de kater van mijn moeder op mijn schoot liggen, precies voor mijn buik! Ik was er erg blij mee!
     
  13. Nikkie

    Nikkie Fanatiek lid

    1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Haha wat grappig Jes.

    Ja de kater is zeker aanhankelijker maar de poes komt nu ook regelmatig op schoot en die wilde dat alleen maar heel soms.
    1 probleem de kater weegt een dikke 7 kilo dus het is niet altijd lekker dat hij over me heen loopt. Hij weet soms net met zijn poten in mijn lies te trappen. Maar hij ligt nu vaak wel half op mijn buik.
    Dat "kneden" doet hij ook heel vaak, met de voorpootjes. Maar omdat hij zo zwaar is stampt hij mijn ingewanden voor mijn gevoel plat haha :D
    Het liefste ligt hij de hele dag op schoot. Eten slapen en knuffelen zijn zijn grote hobby's. En vooral niet teveel doen ;)
    Maar nu is hij volgens mij nog meer aanhankelijk dan normaal. Hij volgt mij ook de hele tijd. Kan ie echt naar me staren, behoorlijk irritant.
    Maar wel ontzettend lief. Beide hebben zo hun charmes.
     
  14. anneke81

    anneke81 Actief lid

    8 dec 2006
    161
    0
    0
    Ouderenzorg
    Wat grappig om te lezen dat anderen ook last hebben van aanhankelijke katers.

    Die van ons is altijd heel schuw en wil eigenlijk het liefst dat je hem gewoon met rust laat. Maar nu is hij niet bij me weg te slaan. Hij wil constant op schoot. Wel heel gezellig natuurlijk. Maar als ik kon kiezen, had ik toch liever ons poesje van 3 kilo op schoot, dan die kater van ruim 5...

    Maar wel leuk die extra aandacht!
     
  15. kaykekay

    kaykekay Actief lid

    6 mei 2007
    126
    0
    0
    huisvrouw
    roosendaal
    hoi hoi
    ik heb 8 poezen waarvan er 4 altijd op mijn buik willen liggen
    s'nachts liggen ze tegen de buik aan en eentje op mijn zij
    de andere komen alleen om geaaid te worden
    mijn katten mogen overal in huis komen alleen op de baby kamer die nu af is als ik erbij ben om ze alvast te laten wennen
    ik heb ook 2 honden en het lijkt net of die het ook weten normaal doen ze de poten op buik leggen maar nu niet ze leggen ze nu op mijn benen
    dus ik denk wel dat ze het weten
    en onze dieren weten wat een baby is ik heb er al 3 rondlopen hahahah
    groetjes cathy
     
  16. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    ik heb een kat die nooit in mijn slaapkamer kwam(mocht)
    maar sinds mijn ventje hier woont, kwam hier helaas verandering in, iets wat moeilijk af te leren is,.....
    mijn andere kat begint nu ook in de kamer te komen maar niet in bed gelukkig,....
    beiden zijn heel aanhankelijk,..
    maar de kat die in bed ligt lag vaak in de weg, was dus niet echt goed voor mijn nachtrust, opdat ie alle plaats innam,..
    hij wil ook persee steeds tegen mij aanliggen,...
    nu stuurde ik hem vaak weg, dus nu gaat ie maar steeds aan het voeteneinde liggen,....
    haha mafkees ligt normaal tussen ons in, in dezelfde slaaphouding als ons,..
    hij is dol op mijn mannetje, maar is altijd bij mij in de buurt,.......
    soms wordt ik gek van zijn aandacht hahaha

    maar ik heb ook het gevoel dat ie vd baby weet, want hij slaapt tegenwoordig niet meer op mijn buik,..terwijl ie normaal niet wist , hoe snel ie op mijn buik moest springen,....

    ik vind het op zich allemaal wel toppie, maar ja katten haren her en der vind ik minder,.....das ook de reden waarom ik mijn kat nooit in mijn slaapkamer wou
     
  17. sabrina27

    sabrina27 Actief lid

    21 aug 2006
    279
    0
    0
    wij hadden een kater garfield die is helaas overleden echt een heel lieve kat mis hem nog steeds heel erg al is hij al 3 jaar geleden overleden.
    hij was altijd erg hangerig bij me op me liggen en koppies geven tegen me gezicht en sóchtends op bed wekte hij me altijd door me hele gezicht tewillen wassen hahaha
    toen ik zwanger was van me oudste was er niet echt veel veranderd hij was zo wie zo erg hangerig
    maar ik heb 4 dagen met weeen thuis gelegen op bed en toen was hij helemaal niet bij me weg teslaan hij wou alleen maar boven op me liggen niks of niemand mocht hem weg halen toen ik na 4 dagen naar het ziekenhuis moest moest hij dus van me af en me vriend pakte hem op maar hij verankerde zijn nagels in mijn huid om bij me teblijven.
    was echt net of hij over me waakte toen de baby er eenmaal was was het weer over hij werd zelfs minder aanhankelijk.
     
  18. daddys princess

    daddys princess Actief lid

    23 mei 2007
    164
    0
    0
    emmen
    ja dat ken ik wij hebben een een katertje en een gecast. kater (die een beetje geflipt is) en die gecast. wou eerst helemaal nix van mij weten en sinds ik zwanger ben loopt ie echt de heletijd achter mij aan en gaat zelfs voor het bad zitten wachten tot ik klaar ben heel apart maar wel leuk alleen je hebt soms van die momenten dat je er echt stapelgek van word
     
  19. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hmm gister was ik dus bij mijn schoonmamma.. en die heeft 4 katten :)
    en zelfs in de tuin moesten de dames en heer perse op schoot

    enige is dat ze altijd al wat jaloersig doen tegen elkaar als je er maar 1 aanhaalt
    (en 2 tegelijk.. tja dan vinden ze eigenlijk nog dat de ander te veel aandacht krigjt)

    resultaat: een zere vinger nu

    want 2 van de 4 vlogen elkaar eventjes aan terwijl mijn hand er tussen zat :(

    normaal zijn ze altijd al miepig bij het aandacht geven
    maar daadwerkelijk elkaar aanvliegen had ik nog niet eerder gezien.
    meestal let ik er ook wel op o mdat ik weet dat ze wat jaloersig aangelegd zijn op dat gebied
    maar ik deed even 1 seconde mn ogen de andere kant op... :(

    wel schattig ergens.. en ik neem het ze niet kwalijk ook
    maareh.. ECHT leuk was het niet natuurlijk *grin*
     
  20. Talitha15

    Talitha15 Actief lid

    2 mei 2007
    238
    0
    0
    Mijn jonge kater van 6 maanden gedraagt zich nog net zo als anders. Hij is heel aanhankelijk van zichzelf. Wij kregen hem toen ik net wist dat ik zwanger was, dus hij weet ook niet beter. De poes van een vriendin van me was echt van slag, maar op een gestresste manier. Echt zielig, zij wist niet hoe ze ermee om moest gaan. Nu de kleine geboren is gaat het weer veel beter en ze wordt steeds rustiger.

    Gek he? Hoe dieren dat aanvoelen.
     

Deel Deze Pagina