kattenbak op slaapkamer en woonkamer

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Missy538, 23 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Missy538

    Missy538 Lid

    15 jul 2008
    75
    0
    0
    Omdat we 9 katten hebbben staat er een kattenbak op onze slaapkamer en in de woonkamer.
    Is dit schadelijk? of alleen schadelijk als je de kattenbak uitschept
     
  2. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.457
    3.708
    113
    Je mag de kattenbak alleen niet schoonmaken. Er bij in een ruimte zijn is geen probleem.
     
  3. cvwinkoop

    cvwinkoop Bekend lid

    31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Toxoplasmose gaat via je handen naar je mond, dus als je het niet aanraakt maakt het niks uit!
     
  4. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Misschien niet gevaarlijk, maar ik kon echt geen luchtjes verdragen toen ik zwanger was.
    Ik zou hem zeker uit de slaapkamer halen, gewoon voor de lucht!
     
  5. mirell

    mirell VIP lid

    17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    tja waarschijnlijk denk je er zelf heel anders over maar ik zou al zowiezo geen poes of kat in mijn slaapkamer willen hebben laat staan hun kattenbak.
    ben gek op mijn poes hoor!maar lekker beneden.
    of het kwaad kan?
    daar kan ik je niet echt iets over zeggen ook al lijkt me 8 uur slapen in een ruimte met kattenbak niet echt lekker fris
     
  6. sjudith

    sjudith VIP lid

    19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Ik kon ook niet zo goed tegen de lucht van de bak, toen ik zwanger was. Zou dus zeker die bak uit de slaapkamer halen!
     
  7. Keiko

    Keiko Actief lid

    28 jul 2008
    497
    0
    0
    Nou ja, dat is toch de vraag niet? Neem aan dat Missy het wegdoen van die bak zelf wel kan bedenken als de lucht haar gaat tegenstaan. :rolleyes:

    Overigens was m'n studentenkamertje maar 1 kamer dus eet-zit-slaapkamer in 1 en ja de kattenbak stond daar ook - maar was zoeentje met deksel. Nooit last van gehad, poepluchten kwamen er niet uit.
     
  8. sjudith

    sjudith VIP lid

    19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam

    :rolleyes: dat was de vraag niet, zeg je zelf....en je verteld zelf ook over een stinkende kattenbak :rolleyes:

    Maar goed dan ontopic, nee het is niet erg te slapen in de kamer waar de bak staat :(
     
  9. valhalla

    valhalla Niet meer actief

    Ja al wil ze naast de kattenbak slapen, lekker boeiend. Ze heeft 9 katten omdat ze van die dieren houdt! Wij hadden op een gegeven moment ook vijf katten, nou en.

    Volgens mij is het voornamelijk besmettelijk als je kat jong en dus nog niet resistent is tegen de bacterie. Verder kan het pas kwaad als je kat dus jong is, je de kattenbak niet dagelijks verschoont, je dit ook nog eens met blote handen doet, en je je blote handen ook nog eens aflikt ipv wast. Of je hebt een wond aan je handen ofzo.

    Als je van die gele rubber handschoenen draagt kan je ook prima de bak verschonen (maar dat vertellen we niet aan de man, laat hem het lekker doen :D)
     
  10. Keiko

    Keiko Actief lid

    28 jul 2008
    497
    0
    0
    Nee, ik vertelde nou juist over een kattenbak waar geen stank vanaf kwam.
     
  11. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    als je katten niet buiten komen is de kans erg klein dat ze je kunnen besmetten.
     
  12. nikkie83

    nikkie83 Fanatiek lid

    16 jun 2007
    2.054
    1
    0
    tussen hier en daar
    en als je met handschoenen de kattenbak verschoont is de kans ook minimaal , daarbij als ze al 9 katten heeft lijkt me dat ze al wel resistent is voor toxoplasmose :)

    en als je t goed bij houd zal je ook niet veel ruiken , tenminste bij mij niet :)
     
  13. San79

    San79 Fanatiek lid

    10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Dat zegt niets. Ik heb ook al 21 jaar katten, maar heb toch echt geen antistoffen in m´n bloed.
     
  14. Elke1984

    Elke1984 Niet meer actief

    Slechts 5% van de mensen is resistent (en dus ooit besmet met) toxoplasmose. Dit betekend dat er een kleine kans is dat je ermee in contact zal komen maar ook dat er maar een kleine kans is dat je er antistoffen voor hebt.
    Als je zwanger bent, kan je natuurlijk best wel het zekere voor het onzekere nemen! (maar dat wist je al hè! ;))

    Lieve groetjes!

    Lieve groetjes!
     
  15. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    haha, wat een verschillen in informatie, mij werd altijd verteld dat zeker 50% van de mensen al eens besmet is geweest.

    wij hebben ook een huis vol katten, heb geen handschoenen en maak gewoon de kattebak nodig als het nodig is en mijn man er niet is. heb wel een kleine rondkruipen, dus het zal wel moeten. ik was mijn handen daarna gewoon heel goed incl een nagelborsteltje.

    naast een kattenbak slapen kan geen kwaad.

    en of het fris is... sja... ik weet hoe het is met veel katten en dan moet je soms ;)
     
  16. veroon

    veroon Fanatiek lid

    27 jun 2008
    2.055
    0
    0
    almere
    heb hier 5 katten
    en verschoon de kattenbak zelf met handschoenen aan en daarna goed de handen wassen
    deed ik ook bij me vorige zwangerschap
    en een kattenbak is niet schadelijk voor de rest
     
  17. Naiobi

    Naiobi VIP lid

    25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    Wij hebben een merk kattenbakvulling wat een frisse geur geeft als ze erin plassen en maakt goede klonten ervan
     
  18. sjudith

    sjudith VIP lid

    19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Welk merk is dat?
    :)
     
  19. Witte

    Witte Lid

    11 mrt 2008
    97
    0
    0
    Zal nu wel alle kattenliefhebsters over me heen krijgen, maar mijn God, 9 katten en straks een babietje erbij? Lijkt me niet echt fris hoor. Daarbij hoop ik dat t kleintje geen allergie heeft zoals de kleine van mij. Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk, maar ik kan me er gewoon niks bij voorstellen. Met 9 katten moet je toch ontzettend veel kattenharen in huis hebben of niet?
     
  20. ladyrabbit

    ladyrabbit Bekend lid

    13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Wij hadden zes katten in een klein huurhuis en dat ging prima. Kwestie van iedere dag even de stofzuiger er doorheen, dan kom je een heel eind! Het is inderdaad meer werk, maar het is maar net wat je er voor over hebt. En als je kind allergisch is dan is 1 kat ook teveel, maar dat merk je dan wel. Ik heb er nu nog 1 en die komt overal in huis. Heeft wel zijn eigen plekjes en weet waar hij niet mag (zoals box, babybedje, aanrecht, tafels etc).
     

Deel Deze Pagina