Kattengedrag tijdens zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door M00nL0ve, 25 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. M00nL0ve

    M00nL0ve Actief lid

    30 jun 2019
    109
    73
    28
    Vrouw
    Zuid Holland
    Misschien iets geks maar kon het nergens terug vinden.
    Ik heb eergister een mk gekregen... Mijn oudste kat ligt al die tijd al op me buik maar ook graag onder de dekens. Ze bijt hierbij liefkozend ook in me buik en geeft me buik dan kopjes. Mijn jongste kat ligt normaal altijd bij me maar is in geen velden of wegen te bekennen.... Wat zij dan weer wel doet is naast de bak plassen en poepen..... De hond beschermd me zodanig dat de hond van me bonus moeder niet bij me mag komen voor een knuffel. Op moment dat het bloeden begon, wilden geen van de dieren bij me in de buurt komen.....
    Alleen nu is het bloeden minder en mijn oudste kat blijft op me buik klimmen gaat er dan even af om naar de bak te gaan of eten of drinken en weet niet hoe snel ze terug moet komen. En alsnog gaf ze me buik kopjes.

    Ik word alleen een beetje gek van die andere die steeds naast de bak blijft plassen. Heb de feliway classic weer gehaald en ben aan het afwachten of ze het nu uit der koppie laat. Maar merk dat ik behoorlijk in de war raak van de dieren:confused:

    iemand ervaring mee en of tips? Hoe reageerde de dieren bij jullie?
     
  2. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Bij mijn zwangerschappen was onze vorige hond heel beschermend. Toen de buik groeide kwam hij steeds luisteren. Zodra de kleine er was, was hij niet bij box of kinderwagen weg te krijgen. We konden wel steeds gewoon bij de kleine. Anderen moest ik eerst toestemming geven dat ze de kleine mochten oppakken. Deed ik dat niet, dan kwam hij naar me toe en jankte.

    Katten weet ik niks van, dus daarover kan ik niet meepraten.
     
    M00nL0ve vindt dit leuk.
  3. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.748
    15.178
    113
    Moet zeggen dat ik helemaal niets gemerkt heb aan mijn katten beide zwangerschappen.
    Zie weleens wisselingen in mate van aanhankelijkheid maar dat staat dus los van een zwangerschap.
     
    M00nL0ve vindt dit leuk.
  4. M00nL0ve

    M00nL0ve Actief lid

    30 jun 2019
    109
    73
    28
    Vrouw
    Zuid Holland
    haha echt een waakhond dus. Leuk om te lezen:o:
     
    Dubbeltje82 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina