KDV “drama”

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Flamingooo, 18 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Hoe doen andere mensen dit :rolleyes:?

    Mijn dochter gaat op donderdag en vrijdag naar het KDV. Maandag is vriend vrij, dinsdag ben ik vrij en woensdag passen opa’s en oma’s op.

    Toen ik 7 weken weken zwanger was heb ik direct mijn baby op komst aangemeld bij het KDV. En nu zeggen ze simpelweg: er is geen plek.... :eek: en we verwachten zoals het er nu uit ziet ook niet dat er plek gaat komen. Opvang zou pas hoeven starten in december 2019. Ik snap dat ze geen ijzer met handen kunnen breken. Maar opa’s en oma’s kunnen niet op een andere dag dan woensdag. Dus daar zit geen ruimte. Ik zou zelf mijn werkdag kunnen ruilen naar dinsdag en dan donderdag of vrijdag vrij zijn. Maar op dinsdag hebben ze ook geen plek :confused:. Maandag zou misschien kunnen maar vriend kan niet zomaar zijn dag ruilen.

    Dus om terug te komen op mijn eerste zin; hoe doen mensen dit...?

    Er zit niet echt een ander KDV in de buurt en ik zou het bovendien heel jammer vinden als dochter hier weg moet omdat ze het heel erg naar haar zin heeft.
     
  2. Alayna

    Alayna Actief lid

    25 jun 2017
    146
    37
    28
    Vrouw
    Vlaanderen
    Bij ons was dit ook zo. Bij 3 kdvs ingeschreven en nergens plek, (bleek dus na de geboorte) toen toch halsoverkop een andere opvang gezocht. Gelukkig gevonden, maar anders zou ik het niet weten. Zijn er ook geen onthaalmoeders in de buurt met een plekje vrij?
     
  3. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ik zou voor de baby een gastouder zoeken.
     
  4. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Tjah als het echt niet lukt met het KDV zal ik die optie wel moeten gaan bekijken. Maar er is natuurlijk een reden dat we überhaupt voor een KDV hebben gekozen en niet voor een gastouder. Ook zou ik de kinderen liever niet naar twee verschillende plekken hoeven te brengen.

    Maar ik vrees dat ik straks niet al te veel te willen heb. Zal toch opvang moeten hebben :confused:.
     
  5. Vinexkindje

    Vinexkindje Fanatiek lid

    2 jul 2012
    2.206
    1.051
    113
    Wat naar he! Ik kreeg hetzelfde te horen bij onze derde. Had haar al aangemeld met 5 weken zwangerschap maar ik bleek de zoveelste zwangere moeder en toen had ik dus ook niks meer aan de ''broertjes en zusjes"-voorrang.

    Wij hebben haar dus ingeschreven bij een ander kdv. Het scheelde bij ons wel dat ze maar een paar maanden tegelijk op het kdv zouden zitten omdat de middelste dan 4 werd dus niet jarenlang naar verschillende plekken. Inmiddels hebben we toch besloten om weer terug te gaan en maken in augustus weer de overstap. Achteraf hadden we beter op de wachtlijst kunnen blijven staan. Er bleken toch wat kindjes te verhuizen, naar een ander kdv te gaan etc waardoor we waarschijnlijk wel een plekje hadden gehad (maar natuurlijk ook stress zonder backup-plan).

    Kortom, ik zou eens bespreken of er toch geen kans is om het even aan te kijken en dat ze je meteen contacten als er plek komt en ondertussen een andere oplossing zoeken. Super onhandig maar als er echt geen plek is, dan heb je geen keus :(
     
    Flamingooo vindt dit leuk.
  6. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.057
    3.526
    113
    Vrouw
    Hier ook gehad, maar dat kwam uiteindelijk allemaal goed (paar maanden later was er wel plek).
    Toen de oudste naar de BSO ging was er geen plek op mijn werkdagen. Toen geswitcht van dagen (was kort van te voren). Gelukkig kon dat op de kdv ook.
    Ik zou idd gaan inschrijven bij meerdere kdv's/gastouder (dit kan vrijblijvend?). Maar mijn ervaring is dus dat er in een paar maanden nog best veel kan veranderen in de groepen van een kdv.
     
    Flamingooo vindt dit leuk.
  7. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.655
    21.160
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hoezo kan vriend niet zomaar van dag ruilen? Het duurt nog 11 maanden. Echt geen mogelijkheid in die tijd?
     
  8. p1982

    p1982 Niet meer actief

    Misschien kan vriend niet ruilen ivm bezetting op het werk
     
  9. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Bepaalde werkzaamheden worden op bepaalde dagen uitgevoerd. Hij gaat wel bespreken of er iets mogelijk is. Maar dat is niet vanzelfsprekend dat dit ook gaat lukken.
     
  10. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    @Feye en @Vinexkindje bedankt voor jullie ervaringen! Ze zijn nu aan het uitzoeken wat er wel mogelijk is. Eventueel andere locatie (niet de voorkeur) en op welke dagen er wel plek is. Wij gaan aan de hand daarvan kijken wat we kunnen regelen. En ik ga inderdaad sowieso aangeven dat ik op de wachtlijst wil blijven staan.

    Heb het gister ook met de leidsters besproken en die waren het er echt niet mee eens ;) dus die zouden ook nog even in gesprek gaan met de locatiemanager. Wie weet wat dat nog oplevert.
     
  11. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.655
    21.160
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ah zo. Balen dan. Hopelijk lukt het!
     
  12. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ik weet niet wàt de leidsters hebben gedaan/gezegd. Maar krijg net bericht dat er “toch plek” is. Ik vind het maar vreemd maar ben wel heel blij natuurlijk!

    @Beheer topic mag van mij gesloten worden.
     
    Liekje81 vindt dit leuk.
  13. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.126
    2.853
    113

Deel Deze Pagina