KDV en insmeren (zon), hoe gaat het bij jullie?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Sisa, 26 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sisa

    Sisa VIP lid

    13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hoi allemaal,

    Even een vraag, ik zal maar met de deur in huis vallen. Ik ben nogal panisch als het gaat om de zon en mijn uk. Mijn moeder heeft al voor de 3e keer huidkanker en ik wil gewoon dat Charlotte altijd is ingesmeerd als ze in de zon buiten is, en ook niet al te lang in de zon is. Ik let daar ontzettend goed mee op, gewoon omdat ik weet hoe schadelijk het is. Nu ging ik Charlotte donderdag ophalen, zat ze in een buggy buiten vol in de zon (was bijna 20graden, woon bij Maastricht). Ze had felrode wangen en een rood neusje, dus ik pak haar gelijk uit de buggy, telde even tot 10 en vroeg rustig aan een leidster hoe lang ze in de zon zat. Ohhhh niet langer dan een minuut of 20 zei ze. Ik dacht dat ik niet goed werd maar heb er nog even niks van gezegd en haar mee naar huis genomen. Nu heb ik haar vanochtend gebracht en een flesje zonnebrand meegenomen en aangegeven dat ik graag wil dat ze wordt ingesmeerd voordat ze naar buiten gaat. Het kwam toen op mij over dat ze er nogal laks mee omgaan daar, 'we gaan pas rond rond 16.30 naar buiten dus zolang zit ze niet in de zon' en 'ja 16 kinderen insmeren is wel heeeeel erg tijdrovend!). Ik vind dit echt niet kunnen, ik wil gewoon dat mijn kind 's middags nog wordt ingesmeerd voor ze naar buiten gaan, heb al gezegd dat ik het 's ochtends wel zelf doe voordat ik haar breng. Is dit nu zo raar? Hoe gaat dit bij jullie op het kdv want het zit me echt niet lekker!
     
  2. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.203
    3.638
    113
    De kindjes worden hier bij het minste geringste straaltje al ingesmeerd op het KDV. Ze zijn daar erg secuur in moet ik zeggen. Vind dat ook niet meer dan logisch
     
  3. Sisa

    Sisa VIP lid

    13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ja dat vind ik dus ook en ik snap er dus niks van hoe zij ermee omgaan? Ik kijk het deze week even aan, wil ze wel de kans geven uiteraard.
     
  4. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.815
    1.271
    113
    Ik krijg Thijmen ook om de haverklap terug helemaal ruikend naar zonnebrand. Bij ons wordt dit ook standaard gedaan hoor. Zou eens vragen naar het beleid hierover, want misschien gaan ze daar niet goed mee om. Ik hoef het ook echt niet zelf mee te geven.
     
  5. nanni1996

    nanni1996 Fanatiek lid

    23 jul 2008
    3.631
    320
    83
    Op het KDV waar ik werk smeren we de kids in zodra we naar buiten gaan met factor 50.. Daarna smeren we ook nog geregeld..
    Kleintjes zetten we met de rug naar de zon..
    Ook hebben we aan de ouders gevraagd of ze een petje oid kunnen meebrengen zodat hun hoofdhuid goed beschermd is.. Hebben ze geen pet smeren we ze ook daar gewoon in!
     
  6. berna1981

    berna1981 VIP lid

    10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    hier het verzoek van het kdv om ze op echt warme zonnige zomerdagen thuis geheel in te smeren al zodat ze een goede laag hebben en vervolgens smeren zij de kinderen bij als ze naar buiten gaan.
     
  7. chantal29

    chantal29 Fanatiek lid

    30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Hier is het nog niet voorgekomen maar ben benieuwd hoe het zal gaan. Ik zal haar insmeren voordat ze gaat. Maar haar huidverzorging gaat bij het KDV tot nu toe niet over rozen. En dan heb ik het erover dat ze een paar keer per dag haar gezichtje even in moeten smeren, dus niks schokkends ofzo. Ze heeft een heeeeel gevoelige huid en ik krijg haar dus iedere keer met uitslag in het gezicht terug van het KDV dus ben benieuwd hoe het gaat met het insmeren van zonnebrand.
     
  8. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    ik werk op een grote bso en wij smeren 85 kinderen in. ik zou willen dat we er maar 16 hadden...
     
  9. Sisa

    Sisa VIP lid

    13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Als het niet mocht lukken hier print jouw berichtje even haha...
    Maar goed, het is me duidelijk, mijn standpunt klopt dus. Ik kijk deze week even hoe het gaat en dan vraag ik toch nog eens naar hun beleid hierin, ik wil het gewoon weten. Nu komt hier de zon weer tevoorschijn en ben ik al aan het denken: ze smeren toch zeker wel straks he?! Dat is niet gezond en ook niet leuk. Bedankt voor jullie reacties dames!
     
  10. lizab

    lizab Fanatiek lid

    7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hier worden de kinderen ook standaard ingesmeerd.
     
  11. Mammie van Roy

    Mammie van Roy Fanatiek lid

    8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Ik heb eigenlijk geen idee of dat bij ons ook gebeurd :)
    Morgen toch maar eens even vragen...
     
  12. Marijke1982

    Marijke1982 Niet meer actief

    Hier worden de kindjes ook ingesmeerd. Ik weet eigenlijk niet of ze dat nu al doen (heb nog geen zonnebrand zien staan geloof ik), maar als er meer zon is zeker wel.
    Maar de plek waar de kleintjes buiten spelen is nooit zo zonnig. Alleen 'smorgens een beetje, maar dan zijn ze nog binnen.
     
  13. Annemarie76

    Annemarie76 Fanatiek lid

    25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik heb geen idee hoe ze op mijn kdv dat doen.. Gijs is er meestal 's morgens en dan is er amper nog zon op de buitenspeelplaats...

    Ik heb t idee dat ze er bij ons niet moeilijk over doen.. Ik bedoel.. als er iemand met een medicinale zalf gesmeerd moet worden, moeten ze dat ook gewoon doen ( dat doen ze ook)
    Er kunnen max. 10 kindjes in de groep en dan 2 leidsters, dus dan valt t smeer werk wel mee..
     
  14. Yukl

    Yukl Niet meer actief

    Volgens mij doen ze dat bij het KDV van mijn zoontje niet. Maar de speeltuin zit op het noorden dus de zon is al vrij snel weg. Voor de ochtendzon moet ik hem zelf insmeren is mij verzocht.

    Kun je anders je situatie niet uitleggen? Misschien dat ze er dan wat meer begrip voor kunnen opbrengen.
     
  15. ikke1981

    ikke1981 VIP lid

    14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Wat een gezeik van het kdv zeg, het zijn kleine kinderen, wat een grote oppervlakte om te smeren!
    Ik maak me even plaatselijk boos!

    Waar gaat het nou om, een gezichtje en wat armpjes, en in de zomer een paar benen erbij!
    Lijkt me niet meer dan normaal om de kinderen even in te smeren
     
  16. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    hier wordt ze ook ingesmeerd hoor! Ik hoef niet eens zonnenbrand mee te geven.
    Ze hebben de buitenspeelplaats overigens expres op het noorden gebouwd, zodat er veel schaduw is, vind ik ook wel prettig.
     
  17. tulip

    tulip Niet meer actief

    daar kan ik mij helemaal invinden, ik werk zelf op een kdv en hoezo meer werk. In de winter moet je jassen, mutsen en sjaals omdoen, das veel meer werk, maar ik laat ze bij -10 toch niet in d'r shirtje gaan. Ik vind het ook wel een botte reactie van de leidster. Als ik jou was zou ik iig zorgen dat ze met een flinke laag van huis gaat.
     
  18. Sisa

    Sisa VIP lid

    13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Nou dames, ik kan me helemaal in jullie reacties vinden!! Ik vond het al zoooo raar, ik zeg al nooit wat en dit zit me gewoon niet lekker. Ik ga het donderdag toch echt nog eens aankaarten, ik wil gewoon zeker weten dat ze ingesmeerd worden allemaal, niet alleen Charlotte. Ik vind het nogal wat om daar inderdaad zo laks over te doen. Kreeg echt het idee van 'insmeren?!' alsof ze daar nog nooit van gehoord hadden... En wat hier ook al geschreven werd, jassen, sjaals, mutsen enz is inderdaad nog meer werk lijkt me...
     
  19. EmyD

    EmyD Niet meer actief

    Bij ons op het kdv hangt sinds vorige week een briefje, of we zonnebrandcreme willen meegeven en iets van een petje/mutsje. Ik neem aan dat ze daar ook iets mee doen..:). Maar dat vind ik niet meer dan normaal. Weet je wat ik veel werk vind, alle kindjes een pyama aandoen als ze naar bed gaan. Pfff..daar zou ik dan helemaal geen zin in hebben als leidster. Respect!
    's Ochtends smeer ik ze trouwens zelf ook helemaal in voor ze naar het kdv gaan.
     
  20. ikke1981

    ikke1981 VIP lid

    14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    volgens mij kost verschonen meer tijd dan smeren!

    Ik zit me er nog steeds boos om te maken
     

Deel Deze Pagina