Kdv gekke tarieven

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Suzanne01, 1 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzanne01

    Suzanne01 Bekend lid

    7 mei 2018
    528
    392
    63
    Vrouw
    Hoi!

    Onze dochter gaat sinds kort naar de kvd. Tijdens het gesprek vroeg ik haar naar de tarieven en hoe het zat met het afnemen als ze een keer niet komt.

    Vaste dagen 7.00
    Flexibel 7.50

    Omdat in het contract een aantal uren worden afgenomen, word deze dus ook berekent, en als ze niet komt lopen de uren door zei ze. Oke, begrijpelijk. Toen vroeg ik haar hoe het zat met bijvoorbeeld vakantie.
    Dan kon ik een 48 weken contract afsluiten en dan heb je dus 3 weken speling met verlof(51 weken open). Oke, handig dacht ik. Maar toen zei ze dat dit contract 8 euro per uur kost. Huh dacht ik? Dan betaal ik alsnog meer. Toen zei ik dat ik dan vaste dagen wilde voor 51 weken.

    Toen kreeg ik daarop het 48 weken contract met daarop 7,50 per uur(en geen 8 wat zij zei). Dus toen vertelde ik haar dat het contract verkeerd was en voor 51 weken moest zijn en voor 7,00 per uur. Toen kreeg ik een bericht terug dat ze het contract had aangepast, maar dat het maar 4 euro per maand goedkoper was op de 51 weken. Of ik toch nog het contract wilde aanpassen.

    Dus heb ik, en 3 weken langer opvang per jaar, en het is goedkoper per maand. Is dit een normale gang van zaken? Ik heb er totaal geen verstand van, maar ik vind het dus wel vreemd dat ik meer moet betalen als ze 3 weken niet komt in plaats van minder.
     
  2. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.183
    4.324
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ja, deze constructie hebben wij ook gehad (via Partou). Een beperkt contract is alleen aantrekkelijk als je significant minder weken neemt. Als het slechts om enkele weken minder gaat op jaarbasis, dan weegt het niet tegen elkaar op.
    Hier dus altijd volledig contract gehad en als ik dagen ‘over’ had dan bracht ik ze soms een dagje extra om zelf thuis wat meer lucht te hebben.
     
  3. Suzanne01

    Suzanne01 Bekend lid

    7 mei 2018
    528
    392
    63
    Vrouw
    Bedankt voor je antwoord. In dat andere geval kan het dus wel gunstig zijn.. en wanneer heb je dan dagen 'over' ?
     
  4. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.183
    4.324
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Als je een dag niet komt, bv omdat je op vakantie was, dan kun je die dagen een andere keer opnemen. Toen wij er zaten bleven ze 2 maanden geldig, maar volgens mij is dat bij partou inmiddels verruimd. Ik weet niet hoe het bij jou zit natuurlijk, maar als het goed is raak je een gemiste dan nooit gelijk kwijt.
     
  5. Suzanne01

    Suzanne01 Bekend lid

    7 mei 2018
    528
    392
    63
    Vrouw
    Oohh fijn dat het bij jullie wel kon. Hier dus niet met vakantie of ziek kind. Bedankt voor je info!
     

Deel Deze Pagina