KDV gooit eten door elkaar van 2 baby,s

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door aletta, 15 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aletta

    aletta Lid

    2 mei 2007
    42
    0
    0
    Onze dochter van 6 maanden oud krijgt friso comfort voor op stoppingen.
    Belde het KDV vrijdag dat ze de voedingen van de baby,s door elkaar heen hebben gehaald. Ze had borstvoeding gedronken van een andere moeder! :evil: Ik snap dat niet ze gaat al sinds April naar deze KDV. En ieder kindje heeft een eigen bakje met zijn of haar naam er op en ze hebben een eigen map waar je iedere keer inschrijft als er wat verandert en de voedingstijden etc. En deze leidster had toch ook in de gegevens kunnen kijken van de baby,s! En anders even bellen hoe het ook alweer zat voor dat je de voeding geeft. Er zit note bene heel veel verschil in de andere baby is net 3 maanden oud.Ik ben gewoon woest. Dit mag toch eigenlijk niet voorkomen :) Ons zit nog het meeste dwars dat ze borstvoeding van een andere moeder heeft gedronken het idee namelijk al, het is toch niet te geloven. We gaan een klacht indienen bij het hoofdkantoor en desnoods nog bij het tuchtcollege voor laten komen. Sorry voor het lange verhaal maar ik wou mijn ei toch even kwijt.

    Groetjes Aletta
     
  2. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    :confused: jeetje dat vind ik ook echt niet door de beugel kunnen! Ik zou zeker stappen ondernemen... als ze nou friso met nutrilon hadden verwisseld... tja ach dat is niet netjes maar zou ik minder moeite mee hebben dan met dit. Ik moet er ook niet aan denken dat Louise moedermelk van een andere vrouw zou drinken...
     
  3. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Zo ik zou ook desduivels zijn! Ik vind echt dat dit niet kan!
     
  4. yake

    yake Fanatiek lid

    25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Waar mensen werken daar worden fouten gemaakt, dus ook op het kinderdagverblijf. Hoe vervelend dan ook.

    Wist je dat donormelk (dus van een andere moeder) op 2 staat, daarna komt pas kunstvoeding. Het is dus beter dan kunstvoeding.

    Vroeger was het normaal om je baby door een ander te laten voeden. Zij heette dan een min. Zo heeft mijn man een paar melkbroertjes- en zusjes naast zijn biologische broer en zussen.

    Maak je niet zo druk. De kans dat de moeder ernstig ziek is zal waarschijnlijk klein zijn.

    Kijk eens op http://www.moedermelknetwerk.nl/ .
     
  5. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Sorry hoor yake, maar hier ben ik het echt niet mee eens... moedermelk is misschien het beste voor je kindje maar in dit geval gaat dat niet op. Wie weet rookt die vrouw als een ketter en zuipt ze als een bouwvakker... dan lijkt me kunstvoeding toch een stuk gezonder. Bovendien is het net wat je eigen gevoel erbij is. Ik zou nooit mijn kind door een "min" laten voeden. Of ik doe het (zoals het hoort) of ze krijgt gewoon flesvoeding. Ik vind lichaamssap van een andere vrouw gewoon niet bestemd voor mijn kind en zoals ik het lees voelt Aletta dat precies hetzelfde.
     
  6. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik kan me voorstellen dat dit niet zo'n prettig idee is...

    De andere kant is wel dat het kdv jullie wel netjes heeft ingelicht over de fout, daar is ook wel wat voor te zeggen.
    Een hele slordige fout, maar hoofdkantoor en tuchtcollege...? Ik vind het ietwat overdreven, je kindje heeft geen vergif gedronken.
     
  7. Niet meer actief

    had je ook zo gereageerd als het andere flesvoeding was?


    Ik denk het niet... het gaat om het idee en dat begrijp ik heel goed.. ik moet er ook niet aan denken dat ze bv van een andere moeder binnen krijgt.. maar ik denk dat als het andere fv was dat je anders had gereageert terwijl het een zelfde soort fout is...
     
  8. aletta

    aletta Lid

    2 mei 2007
    42
    0
    0
    Onze dochter heeft last van opstoppingen en daarom krijgt ze deze voeding ze heeft vaker hiervoor in het ziekenhuis gelegen. Stel je voor dat deze moeder een bepaalde ziekte heeft je weet het niet.
     
  9. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dan geeft ze haar eigen kind vast ook geen borstvoeding..
     
  10. Agatha

    Agatha Fanatiek lid

    16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Dat ze zelf bellen om te zeggen wat er is gebeurd geeft aan dat ze het zelf ook heel erg vinden en het niet hun bedoeling was. Als ze niet hadden gebeld had je er nooit iets van gemerkt en had je ook geen klacht in kunnen dienen, was wel zo makkelijk voor hun geweest. Dus moedig dat ze je hebben gebeld. Ik denk dat ze "hun lesje wel hebben geleerd", een moeder op te moeten bellen met zo'n boodschap is echt geen pretje. Ze letten nu heus wel op, voortaan. Zorg dat haar naam er goed op staat. En nee, het is helemaal geen lekker idee dat ze de borstvoeding van een ander heeft gedronken. Als ze er ernstig ziek van wordt kun je een klacht indienen. En anders is het gewoon niet meer dan een rot-idee. Met een klacht maak je het heus niet ongedaan. Wat wil je er mee bereiken? Genoegdoening? Wat denk je er mee te bereiken? Dat ze bang van je worden en voortaan maar niet meer tegen je zeggen als er iets is gebeurd?
    En n.a.v. wat Yake al schrijft: vroeger lieten rijke vrouwen hun baby's zogen bij een min. Toen was het de dames te min om zelf zo'n klein wezentje een hun borst te laten lebberen... ;)
     
  11. maja82

    maja82 VIP lid

    30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Wat natasja zegt, als ze ziek zou zijn oid geeft ze haar eigen kind echt geen bv. Ik begrijp je boosheid wel hoor, ik zou ook even flink pissig zijn. Maar er worden idd fouten gemaakt door iedereen, het 'lullige' is alleen dat als je met mensen/kinderen werkt de fouten vaak 'vervelender' zijn dan anders. Als je er echt mee blijft zitten zou ik eerst een gesprek met het kdv aanvragen, misschien als je het er met hun over hebt je al wat minder boos wordt.
    Succes!
     
  12. Tamar

    Tamar Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Ik denk dat als deze moeder ernstig ziek was geweest of heel ongezond leeft, ze ook geen borstvoeding zou geven! Dat zou ze in het laatste geval waarschijnlijk helemaal niet belangrijk vinden.
     
  13. appelsientje

    appelsientje Fanatiek lid

    5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    ik denk dat die andere mama, waarvan de bv is ook wel niet zo blij is, want haar kindje heeft waarschijnlijk een flesje kv gehad!

    Wie weet geeft ze bv om een speciale reden (allergieen, exceem etc..) Dan zit je er ook niet op te wachten dat je kindje kv krijgt, toch?
    Ik moet zeggen het is een beetje een onsmakelijk idee, maar wat al eerder gezegt is, is het voor je kind niet zo erg. Die mevrouw let vast heel goed op wat ze eet (en laat alcohol en drugs etc. staan), want anders zou ze haar eigen kindje ook niet voeden.
     
  14. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Ik zou ook echt niet blij zijn! Ik vind het een smerig idee dat hij BV van een andere moeder zou krijgen (niets persoonlijks hoor, voordat er mensen weer lange tenen hebben)
    Bah, nee ik zou ook zeker een klacht hebben ingediend.
     
  15. tanna

    tanna Bekend lid

    26 mei 2008
    685
    0
    0
    Ik snap dat je boos bent en begrijp dat je stappen wil nemen. Ga eerst eens met de leidster praten die de fout gemaakt heeft.
    Ik vind het ook geen prettig idee als michelle bv van iemand anders had gekregen, maar vies?
    Ze heeft niet bij die moeder aan de borst gelegen en als ik sommigge flesjes op het kv zag die ouders meenamen zou ik het erger vinden dat ze uit een fles van een ander had gedronken.

    Ken je de moeder van het andere kindje neem aan dat die ook niet blij is?
    Misschien kunnen jullie samen gesprek hebben met de leidster?

    Annemarie
     
  16. Vanes

    Vanes Actief lid

    28 jul 2007
    182
    1
    0
    Natuurlijk mag je boos zijn of teleurgesteld, maar mensen kunnen fouten maken en ze hebben immers direct gebeld.
    Tuchtcollege vind ik echt te overdreven. Ze hebben je kind geen letsel aangebracht.

    Wees blij dat ze borstvoeding heeft gekregen, want dit is licht verteerbaar. Wanneer ze voeding had gekregen voor de hongerige baby was je verder van huis geweest. Misschien werkt de borstvoeding wel laxerend, of te wel relatifeer even.

    Wil je dat er nooit een fout gemaakt wordt dan moet je je kind in eigen handen houden en dan nog... we zijn maar mensen.
     
  17. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.483
    113
    Ik zou er ook zeker niet blij mee zijn, maar de kans is heel klein dat die moeder een ziekte heeft die zo over te dragen is. Maar goed, het had inderdaad niet mogen gebeuren, zou ook zeker een klacht indienen, maar tuchtcollege etc. vind ik wat overdreven.
     
  18. Duma

    Duma Bekend lid

    13 sep 2007
    973
    908
    93
    I agree.
     
  19. Judy77

    Judy77 Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Snap je boosheid, natuurlijk is het vreemd dat ze bakjes waar nota bene namen op staan verwisselen. Maar tuchtcollege? Ik denk dat die je klacht niet eens in behandeling nemen!

    Ik zou gewoon even daar praten, je frustratie kwijt zijn, hen de excuses aan laten bieden en basta...
     
  20. nadine

    nadine Lid

    17 mei 2006
    35
    0
    0
    achterhoek
    Ik vindt dat je iets wat overdreven reageert!
    Naar mijn mening, iedereen maakt fouten, ze hebben het in ieder geval aan je gemeld!
    Daar zou ik veel troost uit putten, en wat is het probleem dat prongelijk het moedermelk heeft geronken van ee andere moeder? De meeste moeders wie roken of alcohol drinken geven geen bortvoeding!

    Wees blij dat ze eerlijk zijn gebeleven, put daar troos uit!

    Sucses verder!
     

Deel Deze Pagina