kdv in Tilburg vol...

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door gevalletje, 6 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gevalletje

gevalletje Actief lid

3 mei 2008
    254
    0
    0
    Help, ik heb al verschillende kdv benaderd voor plaatsing in april 2009. maar ze zitten allemaal met wachtlijsten.
    pino, kinderstad, duimelijntje, willemijntje... allemaal vol! met wachtlijsten van meer dan 20 kinderen of 2 jaar wachtlijst.

ik woon in t centrum en werk ook in t centrum dus verder weg is ook bijna geen optie voor me.

weten jullie mss nog een oplossing? ik wil graag n beetje zekerheid. tgaat om 3 dagen.

hebben jullie dit ook?

2. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Dat zijn wel heel lange wachtlijsten, zeg! Hier is ook minimaal driekwartjaar een wachtlijst. Ik had me vorig jaar juli ingeschreven bij een kdv, er is nog lang geen zicht op plaatsing!
    Ons dochtertje gaat nu naar een kdv in een buurgemeente. Het is niet anders. Je kunt nog denken aan gastouderopvang.

3. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik denk toch dat je moet gaan kijken naar een kdv ergens anders of opzoek moet gaan naar een gastouder.
    Wij konden ook niet naar het kdv van onze keuze, maar gelukkig wel naar een kdv naast mijn werk. Nu ik van baan verwisselt ben is dit ook niet meer handig maar nu kan Luc per 01-10 wel naar kdv wat we eigenlijk wilden. Het is niet anders dus als ik jou was zou ik naar andere opties gaan kijken.

4. manytroubles

manytroubles Actief lid

9 dec 2006
    357
    0
    0
    Ook wij hebben nog steeds geen plek op een KDV hier. (Utrecht, Leidscherijn) Lotje is inmiddels bijna 10 maanden.... Zij gaat naar een KDV in Amersfoort. Het is helaas niet anders. Gelukkig hebben we een heel goed gevoel bij het KDV en maakt dat een hoop goed. We kregen laatst een brief van 1 van de KDV's waar we staan ingeschreven dat de wachttijd was opgelopen tot meer dan 2 jaar....
    Een gastouder is niks voor ons. Dat is dus geen optie.

Manytroubles

5. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Ik zou toch uit gaan kijken naar andere opties, in de vorm van gastouderopvang of flexmoeders. Ik woon zelf in hartje centrum Rotterdam, en werkelijk alles zit vol. Daarbij ben ik voorlopig nog afhankelijk van het openbaar vervoer, en is een KDV verder weg in de stad of op zuid voor mij absoluut geen optie.

Met een gastouder kun je in ieder geval in 1e instantie wat zekerheid voor jezelf inbouwen.

Succes.

6. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    jeetje, in de toekomst willen wij ook graag een 2e, mag me dus nu al wel opgeven voor een plekje :(

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hier in Amsterdam hetzelfde verhaal. Ze durven mij niet eens te vertellen hoe lang die wachtlijst is :( Maar tussen neus en lippen door was er wel uit op te maken dat dit waarschijnlijk ook zo'n 2 jaar is... Ik hou mijn hart vast echt waar.

Buiten Amsterdam is gewoon geen optie. Wij wonen en werken/studeren ook in het centrum en dat zou betekenen dat we zeker 1,5 uur extra kwijt zijn aan reizen naar het kdv. Al niet te spreken over de extra benzinekosten waar ik helemaal niet op zit te wachten. En gastouderopvang, brrr, ik wil dat helemaal niet.

Overigens zijn ze bij mijn kdv nu een controle aan het houden om te kijken welke mensen op de wachtlijst al iets anders hebben gevonden. Hopelijk krimpt die lijst dan aanzienelijk dus ik ga na augustus even met ze bellen om te vragen hoe het ervoor staat...

8. odet

odet Niet meer actief

ik kom ook uit tilburg, heb hetzeldfe probleem.
    de enige optie was een gastouder en dat zag ik niet zitten.
    nu past een vriendin van mij op.

9. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Gewoon bij allemaal alvast inschrijven, je weet maar nooit.
    Wij konden eerst ook niet bij Kinderstad terecht maar nog voor Inge geboren was belden ze al dat er toch plek was op de dagen die wij wilden. En anders inderdaad gastouders.

En in de krant van vandaag stond dat Kinderstad een nieuw pand heeft aangekocht (St. Josephstraat, redelijk in het centrum dus) wat begin volgend jaar klaar moet zijn. Dus wie weet komt er dan weer plek vrij op andere kdv-en

Succes er mee.

10. Female

Female Niet meer actief

Een vriendin van mij werkt sindskort op een kdv in Tilburg, ik zou even kunnen peilen als je dat wilt?

11. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Wat is er zo erg aan een gastouder?

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik had het zelfde probleem en omdat ik maar 4 halve dagen wilde was de wachttijd ruim3 jaar tja en dat heeft geen zin want dan zit ze al bijna op school. Ik zit nu dus bij een gastouder en alicia heeft het prima naar der zin. Ook is het een stuk flexibeler vind ik dan een kinderdagverblijf

13. ProudMum

klopt Lovewinnie, en bovendien als je "telaat" bent op t KDV heb je boetes.

14. Merijn

Merijn Niet meer actief

Dus? KDV heeft alleen maar nadelen ten opzichte van een gastouder?

15. ProudMum

vind ik van wel, GA vind ik veel flexibeler, en meer 1 op 1 met je kindje. en als de GA meerdere kindjes heeft <max 4> leert je kindje alsnog spelen en delen met anderen!

16. Miemi

Miemi Lid

9 dec 2007
    78
    0
    0
    Ik sta sinds 1e week van januari ingeschreven voor kdo in Rotterdam en heb op zijn vroegst pas plek in maart volgend jaar, maar waarschijnlijker is dat ik pas in mei/juni terecht kan. Ik vind dit echt niet normaal! Hoe kunnen ze van vrouwen verwachten dat ze gewoon blijven werken als het zo moeilijk is om je kind ergens onder te brengen?

17. ProudMum

Ik hoorde zaterdag van de vrouw van mijn vriends teamgenoot ( snappen jullie het nog?) Dat er in vleuterweide een wachtlijst was van 3 jaar. En dat investeerders er geen geld meer in wilde steken omdat ze bang waren dat er op langere termijn geen opvang meer nodig zal zijn.

18. Merijn

Merijn Niet meer actief

Waarom denken ze dat dan? Vrouwen gaan toch niet opeens allemaal stoppen met werken? Lijkt mij juist dat er steeds meer gebruik zal worden gemaakt van opvang.

19. ProudMum

ik kon er niet op ingaan omdat er gescoord was :oops:

ik zal kijken of ik hier iets op de regio tv kan vinden

20. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    hmm ik vind een gastouder geen voordelen hebben persoonlijk.
    Ik voel me niet lekker bij 1 oppas. Mijn dochter mag zich best hechten, maar dan graag aan geschoolde mensen en ook verschillende mensen.
    Een KDV is ook ingericht op kindjes en heeft oog voor ontwikkelingsspeelgoed enz enz enz.
    Ons KDV is ook heel erg in de buurt en ze zit nu al in de groep met kindjes uit de straat, ook dat vind ik een groot voordeel!

Deel Deze Pagina