Kdv meer uren gebruikt dan opgegeven

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Damay77, 7 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.645
    7.430
    113
    Vrouw
    Ik heb vorig jaar meer uren opvang gehad dan doorgegevnaan de belastingdienst. Ik hoor nu wisselende verhalen. Dat ik dat geld voor die uren niet meer terug kan krijgen. En een ander zegt weer dwt je dit gewoon aan kaj passen in mijn toeslagen en dat je dat verschil dan vrij snel terug krijgt. (Als je erop moet wachten tot ze er zelf achterkomen dan krijg je het pas na 1-2 jaar terug..)
    Maar waar moet ik die verandering precies op mijn toeslagen invullen? Las ergens dat je het verschil bij december kan zetten. Maar hoe/waar dan?
     
  2. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Moet je dat niet gewoon bij je jaaropgave invullen?

    Ik weet wel dat je met terugwerkende kracht KOT kunt aanvragen wanneer je dat nog niet hebt gedaan ( van 3 maanden terug )

    Volgens mij zijn deze dingen 2 verschilllende dingen want je krijgt altijd pas aan het einde van het jaar het aantal gebruikte opvanguren..
     
    Damay77 vindt dit leuk.
  3. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.645
    7.430
    113
    Vrouw
    Als je het met je jaaropgave invuld dan duurt het tijden voordat je de te weinig betaalde toeslag terug krijgt. Begreep juist dat je het sneller terug kon krijgen door het op een andere manier in te vullen. Zag wel dat ik december aan kan passen. Als ik daar de te weinig door gegeven uren in zou zetten dan zou ik in theorie dat geld snel terug moeten krijgen.
    Het gaat de belastingdienst immers om het aantal uren over het jaar genomen. Die vallen er dan niet over dat ik in december ineens meer uren dan anders heb staan....
     
  4. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.489
    1.088
    113
    ik vul idd altijd de jaar opgave in bij de aangifte. en toevallig afgelopen week herberekening van 2016 gekregen. gelukkig kregen we een hoop geld terug ipv te moeten betalen haha
    tja het duurt idd wel een tijd maar dan weet ik wel dat het goed gebeurt en ik niet alsnog een rekening krijg dat ik moet bij betalen.
     
  5. San987

    San987 Fanatiek lid

    21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Ik doe dat ook altijd! Ik pas dan de uren van deceber aan.
    Volgens mij heet het 'een wijziging opgeven', ik tel de extra uren van het hele jaar bij de normale uren en dit wordt dan het aantal uren voor december.
    Vanaf januari pas ik de uren dan weet aan, maar wat je maandelijks nodig hebt.
    Een rotklusje, maar dan heb je wel het snelste je geld..
     

Deel Deze Pagina