Harde buiken/beurs gevoel na inwendig onderzoek

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Yummy, 5 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Vandaag bij de verloskundige heb ik een inwendig onderzoek gehad. Dit heb ik 2 weken geleden ook gehad (ivm regelmatige krampen en wat bloedverlies bij het afvegen) omdat de verloskundige even wilde checken hoe het er daarbinnen voor stond zeg maar ;)

Vandaag wilde ze weer even kijken om te zien of er al iets veranderd was. Deed totaal geen pijn en ipv 1 vingertopje opening had ze het nu over 2 vingers. Het was al aardig 'week' en ze kon het hoofdje van de baby ook al voelen (en ook dit keer weer begon de kleine meteen tegen haar vingers aan te duwen toen ze inwendig aan het voelen was).

Enfin, het deed geen pijn en het was dus allemaal prima voor deze termijn.

Maar nu thuis heb ik al een paar uur last van hele gevoelige harde buiken en een enorm drukkend gevoel naar beneden. Het voelt een beetje 'beurs' zeg maar en de harde buiken zijn anders dan voorheen, ze lijken wat "lager" te zijn. De onderkant wordt echt hard zeg maar.

Het doet overigens geen pijn.

Zal dit komen door het inwendige onderzoek? En kan het zijn dat er wellicht wat op gang komt of kan enkel het voelen van de baarmoedermond dat niet veroorzaken?

2. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ik denk inderdaad dat het komt door het onderzoek. Ik had hetzelfde na de inwendige echo vorige week. Maar mocht je twijfelen of blijft het aanhouden, zou ik gewoon even bellen om te overleggen.

Deel Deze Pagina