keeltje verbrand?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door helma85, 16 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. helma85

    helma85 Bekend lid

    3 dec 2013
    683
    43
    28
    Gisteren aten we vissticks en onze zoon Jarvi was iets te gulzig en pakte al gelijk een stukje. Helaas was die nog veel te warm en bleef dat stukje ook nog eens steken in zn keel! Gevolg een schreeuwend kind wat rood aanliep. We hebben hem gelijk iets laten drinken. Daarna at hij nog wel een beetje maar je zag duidelijk aan hem dat hij pijn had.
    Toen we hem op bed legde om 20u00 bleef hij huilen van de pijn. Hem een paracetamol gegeven. Helaas hielp dat niet echt. Hij heeft gehuild tot 22u00! Tussendoor zijn we uiteraard wezen kijken bij hem om te troosten.
    Deze ochtend werd hij normale tijd wakker, was weer vrolijk en al.
    Bij het ontbijt gingen de eerste happen wel, maar daarna kwamen de tranen weer en zag je dat het pijn deed dat hij doorslikte.

    Nu is mijn vraag wat moet ik nu doen? Heeft er iemand tips of ervaring mee?

    Helma
     
  2. ManonUtrecht

    31 aug 2010
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Arm kereltje! Hij heeft even op de harde manier geleerd dat je je eten soms even moet laten afkoelen :(

    Ik denk dat je vandaag even lekker wat zachte koele dingen qua eten voor hem moet bedenken, zijn keeltje zal wel een beetje rauw zijn van binnen.

    Geen sinaasappel en geen harde etenswaren want die zullen eventjes wat pijnlijk aanvoelen.
     
  3. Prinsesje14

    Prinsesje14 Niet meer actief

    Aagossie arm schaapje.
    Misschien vind hij wat vla of yoghurt wel lekker? Peren ijsje. Drinkt hij wel nog goed? En zou voor de zekerheid toch de ha een belletje doen. (Liever een keer te veel dan te weinig denk ik dan) Hoop maar dat het snel wat beter gaat!
     
  4. helma85

    helma85 Bekend lid

    3 dec 2013
    683
    43
    28
    Dank je wel voor de tips.
    Ik heb net even gebeld met de HA omdat het weekend voor de deur ligt. Hij zei dat we hard en scherp eten moeten vermijden een paar dagen. IJsjes eten en koud drinken geven.
    Ook mag hij voor het slapen gaan een zetpil krijgen voor de pijn.
    Na 3 dagen moet het groot en deels beter gaan zei hij.

    Het gaat nu al wel iets beter. Hij is nu een banaan en druiven aan het eten. Ook drinkt hij redelijk goed.

    Blijft moeilijk om je kind pijn te zien hebben, slecht voor je moederhart!
     
  5. Purk

    Purk Fanatiek lid

    19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter heeft het ook gehad, met een hap hete pannenkoek. Het was te heet, en van schrik slikte ze die hele hap door; gevolg dus een verbrande keel. Heel sneu :( Ze heeft er best wel een paar dagen last van gehad, was ook bang voor warme dingen, ook bv warm badwater. Nadelig bijgevolg was ook dat haar slokdarm erg gevoelig was, waardoor ze sneller kokhalsde met bv hoesten en dan moest overgeven... zo sneu!
    Maar na een paar dagen was het over, gelukkig :)
     

Deel Deze Pagina