Ervaring met keizersnede

Discussie in 'De bevalling' gestart door Smikkel7, 15 nov 2019.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smikkel7

    Smikkel7 Lid

    5 mei 2019
    31
    35
    18
    Hoi allemaal,

    Wie van jullie meiden hebben ervaring met de keizersnede?
    Vond je het meevallen of viel het tegen, hoe was de ruggeprik, hoe verliep het herstel en moest je langer in zkh blijven daardoor

    Sorry voor de vele vragen maar na 6 vaginale bevallingen onderga ik dit keer een keizersnede dus ben eens benieuwd naar ervaringen.

    Liefs
     
  2. Mammie79

    Mammie79 Actief lid

    28 aug 2014
    266
    81
    28
    In 2014 en 2016 een spoedkeizersnede gehad omdat de ontsluiting uiteindelijk biet vorderde. Nu 6 weken geleden bij de 3e een geplande keizersnede gehad. Ideaal. Ik onderging het deze keer veel fitter, vorige keren al een hele dag weeen er op zitten.
    Ja, het is een operatie die je niet moet onderschatten maar ik zou het zo weer doen!
    De eerste dagen voel je zeker de wond en ben je minder makkelijk op de been maar dat zal met een vaginale bevalling vaak ook zo zijn.
    Goed paracetamol gebruiken en lekker rusten!
    Do ks gehad en zaterdagochtend naar huis. Na 2 weken was ik weer de oude maar heb nog keurig tot deze week alles rustig aan gedaan (mn qua huishouden)
    Hier was manlief wel lekker 4 weken thuis

    Tip: mocht je bv willen geven evt vooraf starten met kolven. Vorige keren kwam de bv veel moeizamer op gang, nu vooraf wat gekolfd ( borsten gestimuleerd) en deze keer veel sneller productie
    Succes!
     
  3. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Hier in 2018 een spoedkeizersnede. Na een aantal dagen martelen met inleiden en geen vorderende ontsluiting. Ik was dus al echt vermoeid. De eerste 2 dagen vond ik heel pittig. Maar daarna ging het eigenlijk heel voorspoedig. Vooral niet te veel lachen want dat doet enorm pijn haha. Heel veel succes.
     
  4. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.937
    4.152
    113
    Ik heb in 2016 een keizersnede gehad en vond het heel erg meevallen! Ze hebben de ruggenprik nog een dag langer laten zitten wat goed hielp tegen de pijn.
    Het zetten van de ruggenprik ging ook goed. Maar ik heb ook slechte ervaringen met een ruggenprik. Verschilt echt per rug en per anesthesist.
    Voor iemand met een keizersnede herstelde ik snel volgens de kraamhulp en verloskundige.

    Als buikbaby niet spontaan komt, wordt hij in week 39 gehaald met een geplande keizersnede. Beval liever natuurlijk, maar zie er ook niet tegen op...
     
  5. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    2 keizersnedes gehad. Bij de eerste een super ervaring, was semi spoed na niet vorderende ontsluiting. Super goed herstel, niks geen last.
    Daarna vaginaal bevallen, pijnlijk en lang herstel gehad.
    Nu ruim 6 maanden geleden een geplande ks gehad, veel pijn gehad en en nu nog steeds niet hersteld. Nog veel last van mn buik, als ik er maar over aai doet het al pijn en ben bang dat dit blijvende schade is :(

    Twee heel verschillende ervaringen dus, totaal niet te vergelijken met elkaar...
     
  6. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.576
    1.202
    113
    randstad
    Hier 2x geplande ks. 1e x had ik 9 weken ervoor weinig mogen doen dus niet zo'n beste conditie herstel vond ik toen te doen maar wel pittig. Bv kwam goed op gang maar baby snapte aanhappen niet dus alles gekolfd. 2e x mocht ik gewoon alles tot de bevalling en ging het herstel veel sneller. Liep met een week al weer buiten
     
  7. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    In 2011 mn 1e keizersnee gehad, en moest bij elkaar 10 dagen blijven,(2 ervoor,8erna) ruggenprik ging ook verkeerd, herstel ging langzaam, borstvoeding kwam maar niet op gang.

    4 juli dit jaar 2e keizersnee gehad en die is 100% meegevallen wilde de avond na de keizersnee alweer naar huis ,maar moest 48 uur blijven, ik liep al aantal uur na de keizersnee, en kon zelf douchen.
    Na 48uur waren we thuis, week na de keizersnee liep ik al weer in de stad.
     
  8. Zwierezwaai

    Zwierezwaai Niet meer actief

    Ik heb in 2008 en afgelopen juli keizersnedes gehad. Andere 2 kinderen kwamen vaginaal. Die van 2008 was gepland wegens stuitligging en die in juli wegens niet vorderende ontsluiting. Van beide goed en heel snel hersteld. Vond mijn eerste vaginale bevalling echt veel erger, qua herstel. Bv kwam ook goed op gang
     
  9. Smikkel7

    Smikkel7 Lid

    5 mei 2019
    31
    35
    18
    Dank jullie wel voor de reacties.

    Ik lees toch in al jullie verhalen dat het allemaal wel meevalt, als je maar rust houdt.

    Ik heb zulke ernstige scenarios gehoord in mijn omgeving dat ik er niet happig op was, nu denk ik ...oke, dus het gaat wel gewoon.

    Liefs
     
  10. LolaLisa

    LolaLisa Bekend lid

    14 apr 2017
    516
    425
    63
    Het verschilt echt veel per persoon, maar mijn ervaring was ook redelijk positief. Herstel is mij 100% meegevallen ook mede door alle verhalen die ik vooraf gehoord had, kreeg een keizersnede wegens niet vorderende ontsluiting bij inleiding met 36 weken. Door de vroege termijn moesten we 2 weken in ziekenhuis blijven en denk dat herstel daarom is meegevallen. Zo’n ding aan je ziekenhuis bed om jezelf uit bed te hijsen is wel echt een must namelijk :roflmao:
    Zou ook kijken vooraf naar hoogte van je bed: niet te hoog dat je geen “hupsje” moet maken om eruit of erin te komen. En niet te laag dat je jezelf eruit moet trekken :roflmao:
     
  11. Smikkel7

    Smikkel7 Lid

    5 mei 2019
    31
    35
    18
    Dank je voor je tips! Hier kan ik wat mee.
     
  12. JoyeuxNoel

    JoyeuxNoel Actief lid

    9 feb 2019
    151
    78
    28
    Vrouw
    Ik ben 8 weken geleden bevallen dmv een spoedkeizersnede ivm een bloeding tijdens de vaginale bevalling.
    Als je me van tevoren had verteld dat ik een ks zou krijgen zou ik compleet in paniek zijn geraakt want vind een ruggenprik en operaties doodeng.
    Nou, het is me 10000% meegevallen. Ruggenprik deed 0,0 pijn. Bloedprikken via je arm is pijnlijker. Herstel vd ks ging ook goed. Voor de volgende bevalling mag ik kiezen wat ik wil en ga sowieso voor een ks kiezen.

    Succes!
     
  13. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    2 x keizersnee gehad. Ging heel goed. Ruggeprik was maar een klein prikje. Dat leek mij het engste. De wond deed achteraf wel heel erg pijn. Tip: neem keelpastilles mee voor als je een kriebelhoest krijgt. Hoesten, niezen en lachen doet zeer. Pak echt je rust. Dan ben je sneller hersteld. Bij de eerste was ik onrustig en duurde het herstel langer. Sterkte en komt goed!
     
  14. Typicalme

    Typicalme Fanatiek lid

    11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Eerste bevalling was een spoedkeizersnede en tweede een vaginale bevalling. Ik vond de keizersnede enorm meevallen. Sterker nog, ik heb veel meer pijn gehad na de vaginale bevalling (knip en scheur) als na de keizersnede. Iedereen die in mijn kraamweek tegen me zei ‘dat het herstel na een vaginale bevalling zoveel sneller gaat dan bij een keizersnede’ kon ik wel schoppen, haha! Ik vond de vaginale bevalling dus veel pittiger. Des al niet te min ben ik blij dat ik beide heb mogen mee maken.
     
  15. Smikkel7

    Smikkel7 Lid

    5 mei 2019
    31
    35
    18
    Nou dat vind ik dus ook doodeng die ruggeprik en al helemaal als de bovenkant verlamt raakt ipv de onderkant. Ik heb hier gisteren met de gyn over gesproken en zij vertelde dat er iemans bij zit die hier op gaat letten.

    Inderdaad de verhalen van iedereen dat vaginaal bevallen sneller herstel geeft dan ks doet me soms shaken.

    Ik sta op de ks ook mede omdat ik meteen gesteriliseerd wil worden. En ik vind 2 ling riskant aangezien bij mij van de 6 bevallingen de laatste 3 erg zwaar waren, een uur persen, weeen die niet krachtig genoeg zijn, mijn bekken die heel veel te verduren hebben gehad b.i. teveel.bloedverlies moederkoek die niet wilde komen enfin heb ik nu zoiets ik kies veiligheid boven alles nu.
     
  16. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    het gaat dus helaas niet altijd maar gewoon ;) Zoals ik zei, het is bij iedereen en iedere x verschillend. Mijn lichaam
    Heeft op de 2e keer veel slechter gereageerd en daar ondervind ik tot op de dag van vandaag helaas nog steeds de pijnlijke gevolgen van. Net als bij een bevalling dus, gewoon niet te vergelijken.
     
  17. Smikkel7

    Smikkel7 Lid

    5 mei 2019
    31
    35
    18
    Nee oke ik snap het maar in sommige gevallen wel veiliger en zal ook niet te vergelijken zijn maar ja moet iets he
     

Deel Deze Pagina