Naar huisarts geweest

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Linda10280, 2 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda10280

    Linda10280 Fanatiek lid

    6 nov 2005
    1.764
    0
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Hai Japke en/of Miriam.

    Ben vandaag terug van de huisarts en heb daar gevraagt of ik zwanger kon zijn omdat ik eerder in de 2e week van mijn pilstrip op het einde 3 pillen vergeten ben.
    Heb de pil daarvoor ook al een beetje onregelmatig geslikt.
    Na de derde dag van de vergeten pil kreeg ik ineens helder rood bloedverlies.
    Ik moest op advies van de apotheek gewoon de laatste week van me strip afmaken.
    Dit zo geen gevolg hebben op een eventueele ongeboren vrucht.
    Heb die hele week 7 dagen lang helder rood bloedverlies gehad.
    En best behoorlijk.
    Ik ging er dus gewoon vanuit dat ik niet zwanger kon zijn.
    Moet zeggen dat ik normaal nooit zolang ongesteld ben.
    Had ook afgelopen zondag een test gedaan en die was gewoon negatief.
    Maar vanaf het moment dat ik m'n pil vergeten ben en gemeenschap heb gehad is ongeveer 2 weken geleden...iets langer.
    Dus waarschijnlijk veel te vroeg getest.
    Nou was ik ook niet van plan om te testen aangezien ik gewoon een week lang helder rood bloedverlies heb gehad.
    Maar nou vertelde m'n arts dat dat ook gewoon een innestelings bloeding kon zijn :rolleyes:
    Kan dat echt?
    Kan je dan gewoon helder rood bloedverlies hebben een week lang en gewoon zwanger zijn?
    Dacht dat een innesteling veel korter duurde.
    Heb dit nog nooit gehad.
    Ik voelen m'n borsten 1 x per dag heel erg gevoelig aan.
    Ik voel het dan opkomen en krijg jeuk rond de tepels.
    Dit is dan ook na 5 minuten weer weg.
    Weet niet echt wat ik er nu van moet denken.
    M'n arts adviseert me gewoon na deze stopweek weer de pil te slikken en dan kijken of ik in die stopweek gewoon weer ongesteld word.
    Lang verhaal maar hoop dat jullie me een beetje begrijpen en me vragen kunnen beantwoorden.

    Liefs Linda
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi Linda,

    een innestelingsbloeding duurt nooit zo lang. Maar je kunt doordat je cylcus overhoop ligt wel vaak en onregelmatig bloed verliezen. Doordat je de pil bent vergeten is je lichaam helemaal in de war.
    Gevoelige borsten kan een zwangerschapssymptoom zijn, maar dat hoeft niet.
    Ik zou aan het eind van je stopweek nog eens testen, misschien was zondag te vroeg. Als je dan niet zwanger blijkt te zijn kun je inderdaad weer aan een volgende strip beginnen.
    Ik hoop dat je vragen hiermee beantwoord zijn.

    Mirjam
     

Deel Deze Pagina