Kennismaken

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door Konijn, 4 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Konijn

    Konijn Niet meer actief

    Dag allemaal,

    Het is hier heel druk, maar ik dacht: laat ik me toch maar even voorstellen:

    Ik ben Esther, 25 jaar en inmiddels alweer een paar jaar getrouwd.

    Een aantal maanden geleden ben ik gestopt met de pil, in eerste instantie met de intentie om voorlopig 'om de vruchtbare dagen heen' te vrijen en nog een tijdje te wachten (maar ondertussen heel te blij te zijn, mocht het een keer 'fout' gaan), maar inmiddels hebben we de tactiek iets veranderd.

    We zijn niet heel hard ons best aan het doen om zwanger te raken (mijn profielnaam heeft daar dan ook niets mee te maken: het was het eerste dat in mij opkwam, omdat alles wat ik bedacht al in gebruik was...), maar zouden het heel erg leuk vinden als het zou gebeuren. Ondertussen merk ik wel dat dit vooral iets is dat ik mezelf rationeel probeer wijs te maken, want eigenlijk hoop ik toch wel heel erg dat het gebeurt.

    Het verlangen naar een kindje is trouwens wel iets dat bij mij met vlagen komt... is dat raar? Ik hoor regelmatig dat vrouwen een constant en allesverterende drang naar het moederschap hebben. Bij mij zijn het echter vooral periodes waarin het me overvalt. Op andere momenten kan ik weer erg genieten van mijn werk en ons gelukkige leven met z'n tweetjes (en alle gemakken die het niet hebben van kinderen met zich meebrengt!). Dan neig ik ernaar om toch nog maar even te wachten: ik ben tenslotte nog geen 30... (dat voelt als een soort magische grens)

    Tot slot het belangrijkste: het mogen krijgen van een kindje zie ik als een heel bijzonder geschenk van God. Het is moeilijk om niet volledig te gaan 'plannen', want dat gaat haast vanzelf (zeker als je het wel of juist niet wilt), maar ik probeer het zoveel mogelijk in Zijn handen te leggen en ervoor te bidden. Ik heb heel snel de neiging om mijn eigen lijnen te trekken in het leven, ook als het hierom gaat en dan is het soms best lastig, maar wel heel belangrijk om het uit handen te geven en te vertrouwen.

    Nou ja... een heel verhaal (sorry voor de lengte!)... Ik kijk er naar uit om met jullie kennis te maken en ervaringen uit te wisselen.

    Groetjes!
     
  2. wolly

    wolly Niet meer actief

    Hoi hoi

    Welkom hier en wens je veel kletsplezier toe.

    Veel succes met zwanger worden.

    Liefs wolly :)
     
  3. Racebabe

    Racebabe Fanatiek lid

    16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Welkom op het forum :)
     
  4. Niet meer actief

    welkom :D
     
  5. Coco

    Coco VIP lid

    31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Welkom op het forum. Ik wil je heel veel plezier toewensen hier.
     
  6. Meliske

    Meliske VIP lid

    29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    welkom op het forum ;)
     
  7. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    welkom
     

Deel Deze Pagina