ervaringen buisjes/neusamandelen knippen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door krumpie, 7 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. krumpie

    krumpie Actief lid

    4 dec 2008
    221
    0
    0
    noord holland
    Kyara moet over 3 weken naar het ziekenhuis voor buisjes en neusamandelen knippen.
    We zijn er wel blij om hoor na bijna een half jaar tobben met oorontstekingen en groene loopneuzen... maar toch knaagt het aan mij of ze na de operatie veel pijn zal hebben.

    Wie heeft zijn of haar kindje ook rond de 20 maanden laten helpen en hoe ging het na de operatie?
     
  2. ccwomen

    ccwomen Fanatiek lid

    11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Ik lees even mee!
    Volgende week maandag moet ik ook naar het zh met mijn zoontje van bijna 21 mnd om te kijken of hij buisjes krijgt en evt zijn neusamandelen eruit moeten....
    Ben dus ook wel erg benieuwd wat de ervaringen zijn!
    Sterkte met je meisje!
     
  3. lautjuh85

    lautjuh85 Fanatiek lid

    19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Onze zoon is 21 januari geopereerd. Ook buisjes en neusamandelen eruit. Het is een dagopname. 'S morgens vroeg komen en 's middags weer naar huis als alles goed verlopen is.
    Het is mij reuze mee gevallen. Ik ben zelf niet mee geweest toen hij onder narcose ging. Dat wilde ik niet zien. Mijn man is mee geweest. En achteraf maar goed ook want hij raakte nogal in paniek. Het wakker worden was ik ook niet bij. Als ze goed wakker zijn dan mogen ze weer naar de gewone zaal. Toen heeft hij nog wel even een half uur gek gedaan. Hij wilde niet liggen, zitten of staan en huilde heel veel. Toen hij wat gedronken had was hij na dat half uur weer aan het spelen. De dagen erna kwam er nog wat bloed uit zijn neus en oren. Tussentijds (na een maand ongeveer) is hij nog weer naar de KNO geweest omdat hij looporen bleef houden. Die zijn toen leeggezogen met een apparaat en nu is het goed. Ik heb er nooit spijt van gehad. Zijn snotneuzen zijn ook aanzienlijk minder en hij slaapt weer goed. Succes allebei met de kleintjes!
     
  4. hier buisjes gehad met 6 mnd en met 12 mnd.
    ingreep is met een kwartier gebeurd.
    Ben er niet bijgeweest tijdens de narcose maar de tweede keer wel op de uitslaapkamer. Dan zijn de kindjes 'helemaal de weg kwijt' en is het fijn als papa en mama er zijn.
    Neusamandelen niet geknipt maar ze hebben er, op wat bloeden na, niet veel last van. ze mocht naar huis toen ze wat had gedronken en je merkte bijna niets.
    de tweede keer is ze zelfs de dag erna gewoon naar t kdv gegaan.

    heel veel sterkte ermee. is lastig om je kindje zo te zien maar ze zijn reuzesnel opgeknapt.
     
  5. en nog belangrijker het is meteen een verschil van dag en nacht.
    hier was t altijd drama, niet eten niet slapen etc... na de operatie een wereld van verschil!
     
  6. Bruidje77

    Bruidje77 Fanatiek lid

    28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Bij mij hebben ze het beide gehad, valt echt reuze mee hoor. 1e dag een zetpilletje en bij mij was er de volgende dag al niets meer aan de hand! sterkte!
     
  7. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Mijn zoontje is vorige maand voor buisjes en neusamandelen geweest. Na de operatie spuugde hij wat bloed en was erg verdrietig. Maar dat is ook niet zo gek als ze vrolijk onder narcose gaan en er met pijn weer uitkomen. 's middags was hij alweer aan het spelen trouwens. Hij heeft nog een paar daagjes wat pijn gehad maar met paracetamol ging dat hardstikke goed.

    Sindsdien had hij een loopoor en daar heeft hij nu drupjes voor dus dat gaat ook super. Hij is echt een heel ander kindje geworden. Een verkoudheidje gaat hij nu fluitend doorheen en zijn oren zijn echt zoveel beter, we hadden het eigenlijk al eerder meoten laten doen vind ik zelf. We hebben eindelijk ons vrolijke mannetje weer terug. Hij begon na de operatie ook al gelijk meer te praten.
     
  8. lautjuh85

    lautjuh85 Fanatiek lid

    19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Dat merk ik nu ook dat mijn zoon meer gaat praten. Overigens was hij de dag na de operatie wel een dweil. Hij heeft bijna de hele dag tegen mij aangehangen en veel geslapen. Meestal als ze ook neusamandelen eruit krijgen kunnen ze na 3 dagen weer naar de creche/school. Dat is toch best een heftige ingreep.
     
  9. krumpie

    krumpie Actief lid

    4 dec 2008
    221
    0
    0
    noord holland
    Bedankt voor jullie reacties !

    Allemaal toch best wel heftig dus, maar ik weet nu wel waar ik me ongeveer op kan voorbereiden :(

    En ik hoop er inderdaad op dat ze na de operatie wat beter gaat eten en dat haar praten wat sneller vooruit gaat.
    schijnt namelijk dat ze door alle troep achter haar trommelvlies stukken minder hoort, en ja, logisch dat praten dan nog niet heel goed gaat...
     
  10. tanjax11

    tanjax11 Niet meer actief

    Bij Finn is begin december vorig jaar de neusamandel geknipt. Dit ging erg voorspoedig. Finn heeft weinig last gehad. Na de operatie nog een paar uur geslapen en daarna was het gewoon het mannetje weer...lekker spelen enz...wij hebben niet gemerkt dat Finn pijn had, alleen wat vermoeidheid de 1e dag van de narcose.
     
  11. ccwomen

    ccwomen Fanatiek lid

    11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Oehh klinkt best heftig....
    Mijn zoontje ''praat'' op zijn manier best veel en goed, maar schreeuwt of praat vaak erg hard....kan dat hier ook mee te maken hebben dat ie misschien wat minder hoort ofzo?!
     
  12. justme1974

    justme1974 Fanatiek lid

    20 jan 2009
    3.652
    1.822
    113
    Geen ervaring met de operatie. Wel met de beslissing om het uit te stellen en eerst andere maatregelen te nemen. Wij vinden onze dochter nog te jong voor dergelijke ingrepen en ze had al wat achter de rug. Wij zijn dus juist heel blij dat we het niet gedaan hebben. Ook altijd ziek, verkouden en onderweg. Ik kon geen snot meer zien en alles, maar nu? Gaat het verrassend goed. Opereren kan altijd nog, we willen het nu nog niet.
     
  13. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Mijn zoontje was al bijna een jaar constant ziek. De ene ooronsteking na de andere. Ik ben zo blij dat het nu gedaan is. Sindsdien heeft hij nog geen koorts weer gehad.
    Het uurtje na de operatie was het vervelendst, maar in het ziekenhuis (na een ijsje) begon hij alweer te spelen.

    Hij had de dagen na de operatie wel wat last van een soort verlatingsangst, ik mocht nergens heen waar hij me niet kon zien...ook wel logisch natuurlijk.
     
  14. krumpie

    krumpie Actief lid

    4 dec 2008
    221
    0
    0
    noord holland
    ccwoman, de kno arts vroeg ons of ze minder hoorde en hard "praatte", dit moest volgens hem nl wel zo zijn vanwege de hoeveelheid troep achter haar trommelvliezen.
    Dit klopt inderdaad, ze praat vrij luid en af en toe hoort ze je echt niet als je haar roept.
     
  15. grietje84

    grietje84 Actief lid

    17 jan 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    #15 grietje84, 7 apr 2011
    Laatst bewerkt: 7 apr 2011
    Ik vond het allemaal erg meevallen. Onze dochter is geholpen met 15 maanden. De narcose had ze eerder meegemaakt en vond ze dus niet leuk, omdat ze wist wat er ging komen. De eerste keer was ze erg onder de indruk en verliep eigenlijk vrij vlotjes. Het kan er nar de tijd, bij de neus wel wat bloederig uit zien. Na de tijd weer na de kinderafdeling en een lekkere fles melk, want daar hebben ze dan wel zin in, omdat ze nuchter heen moeten. Meestal mag je al vrij vlot weer naar huis. Onze dochter was de dag daarna alleen een beetje extra moe. Maar voor haar waren de buisjes een opluchting want die oren liepen leeg, zoveel pus van voorgaande oorontstekingen. Even iets onder het hoofd dus in het bedje. Voor ons was het ook een opluchting, even geen kans op oorontsteking!! En bij het knippen van de neusamandelen hebbe kindjes weinig tot geen last. En van de buisjes al helemaal niet. Keelamandel wordt een ander verhaal omdat dat in verband staat met het slikken.
    Nu moet ik wel zeggen dat de neusamandelen en buisjes in veel ziekenhuizen op 1 ochtend worden gepland. Op zo'n ochtend neemt de anesthesist niet echt de tijd voor de ouders. Dus als dit de eerste keer is dat je kindje onder narcose gaat, houdt daar rekening mee. Bij binnenkomst op de OK zal je kindje vrij snel onder narcose worden gebracht, wat je als ouders best wel kan overrompelen.
     
  16. angelbaby

    angelbaby Fanatiek lid

    Een van onze jongens krijgt volgende week vrijdag al voor de 3e keer buisjes. (met amandelen geen ervaring) De eerste keer was hij 9 maanden, toen 18 maanden en nu dus met 22 maanden. Hij moet nu alweer, omdat zijn buisje die met kerst gezet is, verstopt is geraakt en nu werkt hij niet meer.

    Hier ging het de vorige 2x heel rustig. Hij vind dat kapje van de narcose grappig, dus dat wil hij wel op :D In de wachtruimte mocht mijn vriend ook al oefenen om dat kapje op en af te doen. Na de operatie is hij heel suf, huilt wel even als hij wakker wordt, maar dan lekker wat drinken en het is weer goed :D Rest van de dag ook nog veel slapen en de dag erna is hij alweer de oude.
     

Deel Deze Pagina