Kerst 2022

Discussie in 'De lounge' gestart door Nina Sanders, 30 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Sorry nog een beetje vroeg. Maar ik hou enorm van Kerst. Altijd al gedaan. Waar de Sint me gestolen kan worden, vind ik Kerst echt heerlijk.

    Klets maar raak. Heb jij al plannen? Blijven jullie thuis en vieren jullie het wel / niet?

    Met Kerst heb ik nog verlof en ik vind het een heerlijke periode om thuis te vertoeven. :) Wij zullen dit jaar, net zoals de afgelopen jaren, met Kerst thuis blijven. Normaal spaar ik een jaar koopzegels op en geven we dat in één keer uit aan Kerst. Denk aan kadootjes, uiteten, gewoon alle decemberuitgaven. Gezien het bedrag van 800-1000 euro let ik dan dus ook nergens op.

    Dat is dit jaar mooi anders gelopen want een gedeelte is al op gegaan aan extra uitgaven die ik heb gedaan voor de baby. De rest (ik gok dat dit zo’n 300/400€ gaat zijn) ga ik wel uitgeven aan boomkadootjes en ‘gezellige’ uitgaven. Ook prima. Voor de rest heb ik nog geen kerstinkopen gedaan behalve de Bijenkorf beauty adventskalender. Maar die moet nog 2 maanden op de plank liggen :o:.
     
    Mayflower en chantal1985 vinden dit leuk.
  2. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.557
    2.542
    113
    Nederland
    Oef daar ben ik nog niet mee bezig haha. Ik vind Sinterklaas dus helemaal geweldig (voor de kids).:D

    Ik ben dit jaar wel vrij met kerst (gelukkig) ik werk in de zorg, en heb vorig jaar kerstavond, 1e kerstdag en 2e kerstdag gewerkt en ik vond dat maar niks. Nu werk ik oudejaars dag en nieuwjaarsdag van 07.00-10.30, veel beter.:D

    Ik denk dat wij sowieso gaan pizaretten een dag als gezin, een filmavond houden en de andere dag met vrienden of mijn ouders.

    We doen ook altijd wat cadeautjes onder de boom. Niet omdat het nodig is, maar het staat zo gezellig.:oops: En ik hou er echt van om de mensen om mij heen te verwennen.:)
     
    Chillin en Nina Sanders vinden dit leuk.
  3. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.811
    7.140
    113
    Vrouw
    Mijn favoriete tijd van het jaar!! Vorig jaar is mijn Kerst nogal verpest door mijn ex, dus dit jaar ga ik er nog meer van genieten. Morgen begint de Kerstshow bij Cranenbroek en daar ga ik morgen meteen heen met mijn moeder, stiefvader en zus. Overmorgen beginnen de shows bij Coppelmans etc dus ga Dinsdagochtend mijn moeder ophalen en dan gaan we naar verschillende (doen we elk jaar en is echt 'ons' ding ❤️❤️). Ik ga waarschijnlijk ergens in de week na 9 Oktober mijn Kerstboom opzetten. Met Kerst zelf is Kerstavond altijd bij mijn moeder en stiefvader. Mijn zus, neefje, stiefbroertje en stiefschoonzusje komen dan ook. Lekker samen eten en cadeautjes uitpakken. Eerste Kerstdag eten we samen. Tweede Kerstdag ieder voor zich en ik kijk dan meestal heel de dag in pyjama Kerstfilms. Heb er zo'n zin in!! ❤️❤️
     
    masami, owly, Cobon en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.024
    17.039
    113
    Vrouw
    Nog niet over nagedacht eerlijk gezegd.
    Wel al een set lego city voor zoon en een set duplo voor dochter voor onder de boom gekocht (was in de aanbieding). Verder wil ik geen gekke bedragen gaan uitgeven aan cadeaus dit jaar. €70 p.p vind ik wel voldoende. Wij doen de cadeaus vooral voor de kinderen, samen met schoonvader en zijn vrouw en schoonmoeder.
    In november is dochter ook nog jarig en paar weken later ik zelf. En in februari is zoon weer aan de beurt dus dat zijn wel genoeg uitgaven voor die periode haha.

    Vind de kerstperiode wel altijd heel gezellig, kan ook niet wachten om de boom te zetten en de kerstversiering van zolder te halen!
    Ik heb zelf geen vakantie helaas, enkel de 27e ben ik nog vrij. Paar jaar terug zijn we uit eten geweest met kerst, dat beviel ons ook wel. Maar denk dat we het dit jaar weer thuis vieren en dan even kijken of we het nog bij familie gaan vieren of familie bij ons.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  5. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.798
    2.481
    113
    Vrouw
    Heerlijke tijd komt weer aan
    Sint vieren we altijd buiten de deur


    Beide kerstdagen heerlijk thuis..(waarvan 1 dag extra eter(s)
    Man heeft altijd vakantie tussen kerst en oud en nieuw dus echt samen als gezin..
    Top2000 op de achtergrond..
    Cadeautjes onder de boom

    Kan me er nu al op verheugen
     
    vrijbuiter81, Nougat, Mim89 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ja hier ook al zin in haha. Al vooral mijn oudste, die leeft voor kerst en oud en nieuw.

    We vieren sinds vorig jaar geen Sinterklaas meer, maar ik geef ze nog wel een adventskalender dit jaar.
    Kerst vieren we nu met cadeautjes. Vorig jaar hebben we lootjes getrokken, mijn jongste vond dat heel lastig, dus nu kopen wij cadeautje voor de kindjes en man en ik voor elkaar, ook prima.

    Wij vieren sowieso altijd 1 dag thuis en 1 dag met familie, soms bij ons, soms daar, zij willen dat altijd heel laat pas plannen, dus dat vind ik wel irritant, maar goed, we zijn wel flexibel. Man is dit jaar ook weer vrij als het goed is, dus dat zou wel heel fijn zijn. Vorig jaar lukte dat niet meer qua dagen.

    We hebben altijd een heel mooie, grote echte boom, maar zoon en ik zijn allergisch en ziek zodra de boom een paar dagen binnen staat, dus dit jaar koop ik een nepper. Vind ik niks aan, dus moet wel een heel mooie en grote worden, maar kom er net wel achter dat die dingen duur zijn zeg pff.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  7. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.027
    960
    113
    Vrouw
    Ik vind er geen fluit aan. Zijn altijd gewoon met zn vieren thuis. Gewoon weekend eigenlijk en dan zonder scouting en zwemmen enzo. Probeer t altijd wel leuk te maken maar diep van binnen ben ik blij als t weer 1 januari is
     
  8. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Oh heerlijk. Ik ben wel van plan voor de kinderen wat onder de boom te leggen. We hebben er niet echt een bedrag voor afgesproken. Komt omdat schoonouders altijd flink uitpakken met sinterklaas en ze dan ook gewoon nog tassen vol nieuw speelgoed hebben staan.

    Ter vergelijk: er staan nog tassen met kadootjes van nr 1 en nr 3. Die waren in aug jarig en kregen zo veel dat ik wat apart heb gezet. Nr 2 is in november jarig, nr 4 wordt bijna geboren en dan heb je dus alle sint kadootjes erbij. Ik vind het te gek worden om dan met Kerst ook nog qua kado's flink uit te pakken. Ik wil hen leren dat het ook om familie draait en saamhorigheid en niet dat de hele decemberperiode alleen maar draait om zo veel mogelijk dingen krijgen. Een paar boomkadootjes vind ik leuk en dat doen we voor de kinderen, maar ze vinden het evengoed heerlijk om lekker een pyjama dag te hebben met lekker ontbijt en een filmpje. Vorig jaar had ik een grote knutselmand gemaakt voor de jongens samen en dat viel goed in de smaak. Dit jaar weet ik nog niet.

    Wel zal ik dit jaar met man samen goed uiteten gaan! :o:
     
  9. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.831
    25.927
    113
    Vrouw
    Ik zie er erg tegenop.
    1e kerstdag is de laatste keer dat ik mijn schoonvader in leven heb gezien.

    De week vooraf heb ik vrij genomen. Jongste is jarig in die week.

    We maken het zo gezellig als het gaat. Maar niet groots of ingewikkeld. Met aandacht voor elkaar.
     
  10. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Oh wat beladen, dat snap ik. Hopelijk hebben jullie dan toch nog een paar ontspannen dagen samen.
     
    Mamafiets vindt dit leuk.
  11. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.838
    2.704
    113
    't Gezellige Brabant
    Hier moet man werken. Kerstavond een late dienst en 1e en 2e kerstdag nachtdiensten. Dus nee, geen plannen. Onze familie woont allemaal verder weg, dus gaat waarschijnlijk ook niet lukken dit jaar.
     
  12. kimmv2

    kimmv2 Bekend lid

    7 mei 2015
    870
    357
    63
    Als alles goed gaat ben ik dan net 6 weken bevallen.
    Denk dat we dit jaar lekker thuis blijven met de kinderen en pyjama kerst houden
    Elke dag lekker ontbijten, met zn allen allemaal lekker dingen eten, spelletjes spelen en natuurlijk kadootjes uitpakken.
    Alleen nog duimen voor sneeuw
     
  13. meintje

    meintje Fanatiek lid

    9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Wat fijn dat jullie al weten hoe het zit met het werken!
    Ik ben bang dat ik dat dus net voor november pas weet, werk in de zorg in de flex. Hierdoor is het allemaal nog een hele tijd niet te plannen. Ik hoop dat er een goede balans gaat zijn tussen werk en thuis want ik kijk er wel erg naar uit om ook lekker te kunnen uitslapen, pyamadag met film kijken en lekkers en dan afsluiten met cadeautjes onder de boom.
     
  14. ClaireDeLune

    ClaireDeLune Bekend lid

    12 okt 2021
    966
    1.692
    93
    Nederland
    Ik vind het heerlijk! Maar wil wel in de sneeuw en bergen zitten dus wij gaan altijd met wintersport. Dit jaar naar Zwitserland. Met alleen ons gezin.
     
  15. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.024
    7.342
    113
    Vrouw
    #15 Cobon, 30 sep 2022
    Laatst bewerkt: 30 sep 2022
    Kerst is hier heilig.

    Ik vierde kerst altijd heel uitgebreid thuis, één dag met mijn familie en één dag met schoonfamilie. Koken, kadootjes, glitterjurk, alles. Maar de laatste jaren sluiten we ons drie dagen op in huis met alleen ons eigen gezin en ik vond dat zooooooo heerlijk ♥️ de beste dagen van het jaar, alsof de wereld eindelijk even stil staat. Films kijken, lekker eten, spelletjes doen, vuurtje buiten, alcoholvrije glühwein maken, kerst pyjamas, evengoed een glitterjurk, versierde tuin, versierd huis, kadootjes, wandelen in het bos.. zin in!!

    Ik weet nog niet wat we dit jaar doen, even overleggen met mn man en kijken hoe het dan gaat. En kijken wie ons uitnodigt :p
     
    Puck1, Ayla7000, Nougat en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.024
    7.342
    113
    Vrouw
    Ah, knuffel ♥️
     
    Mamafiets vindt dit leuk.
  17. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.507
    8.358
    113
    Nog geen concrete plannen, maar meestal is het kerstavond of eerste kerstdag schoonmoeder en tweede kerstdag mijn ouders (waar we ook Sinterklaas mee vieren). De avond waarop we met niemand afspreken, hebben we twee jaar terug ingevoerd, mag iedereen kiezen wat hij of zijn het lekkers vindt om te eten. Kan dus vier verschillende gerechten en toetjes betekenen, maar dat mag die dag dus. Iedereen mag wel ook helpen met boodschappen doen en klaarmaken. ;) Of we cadeautjes doen wisselt een beetje, meestal koopt mijn schoonmoeder wat voor de kinderen en wij wat voor haar.
     
  18. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.811
    7.140
    113
    Vrouw
    @suus1983 weet niet of je in de buurt een Cranenbroek hebt? Daar zijn de kunstbomen nl een stuk goedkoper!
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  19. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.811
    7.140
    113
    Vrouw
    ❤️
     
    Mamafiets vindt dit leuk.
  20. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.287
    7.846
    113
    Gelderland
    Ik heb ook enorm zin in de kerstdagen maar vooral omdat wij dan op vakantie zijn ;) Kan niet wachten om samen met mijn gezin kerst te vieren op het strand met een cocktail in onze handen.
    De kerstboom ga ik waarschijnlijk wel op zetten dit jaar, maar ik denk dat ik hem voor de vakantie wel weer afbreek.
     
    Dubbelgeluk en Kolibrie2 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina